Методические разработки уроков
методическая разработка по английскому языку (6, 7, 11 класс)

Мансурова Нина Александровна

Из опыта многолетней работы по УМК "Английский в фокусе", учебник для общеобразовательных организаций. Особенностью УМК является модульное построение учебника, наличие материала о России, заданий, соответствующих требованиям международных экзаменов, готовящих постепенно к Единому государственному экзамену по английскому языку. Материалы учебника способствуют достижению личностных, мета-предметных и предметных результатов обучения.

Огромное спасибо авторам учебного издания Афанасьевой О. В., Дули Дженни, Михеевой И. В., Оби Боб, Эванс Вирджинии

Скачать:


Предварительный просмотр:

Урок по УМК «Английский в фокусе» в  7 классе

Тема: «Gifts for everyone»

Цель урока: совершенствование коммуникативной компетенции учащихся.

Задача урока

Образовательные

1) систематизировать изучаемую лексику (прилагательные для описания сувениров);

2) совершенствовать навыки аудирования и поискового чтения,

3) развивать навыки диалогической и монологической устной речи.

Развивающая

1) развивать творческие способности учащихся;

2) развивать умение строить диалог по заданной теме;

3) развивать слуховую и зрительную память.

Воспитательные

1)воспитывать умение работать в паре, команде;

2) воспитывать внимательное и уважительное отношение к членим семьи.

Оборудование

Компьютер, проектор, экран, магнитофон, карточки для составления текста, наглядности, учебник, рабочая тетрадь к учебнику.

Ход урока

1.Оргмомент.

2. Фонетический зарядка.

3. Проверка домашнего задания. Понимание темы урока, целеполагание.

4. Работа с лексикой, категоризация прилагательных (упр.1, стр. 90).

5. «Поиграем». Закрепление введенной лексики.

6. Количество и порядок прилагательных для описания предмета. Активизация лексики в речи.

7. Аудирование упр.2 стр. 55 в рабочей тетради.

8. Работа с текстом. «разрезанное чтение» (упр.3 стр.90) .

9. Работа в командах (отвечаем на вопросы по тексту и «Правда/Неправда»)

10. Homework. Объяснение домашнего задания.

11. Подведение итогов урока, рефлексия.

Ходурока

1.  Оргмомент

Good morning everybody! And I what you to greet with our guests. Turn around. I’m glad to see you. Sit down, please. How are you today?

Today we have an unusual lesson for you. But I’d like you to be more attentive, more talkative.

2. Фонетическая зарядка (слайд №2)

Today we’ll speak a lot, so we need to train out tongues. Let’s try to speak a rime.

William always wears a very warm woolen vest in winter.

3. Проверка домашнего задания. Пониманиетемыурока, целеполагание

So, firstly I’d like to check up your homework. It was to read and translate 2 dialogues. But pay attention to the intonation!

Now, translate some sentences from this dialogue.

PP: 2 пары учеников читают по ролям диалоги по очереди. Затем переводят предложение с английского языка из диалогов, затем наоборот.

I have something for you. What’sthis? (показываю подарочную коробку с бантом) It’sjustabox. And with this ribbon it becomes a gift or a present. And let’s guess what we’ll speak about today? What is out theme of our lesson, what do you think.

You also can understand it from the dialogues!

You see that the topic of our lesson is «Gifts for everyone». Слайд №6

First let’s discuss the word «gift». What synonyms to this word do you know?

PP: «presents», «souvenirs»

When do you usually buy gifts? For whom?

(We usually buy presents for our friends and relatives on some special occasions, for example, birthdays.)

4. Работа с лексикой, категоризация прилагательных (упр. 1, стр.90)

When we buy presents for somebody we usually think of it.

We try to describe the things and for this purpose we need adjective. So now we’ll work with ex.1. Look at it, please.

Tell me, what’s the Russian for «Shape»? «Material»? «Pattern»?

PP: дают предполагаемые ответы.

