Урок английского языка в 8 классе
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Тимошина Светлана Павловна

Материалы у кроку английского языка в 8 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_aya_8_klass_the_earth_needs_a_friend.docx22.64 КБ
Файл prilozhenie.docx16.09 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока развития грамматических навыков.

Автор: Тимошина Светлана Павловна,  учитель английского языка МБОУ СОШ №3 г. Болхова.

Класс: 8

УМК: Английский с удовольствием \Enjoy English 8 класс  под редакцией М.З. Биболетовой,  Н.Н. Тубанёвой

Тема урока: Цикл 2 The World’s Best Friend Is You \  Lesson 4 The Earth Needs a Friend. Conditional I and II.

Цели  

Образовательные:

  1. Формировать грамматические навыки.
  2. Развивать умения в говорении, аудировании и чтении с новым грамматическим материалом.
  3. Научить создавать коллаж, рассказывающий о проблеме окружающей среды.

Развивающие:

1. Развивать механизм языковой догадки.

2. Развивать умение выполнять коллективное задание.

Воспитательные:

  1. Воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка.
  2. Воспитывать терпимость и доброжелательность по отношению друг к другу при работе в группах.
  3. Воспитывать бережное отношение к окружающей среде.

Оборудование: УМК, компьютер, аудио приложением CD MP3, аудио приложение к учебнику – CD MP3,  бумага А3, клей, карточки с текстом стихотворения, карточки с тестом, мяч-глобус.

Этапы урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

1.

Начало урока.

Мобилизующий этап.

2 минуты

Приветствие детей.

 Hello, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please.

It’s a wonderful world we live in. For a long time the Earth has has given support to all forms of life. Our planet is in danger now. What each of us can do for our planet? One popular singer once answered this question in his song. It was Michael Jackson.

Heal the World

Make it a better place,

For You And for Me

And the Entire Human Race.

These words will be the epigraph of the lesson The Earth needs a friend.

 Приветствуют учителя.

Учащиеся определяют тему урока.

2.

Целеполагание.

1 минута

Your classmate got an individual task at the last lesson. She wrote a letter on behalf our Mother Earth. Listen to it and say what environmental problems are mentioned in the text.

Ученик читает письмо (см. приложение 1) Затем другие учащиеся говорят о тех проблемах, которы затронуты в тексте. Предполагаемые ответы учащихся:

1)water pollution

2) air  pollution

3) endangered animals

4) bombs and guns

5) chemical wastes

3.

Работа в группах по созданию коллажей.

12 минут

What can we do to save the Earth? You will create a poster for the pupils in your school.

There are 3 envelopes on the table. Each of them has material for this task (pictures and some ideas). You can see the plan of the presentation on the board.

Group 1 What Can We Do to Save the Earth?

1.Reduce noise pollution

2. Stop cutting down trees

3. Stop making plastics

4. Don’t drop burning cigarettes

5. Recycle most kinds of paper

Group 2 What Can We Do to Save the Earth?

1. Stop tear the rapping off sweets and throw it away

2. Reduce air pollution

3. Feed wild animals and birds

4. Never drop litter everywhere

5. Clean water in rivers and lakes

Group 3 What Can We Do to Save the Earth?

1.Recycle glass, metal & plastic

2. Save energy & water

3. Clean local environment

4. Walk or cycle

5. Take as much rubbish as you can to local recycling center

Well done!

Учащиеся представляют свою работу, используя план презентации.

The Earth needs a friend/. We must save our planet.

Firstly, it is important to ..

Secondly, we should …

Besides, we can ..

Moreover, human beings can…

Last, but not least, it’s a good idea to …

To sum up, it’s worth trying to do something to save our planet.

4.

Введение нового грамматического материала.

10  минут

Speaking about environmental problems we need new grammar models. So, today I will tell you about Conditionals.

На доске памятки (см. приложение 2)

Подводит учащихся к самостоятельному формулированию правила. Затем предлагает проверить правильность сформулированного правила, прочитав теорию в учебнике на стр. 45.

 

Формулируют правило. Затем читают справочную информацию в учебнике.

5.

Активизация изученного материала.

5 минут

Предлагает применить полученные знания на практике.

Ex.21 p.45 Read and translate the sentences. What type of Conditionals is it?

Контролирует правильность выполнения задания.

Учащиеся читают и переводят предложения.

6.

Развитие умений аудирования.

5 минут

Some people say that we can’t solve any problem without money. What would you do if you had a million dollars? One Canadian rock group “Barenaked Ladies” has found an answer to this question. Listen to their song and say what they would do.

 Песня “If I had a million dollars” (см. приложеие 3) What type of Conditional Sentences is used in the song?

Учащиеся слушают песню.

Во время прослушивания их задачапоставить фрагменты песни, отмеченные буквами английского алфавита в нужной последовательности.

Conditional II

7.

Развитие умений говорения с употреблением в речи нового грамматического материала.

3 минуты

Создаёт условия для закрепления материала. Эстафета. You will take part in a relay race & make up sentences. You will have the Earth in your hands. Be careful. Don’t drop it.

