Урок по теме Seasons" в 5 классе
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Цели урока: 1.Повторение лексики по теме “Seasons”.

                       2. Повышение уровня владения языковым материалом и говорением как        одним из видов речевой деятельности.

                        3. Повышение уровня самостоятельности учащихся, уровня сплоченности коллектива, а также их общего интеллектуального развития.

 

Образовательные  задачи:

  1. Формировать лексические и грамматические навыки.
  2. Практиковать учащихся в говорении.

Развивающие задачи:

  1. Совершенствовать речевые умения с использованием ранее усвоенной лексики.
  2. Развивать фонематический слух.
  3. Развивать умение работать в сотрудничестве и самостоятельно

Воспитательные задачи:

  1. Воспитывать у учащихся внимание, усидчивость.
  2. Воспитание коммуникативно-речевого такта, коммуникабельности в общении со сверстниками
  3. Воспитывать у учащихся любовь к природе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_teme_vremena_goda.docx49.01 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме  “Seasons”

Учитель: Ермакова Е.Н., учитель английского языка высшей категории

Цели урока: 1.Повторение лексики по теме “Seasons”.

                       2. Повышение уровня владения языковым материалом и говорением как        одним из видов речевой деятельности.

                        3. Повышение уровня самостоятельности учащихся, уровня сплоченности коллектива, а также их общего интеллектуального развития.

Образовательные  задачи:

  1. Формировать лексические и грамматические навыки.
  2. Практиковать учащихся в говорении.

Развивающие задачи: 

  1. Совершенствовать речевые умения с использованием ранее усвоенной лексики.
  2. Развивать фонематический слух.
  3. Развивать умение работать в сотрудничестве и самостоятельно

Воспитательные задачи: 

  1. Воспитывать у учащихся внимание, усидчивость.
  2. Воспитание коммуникативно-речевого такта, коммуникабельности в общении со сверстниками
  3. Воспитывать у учащихся любовь к природе. 

Оборудование: проектор, экран, компьютер, раздаточный материал.

Ход урока

Ι. Организационный момент, приветствие, речевая разминка.

- Good morning, children! Glad to see you.

- How are you? (I’m fine. Thanks).

- What about you Ann? (I’m all right)

- And how are you Ruslan? (I’m O’K. And you?)

- I’m great. Thanks. The weather is fine today, isn’t it? (Yes, it is.)

ΙΙ. Объявление целей урока.

- Today we are going to speak about weather and seasons. You will read the text about seasons, play a little bit and then you will present us your projects.

ΙΙΙ. Фонетическая разминка.

     Ученики представляют в рифмовку одно из названий времен года и читают ее вслух.

-What is your favorite season? Complete the poem to make it true and read it aloud.

На экране рифмовка:

                                   Winter, spring, summer,fall

                                    I like….. best of all.

ΙV. Беседа по теме “Seasons”

  1. How many seasons are there in a year? What are they?
  2. How many months are there in a year? Can you name them?
  3. What is your favorite season?
  4. What season do you dislike? Why?

V. Warming-up

На доске наклеены слова с названиями времен года. Учащиеся должны назвать слова, с которыми у них ассоциируются данные времена года.

        

VΙ.   Развитие навыков разговорной речи

Listen to my statements and say if the are statements are right or wrong. If they are wrong correct them.

  1. There are 10 months in a year.
  2. The winter months are December, January and February.
  3. There are 30 days in February.
  4. We can swim in March.
  5. The spring months are June, July and August.
  6. We go to school in September.
  7. We can ski, skate and make snowmen in April.

VΙΙ.  Физкультминутка

 I see that you are tired. Let’s rest a little. Some exercises are for you. Listen and act.

You are walking along the street to school. You have a heavy bag in your left hand. The day is sunny but frosty. Your nose and cheeks are cold. Suddenly you see a boy playing snowballs. You put down your bag, pick up some snow, make some snowballs and throw them into the boy -1, 2, 3. It’s funny. Oh, but what about school? You take your bag and quickly run to school. You open the door, come in, wave your friends “hello”. Oh, you are not late! Thank you. Sit down, please.