Ok, let’srepeat after me – material, pattern, shape.

So, let’s read and translate the words on the slide. Look at it. (Слайд №7)

On the next slide you see only shapes – who remember the names of them? Let’s repeat them all together. (Слайд №8)

PP: Сначала дети повторяют за мной слова на английском, затем на следующем слайде они повторяют по памяти название фигур.

5. «Поиграем». Закреплениевведеннойлексики.

Now look at desks – there are some white cards for you. I’ll tell you the shape, you’ll rise your card if have the same shape. Do you understand the task?

PP: Поднимают карточки с изображением фигуры, которую я называю по-русски. Дети поднимают свои белые карточки, если у них такие изображения.

Well, pupils. Our present have not only shapes also a pattern. Tell me, please, what’s the Russian for «pattern»? And also it has different materials.

(Слайды 9 – 13 – pattern)So, the main theme of our lesson is to learn the new words. Let’s look at the TV and know how to pronounce these words.

PP: Повторяют за мной как произносятся слова на английском. Потом индивидуально спрашиваю «русско-английские» варианты.

What kind of pattern is this?

Our gifts can be also from different materials. Look at the TV (Слайды 14 – 23)

I’ve got a box, in which I’ve got some different kinds of things. Different patterns and materials. Your task is to take one of this thing and tell us what pattern and material is this one. Ok? Usejustconjunctionand.

PP: Достают из коробочки один предмет и описывают его, использую прилагательные с которыми они только что познакомились. (расцветка и материал)

6. Количество и порядок прилагательных для описания предмета. Слайд №24 – 25 Активизация лексики в речи (упр. 2. Стр. 90) (слайды 26 – 31)

For the next task, we should know an order of adjectives. Please, remember it when you describe the gifts. And don’t use more then 3 adjectives before a noun. Now imagine that you’ve bought some presents for somebody and discuss it with your friend. You task is to describe the presents using pictures on the slides. In ex.2 you have the pictures and the example, let’s look at it.

Use some if you describe several nouns, and article a/an if it is in the singular from.

You have 2 minutes to work in pairs and then we shall listen to your sentences.

7. Аудирование: упр. 2 стр. 55 в рабочей тетради.

Our next exercise is listening. Please open your exercise book. Page 55 ex. 2. Dasharead the task please. Now listen and match the ring answer, be attentive because there is a random order of the questions.

PP: Один из учеников зачитывает задание, затем все слушают диалоги и отмечают правильные ответы.

Let’s check up the answers.

8. Работа с текстом. «Разрезанное чтение». (упр.3 стр.90).

Now there is an ex.3 on p.90 – look through the text. Try to remember the information. Close your books. So your task is to make a story with these parts of the text, remember the strict order of the text in the book! You have numbers on each part of the text. You work in your groups. When you finish rise the hand. Tell us the numbers in order. And read the whole text. Who is the first? Pleasereadit.

PP: Читают текст из учебника про себя. Затем в своих командах выполняют задание учителя.

9. Заданиядлякоманд.

T: Now there are some questions for all of you. Слайд №38

1)Can you tell me what type of text is it?

2) Who is the e-mail to/from?

3) What is it about?

We have the tasks for your teams.

So, for the first team there are 6 questions. Your should give us full answers. Слайд №39

1) What has Angela been doing?

2) Was it difficult to find present for everyone?

3) What did she buy for her little brother?

4) Why did she buy for her dad a wallet?

5) Who doesn’t mind what present they get?

6)  What did Wendy buy for her grandmother?

For the second team there is a task «True/False».

1) It was a greeting from Canada.

2) It was very easy for Wendy to find present for everyone.

3) The present for her brother was a red car.

4) Her mother likes all Wendy’s presents.

5)She’s found a very beautiful polka-dot make up case for her grandma.

6)She’s bought a present for her friend Angela.

Let’s begin from the questions.