Контролирует выполнение задания.

Учащиеся  передают мяч, стилизованный под глобус, и строят предложения с  Conditional II по цепочке (задания на карточке) (см. приложение 4)

8.

Развитие умений выразительного чтения.

4 минуты

Ex. 23 p. 45 Listen and read the poem.

Слушают стихотворение в записи. Затем один ученик читает его вслух.

9.

Рефлексия.

Оценивание знаний.

3 минуты

Организует рефлексию учащихся. Предлагает выполнить тест из пяти заданий на первичное закрепление грамматического материала.

  1. If I … the answer, I would tell you.

a)know b) knew c) had known

  1. If she had money, she … her holidays abroad.

a)will spend b) would spend c) would have spent

  1. If they … Spanish, they would go to Spain.

a)speak b) spoke c) had spoken

  1. If the teenager … his thoughts, he would have won the competition.

a)collect b) collected c) had collected

  1. If I had been in Moscow at that time, I …  him.

a)will help b) would help c) would  have helped

Thank you for your work. Your marks are … .

Оценивает работу обучающихся на уроке.

Учащиеся выполняют тест.

Правильные ответы:

 1b) 2b) 3b) 4c) 5c)

Анализируют и самостоятельно оценивают свои достижения на данном уроке.

10.

Домашнее задание.

2 минуты

Домашнее задание.

Упр.22 стр.46 (письменно); упр.20 стр.45 (правило)

11.

Окончание урока.

The lesson is over.

Say good bye!!

Good bye!



Предварительный просмотр:

Приложение 3

A. If I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you a green dress (But not a real green dress, that's cruel)
And if I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you some art (A Picasso or a Garfunkel)
If I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you a monkey (Haven't you always wanted a monkey)

If I had a million dollars
I’d buy your love

If I had a million dollars, If I had a million dollars
If I had a million dollars, If I had a million dollars
If I had a million dollars
I'd be rich

B. If I had a million dollars
I'd build a tree fort in our yard
If I had million dollars
You could help, it wouldn't be that hard
If I had million dollars
Maybe we could put like a little tiny fridge in there somewhere
You know, we could just go up there and hang out
Like open the fridge and stuff
There would already be laid out foods for us
Like little pre-wrapped sausages and things
They have pre-wrapped sausages but they don't have pre-wrapped bacon
Well, can you blame 'em
Uh, yeah


C. If I had a million dollars (If I had a million dollars)
I'd buy you a house (I would buy you a house)
If I had a million dollars (If I had a million dollars)
I'd buy you furniture for your house (Maybe a nice chesterfield or an ottoman)
And if I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you a K-Car (A nice Reliant automobile)
If I had a million dollars I'd buy your love.

D. If I had a million dollars
We wouldn't have to walk to the store
If I had a million dollars
Now, we'd take a limousine 'cause it costs more
If I had a million dollars
We wouldn't have to eat Kraft Dinner
But we would eat Kraft Dinner
Of course we would, we’d just eat more
And buy really expensive ketchups with it
That’s right, all the fanciest ke... dijon ketchups!
Mmmmmm, Mmmm-Hmmm



E. If I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you a fur coat (But not a real fur coat that's cruel)
And if I had a million dollars (If I had a million dollars)
Well, I'd buy you an exotic pet (Yep, like a llama or an emu)
And if I had a million dollars (If I had a a million dollars)
Well, I'd buy you John Merrick's remains (Ooh, all them crazy elephant bones)
And If I had a million dollars I'd buy your love.

Приложение 2

Тип

Придаточное предложение

Главное предложение

Перевод на русский язык

I Реальное условие.

Относится к будущему

If Present Simple

If people recycle glass, metal & plastic,

Will+V1

our planet will be cleaner.

если

II Маловероятное условие.

Относится к настоящему или будущему времени.

If Past Simple

If people didn’t pollute rivers,

If I were you,

Would+V1

they would be full of fish.

I would never drop litter everywhere.

если бы

III Нереальное условие.

 Относится к прошедшему времени. Выражает сожаление.

If Past Perfect

If people had stopped cutting down trees,

Would have+V3\-ed

the animals wouldn’t have disappeared.

если бы

Приложение 1

Dear children,

I’m dying, and I want to take the last chance to tell you If people I love you and how much you have hurt me.

I gave life to your parents. I provided you with food, fresh water and clean air.

The rivers and seas are my blood. You polluted them with chemical wastes from your factories.

You have been greedy. I can’t breathe because you have cut down so many trees. My tears have turned to acid rain.

My face is marked by your bombs and guns.

I have said goodbye to many old friends. The tiger, the elephant, the rhino and the panda are endangered now. If you don’t act at once, I will disappear forever .

Please help me!

Mother Earth

Приложение 4

To have a million dollars

To go to Brazil

To take part in football competition

To become popular

To travel a lot

To meet a lot of people in different countries

To improve my knowledge in English

To study abroad

To speak more than two languages

To become a successful businessman\ businesswoman

To go to Japan

To find some treasure

To help the sick children

To have a lot of friends

To feel happy


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...