Конспект урока "Reading" (Чтение)
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) по теме

Оксана Михайловна Роенко

В данном документе вы найдете:

  • конспект урока "Reading. Why not?" для 9 класса
  • презентацию к данному уроку

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_reading.doc53.5 КБ
Office presentation icon prezentatsiya._reading.ppt1.79 МБ

Предварительный просмотр:

Роенко Оксана Михайловна

учитель английского языка

МАОУСОШ № 143

Г. Екатеринбурга

Урок английского языка "Reading?! Why not?"

Категория слушателей: 9 класс.

Цели:

Образовательные:

  • формировать коммуникативную, лингвистическую, лингвострановедческую, общеучебную компетенции.

Воспитательные:

  • прививать любовь к книге, поэзии и потребность в чтении;
  • воспитывать чувство прекрасного;
  • воспитывать уважительное отношение к другим народам и их культуре;
  • воспитывать уважительное отношение к окружающим нас людям, развивать общечеловеческую культуру;
  • укреплять любовь к предмету, развивать интерес к изучению английского языка.

Развивающие:

  • развивать навыки восприятия речи на слух;
  • развивать навыки чтения и монологической речи;
  • расширять мировоззрение, внимание, логическое мышление;
  • тренировать объем и увеличивать качество памяти.

Задачи:

Образовательные:

  • подвести итог знаниям, умениям и навыкам учащихся в рамках изученной темы;
  • актуализировать изученный материал по теме;
  • активизировать навыки аудирования, монологической и диалогической речи в рамках изученного материала;
  • обеспечить активную деятельность каждого ученика в течение всего урока.

Развивающие:

  • развивать догадку, воображение;
  • развивать способность осуществлять речевые продуктивные действия;
  • развивать умение партнёрского общения и умения работать в группе;

Воспитательные:

  • привитие любви к чтению;
  • приобщение учащихся к шедеврам мировой культуры.

Методическое обеспечение урока: проектор, компьютер, раздаточный материал, презентации творческих работ в программе Power Point.

ХОД УРОКА

  1. Начало урока
  1. Организационный момент. Сообщение темы и цели урока.

-What is the topic of the Unit we have learned during this term? The topic of it was «Reading, why not». Today we have our last lesson on this topic. So it will be a bit unusual, because it’ll be a demonsrative one.

-You know that books play a very important role in our lives. An educated person is a person who reads a lot, enriches his vocabulary and expands his outlook.

  1. Основной этап урока

1) There are a lot of proverbs about books. Here are some of them.  Read them and translate please.

 1) Reading makes a full man.

                                         (Francis Bacon)

 2) Reading is to the mind what exercise is to the body.

                                        (Richard Steele)

 3) It’s a good idea to read books in English. You can read at home, in bed, on the train, anywhere.

Весь класс делится на 4 команды.

Now we need 4 groups. Please, take your seats.

The 1st task will be:

1) Match the pictures with the names.

(1-c,  2b,  3-e,  4-d,  5-a )

2) Match the names of the authors with their works.

(1-b,  2-d,  3-a,  4-c  )

Now, let’s listen to the girls. They will tell us about one of the famous English writers. (Robert Burns)

3) Read the text and answer the questions. (Let’s have a guessing game. Read the beginnings of different kinds of stories and try to guess what story it is, and why you think so.)

1) horror story

 2) science fiction

 3) true story

 4) detective story

 5) fairy tale.

4) «A poet so pure and so Russian». Match the columns, please.

5) Give your own definition for the following types of books.

a) It is extremely useful in our work; it gives information about every branch of knowledge. The articles in it are arranged in alphabetical order.

 (Encyclopedia)

b) It shows the order in which the topics in the book are discussed; it gives the title of each chapter and the page on which it begins.

 (Table of contents)

c) A learner of a foreign language use it to find the meaning of a word he doesn't know and find out how to pronounce it, spell it and also how it is used.

 (Dictionary)

d) These books contain made-up stories.

 (Fiction books)

Now, listen to Ann. And her translation of  William Shakespeare’s work.

To be or not to be, that is the question: –

 Whether ‘tis nobler in the mind to suffer

 The slings and arrows of outrageous fortune:

 Or to take arms against a sea of troubles,

 And by opposing, end them?