10. Homework. Объяснение домашнего задания

T: Now let’s discuss your home task. It’s ex.1 p 55 in your workbooks. In the first past you should label the boxes with the words. And in the second part of this task you should answer the questions. And of course, you must learn the new works by heart. Any questions?

PP: Задают/не задают вопросы по домашнему заданию.

11. Рефлекасия.

So, boys and girls. Thanks for your work. Now let’s see what you have learnt. Did you have any difficulties during our lesson. May be with pronunciation? Or, may be, you did not understand something?

PP – we revised the adjectives to describe objects, we learnt about the order of the adjectives, we described souvenirs and wrote an e-mail to the friend.

Our lesson is over, thank you. Good bye. See you tomorrow.

Список используемой литературы:

1) Учебник «Sportlight»7 класс, Н.И. Быкова, Д. Дули, «Просвещение» Москва 2014г.

2) Рабочая тетрадь «Sportlight» 7 класс, Н.И. Быкова, Д. Дули, «Просвещение» Москва 2014г.

3) Книга для учителя

4)CD

5) Интернет ресурсы.



Предварительный просмотр:

Урок по УМК «Английский в фокусе» в 6 классе

Тема: «Давай сходим в кино!»

Цель: Развитие лексических и грамматических навыков в устной и письменной речи.

Задачи:

1.Учебная:

- в говорении: совершенствование навыков диалогической и монологической речи;

- в лексике: повторение и закрепление лексико-грамматических навыков по теме «Buying tickets at the cinema»;

- в грамматике: повторение и закрепление времен Past Simple и Present Perfect.

2. Развивающая:

- развитие способности и готовности общаться;

- развитие навыка сравнительного анализа;

- развитие языковой догадки, внимания, памяти.

3. Восприятие:

- создание условий для формирования правильных привычек в отборе фильмов для просмотра;

-совершенствование умения работать в парах, слушать друг друга, с уважением относиться к мнению партнера по команде.

Ход урока

Teacher’s words

Comments

Greeting.

T: I’m glad to see you again. Good morning children.

Ss: Good morning

T: Take your sits, please

Warm up.

T: Dear pupils, Today we have a special guest, from a local newspaper. Now I want you to answer some questions for the newspaper article.

Ss: Hello everyone! I am a reporter from “Kolomna News”. I am writing an article “In the spotlight”. Please, help me to collect the information. What season is it now, Dima? Summer, winter, spring, autumn?

  • What do you like to do in spring?
  • Do you like to go to the cinema or listen to music?
  • Who’s your favorite singer or group?
  • What kind of music do you like?
  • What king of films, do you like watching?
  • Who is your favourite actor or actress?

Thank you for your answers

T: Thanks a lot Masha. We hope you’ve got the necessary information.

Guess different types of films.

T: As we began to speak about cinematography let’s see how good you know different types of films.

But before we start, I need two teams.

Masha and Ann come here and pull out the name of your team.

(названиекоманд: StarWars, theLondon of the films, Brave hearts, Summer’s friends)

Have a look at the screen.

Choose an actor or a cartoon character and guess the genre.

Max, make your choice read the sentence.

Ss:

1.A film that make people laugh. (c_ _ _ _ _)

2. A film about life in space or the future(s_ _ _ _ _ _f _ _ _ _ _ _ _)

3. A film about a love story.

(r_ _ _ _ _ _)

4. A film about exciting experiences. (a_ _ _ _ _ _ _ _ )

5. A film in which cartoons are brought to lire.

(a _ _ _ _ _ _ _ _ )

6. A film about an imaginary word. (f_ _ _ _ _ _ )

T: Now, let’s try to guess. What is topic of our lesson

Ss: “Let’s go to the cinema!”

Well done.

Lesson plan.

T: Have a look at the screen. Here is the plan of our lesson.

