Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по ФГОС "О популярности электронных книг" по УМК "Английский в фокусе"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Дзекан Анна Александровна

Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по теме "О популярности электронных книг". К сожалению, невозможно сжать презентацию до 3 МБ.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока.

УМК «Spotlight» авторы Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina.

Класс: 7

Тема урока: О популярности электронных книг.

Дата: 18.10.2019

Цель: развитие умений устной монологической и диалогической речи по изученной теме, развитие навыков аудирования.

Тип урока: комбинированный урок.

Планируемые результаты

Предметные:

 развитие умений прогнозирования содержания текста по его началу, развитие умений поискового чтения.

Личностные: воспитывать интерес к изучению английского языка, воспитывать готовность к коллективному творчеству.

Метапредметные:

Регулятивные: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.

Познавательные: выделять основную информацию из текста.

Коммуникативные: формулировать собственное мнение и позиции, развивать способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности; уметь задавать вопросы; адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Задачи урока

Образовательная: обеспечение в ходе урока усвоения понятий, освоение во всех видах речевой деятельности новых лексических единиц, развитие умений, составляющих лингвистическую компетенцию: сопоставление языковых явлений в изучаемом и родном языках;

Развивающая: создать условия для развития  коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности (монологическая, диалогическая речь);

развитие умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста по ключевым словам.

Воспитательная: активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную компетентность, привить любовь к чтению.

Ресурсы: учебник «Английский в фокусе» (Spotlight 7) под ред. Ю.Ваулиной, Дж.Дули, О.Подоляко, В.Эванс, компьютер, проектор, презентация.

Формы работы: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.

Формы контроля: взаимопроверка в парах.

Домашнее задание: So, your home task is to prepare the dialogues on the next topics “At the bookshop”, “About a book between two friends”, At the library”.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1. Мотивация к учебной деятельности

(4 мин.)

Приветствие и проверка готовности к уроку.

Good morning, boys and girls. I am glad to see you at the lesson. Nowadays many people believe that reading is boring and that books are not necessary. Do you agree? (Слайд 1)

How do you think what is the theme of our lesson?

You are absolutely right: the theme of the lesson is the role of books in our modern life. (Слайд 2)

Приветствуют учителя.

Yes, I completely agree with this opinion. I don’t like books, I prefer cinema and computer.

No, I can’t agree with these words. They are absurd. Books teach us! …

- You see, so many minds so many thoughts. But in all centuries there were the people who wrote books and there were the people who read them. How do you think what is the theme of our lesson?

I think the theme is the answer to the question: what role do books play in our modern life?

In other words we must find the answer if books are necessary or not for us.

2. Постановка целей урока (2 мин.)

How do you think, what should we do today at the lesson to know more information about different kinds of books.

And here you can see the plan of our lesson. (Слайд 3-5)

The plan of the lesson:

  • repeat the words on the topic and do the quiz
  • explain the statements about reading and books
  • discuss biographies of some writers
  • know some facts about the origin of the books
  • prepare your own answers to the whole topic

Учащиеся высказывают свои предположения по поводу целей урока:

  • repeat the words on the topic and do the quiz
  • explain the statements about reading and books
  • discuss biographies of some writers
  • know some facts about the origin of the books
  • prepare your own answers to the whole topic

3. Практика в устной монологической и диалогической речи (5 мин.)

1. I have a quiz for you. But it is an unusual quiz: it has answers but no questions. You’ll read the answers and make the questions to them. (Слайды 6-8)

 

1. Charles Dickens

2. A thriller

3. The plot

4. An encyclopedia

5. Agatha Christie

6. A volume

7. A chapter

8. Fiction

9. Caxton

10. Ivanhoe

11. A character

12. A dictionary

2. There are many statements which are connected with reading and books. How can you explain them in English? (Слайд 9)

3. In our English lessons we read and discuss biographies of world known writers and poets. I want you to remember about these outstanding people and tell about them using my words-helpers. (Слайды 10-15)

  1. He is the author of “Oliver Twist”.
  2. It is a book that tells an exciting story about murder or crime.
  3. This word means the events that form the main story of a book.
  4. It is a book which contains facts about many subjects.
  5. This British writer is known as the Queen of Crime.
  6. This word means a part of a set.
  7. It is one of the parts into which a book is divided.
  8. Books and stories of this genre tell about imaginary people and events.
  9. This English man was the first to start printing books in the English language.
  10. It is the title of the most famous book by Walter Scott.
  11. It is a person in a book.
  12. It is a book that gives a list of words in alphabetical order and explains their meanings in the same language or another language.