VΙΙΙ. Тренировка навыков чтения.

Look at the screen, children. You can see the text on it. Read the text and make the task after it.

SEASONS

      There are four seasons in a year: spring, summer, autumn and winter.

     December, January and February are winter months. The weather is cold. It usually snows. The days are short and the nights are long. Children like to go skating and skiing. They play snowballs and make a snowman.

       March, April and May are spring months. It is very nice season. The weather is fine it is warm. There are many green trees in the streets in the parks and in the yards. Sometimes it rains but usually the sun shines brightly.

      June, July and August are summer months. It is the hottest season. The days are long and the nights are short. There are many nice flowers in the parks and squares in summer. The pupils do not go to school they have the summer holidays. They can swim in the river and play different games.

     September, October and November are autumn months. The weather is cool. It often rains in autumn. You can see yellow, red, brown leaves in the parks and gardens. It is time for fruit and vegetables.

a). Complete the sentences according to the text.

  1.  There are ….  seasons in a year: spring, summer, autumn and winter.
  2.  The days are short and the nights are….. .
  3.  June, July and August are …..  months.
  4.  There are many nice ….. in the parks and squares in the summer.
  5.  It often …..  in autumn.      
  6.  It is time for …. and vegetables.

b). Match the word combinations.

  1. to shine brightly                                   a) идет дождь
  2. it rains                                                  b) осенью
  3. the hottest season                                 c) в парках
  4. make a snowman                                 d) самое жаркое время года
  5. in autumn                                             e) идет дождь
  6. in the parks                                           f) ярко светить

c). Put the words in the right order to make the sentence.

  1. are, December, winter, February, and, months, January.
  2. weather, the, cold, is.
  3. play, and, make, snowballs, a, they, snowman.
  4. is, season, it, nice very.
  5. are, nice, many, in, flowers, there, parks, squares, and, in, the, summer.

ΙX. Презентации, подготовленные учащимися к уроку.

Now dear friends it is the time for your projects. Who is the first? Whose turn is it now?

Your work was done well. Thank you very much.

  1. Итоги урока.

Подведение итогов. Объяснение домашнего задания.

Get ready to interview your classmates about her or his favorite season. Write not less than 5 questions.

Если останется время

This is the season,
When children ski
And Grandfather Frost
Brings the New Year Tree. (Winter)

This is the season,
When snowdrops bloom,
When nobody likes
To stay in the room.
This is the season,
When birds make their nests,
This is the season,
We all like best. (Spring)

This is the season,
When nights are short,
And children have plenty
Of fun and sport.
Boating, swimming
All the day,
With a merry song
On a sunny day. (Summer)

This is the season,
When fruit is sweet.
This is the season,
When school-friends meet. (Autumn)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по теме: «Пасха» Класс: «3» «Методы организации коллективной работы учащихся на уроке».

Главная дидактическая цель урока:Определить уровень сформированности усвоения лексики по теме «Пасха», музыкальная фонетика, формирование навыков работы в группе, сообща, при распределении между...

Разработка урока по теме "Основные классы неорганических соединений в свете теории электролитической диссоциации"

Данный архив содержит разработку урока, презентацию. Можно использовать при повторении тем "Основные классы неорганических соединений", "Электролиты и неэлектролиты"...

урок на тему "Семейства класса Однодольные растения" биология – 6 класс

знакомлю шестиклассников с типичными представителями семейств Лилейные и Злаки, их отличительными признаками, биологическими особенностями;вместе с учащимися выясняем их значение....

Разработка урока по теме «Решение задач с помощью рациональных уравнений, применяя метод подобия. ( первый урок по теме)» (8 класс)

На уроке показано, как для решения задачи можно применять подобие треугольников.Данная разработка урока содержит технологическую карту....

Урок по теме "Основные классы соединений". 8 класс

Методическая разработка урока развивающего контроля. Уроки развивающего контроля проводятся в соответствии с технологией деятельностного метода и предполагают два этапа: 1) проведение контрольной рабо...