Plan:

  1. “Buying ticket at the cinema”
  2. Acting out dialogues
  3. A physical exercise
  4. H.W. – Film reviews
  5. Grammar revision and practice

T: The aims of our lesson are

  • to consolidate your lexical knowledge about film genres
  • to develop your dialogical skills on the theme of buying tickets
  • to compare Present Perfect and Past Simple tenses to use them in film reviews

“Buying tickets at the cinema”- revision.

T: As you know, nowadays many people like to go to the cinema. The question is – what phrases can you hear while buying a ticket at the cinema?

(imagine, that you are at the cinema, which phrases can you hear from a ticket seller, and (a customer) what questions can you ask?)

Think it over one minute. Try to recall.

Ss:

Next, please.

Two tickets for King Kong, please.

How much is the ticket for the Avatar? – it’s 11 pounds etc.

Acting out dialogues

T: Now, it’s time to act out your own dialogues. Have a look at the screen. This table can help you to choose a film and time.

You have to act as a ticket seller and a customer.

I’m giving you about 3-4 minutes.

Let’s check up your dialogues.

Ss answers.

Physical exercise.

T: I think you’re a little bit tired. Let’s do a physical exercise.

Pick up, put down, stand up, turn round Clap left, clap right, clap up, clap down. Look left , look right, look up, look down. Turn round, sit down, touch the ground.

Film reviews.

T: Well, now just imagine there are millions of films nowadays. That’s why sometimes it can be difficult to choose a film. What can help you to make your chose – A FILM REVIEW

At home, you have prepared your own film reviews. Let’s listen and check your works. Please, raise your hands.

Ss answers.

T: According to Styopa’sreview would you like to watch this film?

Ss: Yes, I would like to watch this film.

Angelina, what type of film was it? – a horror film

Roma , have you ever seen “Home Alone” before?

Ss: Yes, I have.

Grammar part.

T: Have you noticed that while speaking about film reviews, we often use such grammatical tenses as Past Simple and Present Perfect. Let’s revise their Time expressions:

Here is task. Come to the board and stick the words to the correct column. Each team has its own colour.

Time expressions:

Past Simple: ago, last week, the other day, in 1990, yesterday.

Present Perfect: ever, never, twice, yet, already, just, since, for, always.

Now, let’s check your answers. (I point for the correct answer)

Kirill, read the words from the Past Simple column.

Ss answers.

Grammatical Structures – revision.

T: Now, let’s try to recall (remember) how do we from affirmative, negative and interrogative sentences in both tenses.

Иван, как мы строим положительные предложения в PastSimple, отрицание, вопрос?

Марина, как мы формируем предложения в PresentPerfect?

Ss answers.

Grammar practice.

T: Let’s practice. Now, you have to work in pairs, but at the end you’ll get your points as a team.

Here is the task. I’m giving you a group of words. You must make up a sentence team I for the Past Simple and team 2 for the Present Perfect tense/

Let’s check your answers. (2 points for the correct sentence).

Ss:

Past Simple

+She wrote her first novel in 1998.

-Kate didn’t work at 10 pm yesterday.

Where did captain Nemo travel?

Were you in Paris one week ago?

Present Perfect

+They have already seen lots of adventure film.

-She hasn’t been to London before?

Have you ever met a famous person?

-Tom hasn’t packed his bag yet.

Grammar practice.

T: Now, let’s practice, have a look at the screen. Fill in the gaps with the correct from of the verbs in brackets.

Ss answers.

Summing up the results.

T: Now, it’s time to sum up the results of our lessons. Let’s do a short test. Exchange your works. And check the answers. Put the marks to your partner.

Self-assessment.

T: As you can guess it’s a final part and I want you to estimate your own work during the lesson. Have a look at the screen and answer some questions.

  • Did you like the lesson?
  • What task did you like best?
  • What task was the most difficult?
  • Did you help your friends?
  • Were you prepared well?

Ss answers.

Well, if you were a hardworking student choose a yellow ticket.

If you think that you could work better, choose a green ticket.

Please, stick your tickets to the popcorn basket, on the black board, please.