1.        Words are the voice of the heart.

2.        Reading is to the mind what exercise is to the body.

3.        A library is a hospital for the mind.

A book is a garden carried in the pocket

4. Физкультминутка

(2 мин.)

T. This exercise is very helpful for our eyes, especially if they are tired.

Do it together!

Look at the top of your nose,

Look at the left side,

Look at the right side,

Look up, look down

Учащиеся слушают и выполняют необходимые движения

5. Активизация грамматики по теме ‘the Past Simple’

(5 мин.)

Let`s train your grammar. Put the verbs in brackets into the Past Simple. Each of you has a card with the task.

  1. Agatha Christie … (write) over thirty novels.
  2. After they heard the noise, the men … (hide) behind some trees.
  3. … (you /feel) that gust of wind?
  4. Hercule  Poirot … (be) a Belgian detective.
  5. He … (stop) talking when I entered the room.
  6. I … (lose) my wallet on the bus.
  7. … Brian (win) the competition? – No, he …  .

The professor and Axel … (find) a mysterious message.                                            

Учащиеся выполняют задание.

6. Развитие навыков аудирования

(12 мин.)

Групповая работа.

Учащиеся выполняют задание после текста в группах по 4 человека на листочках. 

William Caxton.

William Caxton is the first English printer. He was born in Kent in 1422. His father was a farmer. William did not want to become a farmer. So his father sent him to London. He worked in an office which traded with different countries. William liked to read new books which were printed in Europe. When William Caxton was thirty, after his masters death he started his own business in Belgium. In 1471 he left his business and began to translate French books into English.  He became interested in printing and at last he learnt it. William Caxton wanted to have his own press one day and he did. In 1476 he brought his printing press to London. Printing was something new at that time. Caxton printed his first book in 1477. The book was Caxtons translation of the French «Tales of Troy». William Caxton printed about eighty books. He translated thirty-one books from French. William Caxton died in 1791.

Correct the sentences:

1. Caxtons  father sent him to Paris.                

2. Caxton worked in a hospital.                        

3. Caxton started his own business before his masters death.        

4. Most people knew a lot about printing at that time.                

5. Caxton printed his first book in 1577.                        

6. Caxton printed more than a hundred books.                

1. His father sent him to London.

2. He worked in an office.

3. …after his master’s death.

4. Printing was something new.

5. in 1477.

6. about eighty books.

7.Совершенствование навыков диалогической речи (7 мин.)

1. T. We live in the 21st century. Nowadays there are so many devices we use and very often we see that people prefer electronic book to paper one. But do you know what was before books appeared in our lives? What did people use instead of books? (Слайды 16-24)

2. Let’s think about advantages and disadvantages of paper book and electronic one. There is a table on the board, fill in the columns.

(На  доске разлинованы 2 колонки с подписями “Paper book” and “Electronic book”.Учащиеся выходят к доске и заполняют колонки.)

Paper book (feel its smell; touch it; don’t hurt eyes; don’t depend on plug in, electricity; can borrow it from the library immediately).

E-book (time and space saving device; easy to use, carry; pleasant reading from a screen; keeps much information; available through the Internet; it can store one thousand books; books are always at hand; comfortable for travelling).

8. Подведение итогов урока, рефлексия (5 мин.)

T. Children, we know many proverbs and sayings about books and reading.

I’ll give you cards with them, but all the words are cut and mixed.

Remember the proverb, put the words in a correct way and read it!

(Учащиеся работают в паре, составляют пословицы из отдельных слов и зачитывают вслух)

Учитель комментирует оценки, спрашивает мнение учащихся, кто, по их мнению, работал лучше всех, задает домашнее задание. Подводит итоги урока, чему научились: выполнять письменные упражнения на закрепление пройденного материала.

Proverbs and sayings about books.

  1. Choose a book as you choose a friend.
  2. Treat books as care as good friends.
  3. When you make a new friend ask him what he reads.
  4. Wear the old coat but buy a new book.
  5. Book is the best friend.
  6. Except a living man there is nothing more than a wonderful book.
  7. Books should be good friends.

9. Домашнее задание (3 мин.)

So, your home task is to prepare the dialogues on the next topics “At the bookshop”, “About a book between two friends”, At the library”.

Thank you for your hard work. I think now you won’t believe that reading is boring, will you? And I want to give you one useful advice: (Слайд 26)

Read books! And you will love this amazing world!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Технологическая карта урока английского языкав 5 классе по теме "Путешествие по России" по учебнику "Rainbow English" 5 класс

Технологическая карта открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Путешествие по России" учебник "Rainbow English"...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time»/ Модуль 3 урок 1

Цель урока: Активизация лексики по теме «Свободное время»...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «ICT». Модуль 3 урок 5

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «ICT». Модуль 3 урок 5...

Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"

Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"...