Your home task is to prepare for “Progress Check 7” p.74.

Well, thank you for the lesson, see you tomorrow. Good bye!



Предварительный просмотр:

Как известно, в обыкновенной школе, мало времени отводится на изучение произведений английской литературы. Но чтобы эффективно изучать и усваивать иностранный язык надо систематически заниматься домашним чтением.

УМК «Английский в фокусе» позволяет нам в каждом классе читать определенные художественные адаптированные произведения. Книги для чтения представляют известные произведения английской литературы разных жанров и авторов «Джек и бобовое зернышко» (5 класс), «Алиса в стране чудес» по Л. Кэрролу (6 класс), «Питер Пен» по Д. Барри (7 класс), «Кентервильское приведение» по О. Уайльду (8 класс), «Пигмалион» по Б. Шоу (9 класс), «Венецианский купец» по У. Шекспиру (10 класс), «Гамлет» по У. Шекспиру (11 класс). Книги разбиты на эпизоды. Объем эпизода посилен для работы целого урока, с выполнением полного комплекта заданий. Для преподавателей это отличная возможность проверить своих учащихся на прочитанный материал, на закрепление новых слов, к тому же чтение – это всегда увлекательно и интересно.

В чем же эффективность занятий по книгам для чтения «Английский в фокусе»?

Польза такого чтения, действительно, велика. Читая главы, вы практикуетесь самостоятельному чтению с возможным использованием аудиокурса. Чтение вслух и аудирование помогают запомнить произношение слов, зрительная память откладывает в голове их написание. Так же учащиеся работают с новой лексикой, встречают устойчивые выражения, идиомы, авторские высказывания. Если учителя будут уделять внимание 2-3 главам каждую четверть, они скоро увидят отличные результаты. Такое чтение войдет в привычку, учащиеся меньше будут встречать незнакомые слова, будут быстрее читать и больше понимать сюжет и развитие событий. На первых порах попросите их читать вслух, затем дайте ссылки на аудирование. Очень важно выполнять словарную работу. В заданиях«before reading, while reading, after reading», учащиеся характеризуют персонажей, отвечают друг другу, почему им нравятся или не нравятся герои.

Красочные иллюстрации развивают навыки прогнозирования, способствуют эффективной организации речевой деятельности.

Материал книги построен таким образом, что мы можем пройти все этапы чтения от прогнозирования, мотивации и выйти на говорение. Автор линии УМК «Английский в фокусе» Подоляко Ольга Владимировна, на своем вебинаре «Развитие умений смыслового чтения с УМК» отметила: «Систематически работая над чтением, мы тем самым в своих предметных результатах обеспечиваем подготовку к ОГЭ и ЕГЭ.»

И не будем забывать, что чтение – фундамент всех образовательных результатов, обозначенных в ФГОС.

Хочу предложить вам сценарий урока-представления «Шекспир на все времена» по У. Шекспиру «Гамлет» в 11 классе.

                                                 

Мастер класс

для учителей иностранного языка

Тема:«Средства повышения  эффективности урока

иностранного    языка в средних классах.»

1.Тема урока: «Шекспир на все времена».11 класс

2.Театрализованные сцены из спектакля «Гамлет».11 класс

         

                                                     

Shakespeare of all time (по трагедии У. Шекспира «Гамлет»)

Цель урока:

  • анализ художественного произведения У. Шекспира « Гамлет» с    

           использованием метапредметной технологии;

  • развитие индивидуальной творческой самореализации учащихся;
  • формирование духовных ценностей и душевных качеств личности;
  • освоение учащимися культурно-исторического наследия человечества.

Задачи урока:

  • научить понимать текст в оригинале и переводе;
  • развивать связную монологическую речь;
  • развивать навыки аудирования через просмотр отрывков из  фильма «Гамлет»
  • способствовать развитию навыков дискуссии;
  • отрабатывать навыки и умение работать в группах, парах и индивидуально;
  • активизировать речемыслительную деятельность учащихся

Оборудование урока:

  • мультимедийная  презентация урока;
  • аудио и видеофрагменты из спектакля и фильма «Гамлет» (монолог «быть или не быть …..» в исполнении И. Смоктуновского, Мел Гибсона, В. Высоцкого);
  • раздаточный материал:

      а) двуязычный текст монолога,

      б) текст на знание трагедии,

      в) переводы монолога Гамлета «Быть или не быть» М. Лозинского,

       Б. Пастернака и т.д.

        г) афоризмы и цитаты Шекспира.

Предварительная домашняя работа(Цель: стремление к насыщенности урока, самостоятельной деятельности учеников).

  • подготовить сообщение по биографии писателя;
  • выучить монологи;
  • подготовить сценическое выступление;
  • подготовить анализ произведения по героям трагедии.

Этапы урока:

  • Организационный момент.
  • Биография писателя. Мультимедийная презентация.
  • Тест на знание трагедии «Гамлет» (работа на компьютерах).
  • Монологические высказывания по содержанию произведения.
  • «Весь мир тюрьма». Анализ текста.
  • «Друзья Гамлета». Анализ характеров героев.
  • «Любовь и предательство». Анализ.
  • Художественное чтение монолога « Быть или не быть ….».
  • Демонстрация отрывков фильма «Гамлет».
  • Цитаты и фразы из произведения У. Шекспира.
  • Сцены из спектакля «Гамлет». Школьный театр.
  • Подведение итогов урока.
  • Домашнее задание.

                                         

                                                     

                                                       Ход урока        

(Поскольку тема урока сложная, философская, то достигаются цели урока путем последовательных усложняющихся коллективных и индивидуальных форм работы)

Эпиграфы:                   « Не was not of an age, but for all times.»

                                                                                                                   (Ben Johnson)

                                    « Гамлет! Понимаете ли вы значение этого слова? – оно  

                                      велико и глубоко это жизнь человеческая, это-человек,

                                      это - вы, это - я, это каждый из нас.»

                                                                                                                          (Гёте И.В)

                                     ( звучит музыка, идет мультимедийная презентация)

Учитель:                        More than four centuries have passed, filled with great events,

Teacher:                          generation of men  have come, and gone. But his plays are still

                                       performed and will probably be performed for  many years.  

                                 People in different countries study them and each generation

                                 makes new discoveries. He wrote many plays, comedies

                                 tragedies, and sonnets. Among them : “ Othello”, “Romeo and

                                 Juliet”, “Antony and Cleopatra”,  “ Mearchant of Venice” etc.    

                                 First remind us of Shakespeare’s biography. Shorty, please.

                                 Some facts from his biography. Shakespeare was a very

                                 mysterious person…

Pupil 1 :                     ………………………………………………………………………………………………….

   Ученик1:                     ……………………………………………………………………………………………………

   Pupil 2:                        …………………………………………………………………………………………………….

   Ученик2:                    ……………………………………………………………………………………………………….

  Учитель :                   As I`ve said he wrote many comedies and tragedies. Not long ago    

 Teacher :                we read his tragedy «Hamlet».I want to find out if you know

                                     Shakespeares tragedy well. You will   have a little quiz Let`s do it.

                                Red the statements and choose the right variant.

Pupils :                     Final Comprehension Quiz

                     (Тест выполняется за компьютерами.)

                      1)  When was Hamlet written?

Аbetween 1700 and the summer of 1702

B between 1600 and the summer of 1602

C between 1600 and the winter of 1602

                     2)  The full performance of Hamlet is said to take

A 30 minutes      B 2 hours              C 4 hours        

                    3)  At the beginning of the play, the King has just

A died                   B retired                 C won a war

             …………………………………………………………………………………………………..        

              ………………………………………………………………………………………………………………………

Учитель:                 Thank you. You know the facts very well. Today we are going to speak

                                     about Shakespeare’s tragedy .We`ll try to discuss and analyze some

                                events. Let`s try to characterize the main heroes. There are

                                different points of view on this tragedy. You`ll make your own    

                                decision and conclusion.

                                First remind us of the plot, please.

                                      ( видео из к/ф «Гамлет» The  American drama film “ Hamlet “ (1990)

Ученик:                      The prince Hamlet`s father, King Hamlet of Denmark dies

 Pupil:                          suddenly........

                               

Учитель:                     "All world is a prison" , why do you think Hamlet calls Denmark  Teacher:                      a prison? Why are there so many deaths in this tragedy? Who dies?    

                                     Why is it necessary?

Ученик:                    There are so many murders in this play that could be avoided!!

Pupil:                            …………………………………………………………………………………………………………..

Учитель:                 Hamlet`s friends. Who are they? What do you think of them?

Teacher:                     Who is his best friend?

Pupil 1:                       Horatio. What do you think of him? How do you characterize Horatio

                                     in contrast to Hamlet?

Pupil 2 :                   Laertes. How does Hamlet feel about Laertes at the end of the

                                     tragedy?

Pupil 3 :                      Rosencrantz and Guildenstern. Do you think Hamlet right to trick

                                     them?

Учитель:                  " Love and duty".  Who is Hamlet`s love? Does Hamlet love Ophelia?

Teacher:                      Do you think Ophelia`s death was an accident or suicide? Explain.

Ученик:                       Ophelia is Polonius daughter.

Pupil:                        She is..............

Учитель:                      To be  or not to be...

Teacher:                       Who is the main character? How modern a character do you think

                                 Hamlet is? Is he strong or weak? Your attitude to him.

                                  Justify your answer.

Pupil:                          ( About Hamlet)

                                              (video)

Учитель:                      There is a well-known monologue in this tragedy. What is it?

Teacher:                        It`s the most famous line in English Literature. What is it that makes

                                        It difficult for Hamlet to decide between life and death?  

Pupil:                             To be or not to be........

Teacher:                         What are the two alternatives that Hamlet is thinking over?

                                   1) The first one.....

                                   2) The second one.....

                                   3) Find all the verbs from the monologue translate and think over  

                                  them.

Teacher:                       Many actors want to play the role of Hamlet .And many actors have                        done it. Everyone has his own Hamlet.

Video:                            1) Mel Gibson. (The drama American film “Hamlet”, 1990)

   Pupil:                             2) You have your own Hamlet.

   Video:                            3) Innokentiy Smoktunovsky. (Russian film “Hamlet”, 1964)

   Pupil :                            4) This monologue in Russian.

Teacher:                       Thank you. It was a great pleasure to listen to you. Shakespeare gave

 (презентация                    the English language many phrases, sayings, quotations which are

 на цитаты)                     known all over the world. English speakers still use them every day.  

                                  Often we don’t realize that these quotations came from

                                  Shakespeare’s plays. Of course you know most of them.

Teacher:                   Our school theatre.

                                (scenes from the play “Hamlet”).

                                “Forget and forgive”.

                                 It is the final scene, full of action, characters drop one after the  

                                 other,  so everyone takes revenge.

                                  But in what way?!  In what way does justice prevail?

                                    (Ученики играют финальные сцены из пьесы)

                                                       (Звучит музыка)

 

                              Angers a dangerous feeling

                              So even when you are upset

                             Just walk away from your anger

                            And try to forgive and forget.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

методические разрадотки,презентации к уроку и конспекты уроков : Методическая разработка урока 6 класс математика "Проценты. Решение текстовых задач"

Урок по теме " Проценты" составлен так, что начало урока представлено  как путешествие в сказочную страну.Решение текстовых задач показывает межпредметные и метопредметные связи.  Происходит...

Методическая разработка урока по теме "Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности"

Тема «Высшая нервная деятельность.  Поведение. Психика.».Урок «Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности».Цель урока:  освоение  учащимися знания о вк...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...