 Быть или не быть – таков вопрос ;

 Что благородней духом – покоряться

 Пращам и стрелам яростной судьбы

 Иль, ополчась на море смут, сразить их

 Противоборством?

 (Перевод М. Лозинского) The name of the play is « Hamlet».

6) Jane Eyre .

You know, Bronte’s novels are autobiographical, life of Jane was rather hard and it was similar to Bronte’s. Today we have a chance to see how Jane’s life started.(film,dialogue,task)

Mrs. Reed and Jane are in the room in front of a fireplace. Mr. Brocklehurst is entering the room.

Mrs. Reed: This is the little girl I spoke to you about.

Mr. Brocklehurst: She is small. How old is she?

Mrs. Reed: Ten years.

Mr. Brocklehurst: So small? Your name, little girl?

Jane: Jane Eyre, sir.

Mr. Brocklehurst: Well, Jane Eyre, and are you a good girl?

Mrs. Reed: It is better to say nothing about it, Mr. Brocklehurst.

Mr. Brocklehurst: That’s too bad. I must talk to her. Come here, Jane Eyre. Do you read the

Bible?

Jane: Sometimes.

Mr. Brocklehurst: Is it interesting?

Jane: No, sir.

Mr. Brocklehurst: This shows that you are a bad girl.

Mrs. Reed: Mr. Brocklehurst, I think I told you that she is not a good child. If you

take her to Lowood School, tell the teachers what kind of girl she is.

Mr. Brocklehurst: I’ll speak to the teachers.

Mrs. Reed: She will stay at the school during her holidays, it will be best for her.

Mr. Brocklehurst: You are right.

Mrs. Reed: So, I may be sure that you will receive her at your school. I shall send the girl very soon.

Mr. Brocklehurst: Very well, I’ll write to the teacher and tell her that she will have a new girl.

Mrs. Reed:Good-bye, Mr. Brocklehurst!

Jane: I am happy that you are not my aunt. I’ll never call you aunt again as long as I live. I’ll never come to see you when I am grown up; and if anyone asks me how I liked you I’ll say that you are a bad woman.

Questions

  1. How old is she?
  2. What did she said about the Bible?

3. Mr. Brocklehurst’s impression about the  girl.

III. Подведение итогов, рефлексия.

Summing up. I want to finish our lesson with the words of Charles Kingsley “Except a living man, there is nothing more wonderful than a book”.

I hope you understand that without books our life will be empty and boring. Read good books, enjoy them and think.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Reading Why not? Роенко Оксана Михайловна Учитель английского языка МАОУ СОШ № 143

Слайд 2

Reading makes a full man. (Francis Bacon) Reading it to the mind what exercise to the body. (Richard Steele) It’s a good idea to read books in English. You can read at home, in bed, on the train, anywhere.

Слайд 3

Beatrix Potter Robert Burns William Shakespeare The Bront ё Sisters John Mortimer 1 2 3 4 5

Слайд 4

Match the names of the authors wit their works. Charlotte Brontë Lewis Carroll William Shakespeare Graham Greene Romeo and Juliet Jane Eyre C) Brighton Rock D) Alice's Adventures in Wonderland

Слайд 5

Here is some facts from Sergey Esenin’s biography. Match the colomns. Sergey Esenin was born The village of Konstantinovo near ryazan At the early age of eight or nine He came to Moscow The young Esenin was captivated by They got married He was kind and He believed that He lived only thirty years to a peasant family b) he started writing verses c) in his birthplace d) and became known as a « poet of the village » e) the famous American dancer Isadora Duncan f) never forgot his relatives g) and went for a wedding trip abroad h) « there ia no poet without a homeland » but he wrote poems that made him well-known in Russia j) In 1895

Слайд 6

And now try to choose one word to the following definitions. a) It is extremely useful in our work; it gives information about every branch of knowledge. The articles in it are arranged in alphabetical order. b) It shows the order in which the topics in the book are discussed; it gives the title of each chapter and the page on which it begins. c) A learner of a foreign language use it to find the meaning of a word he doesn't know and find out how to pronounce it, spell it and also how it is used. d) These books contain made-up stories. Encyclopedia Fiction books Table of contents Dictionary

Слайд 7

“ Except a living man, there is nothing more wonderful than a book”. Charles Kingsley

Слайд 8

Thank you for your attention!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ.АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК.

Говорение на иностранном языке, особенно в монологической форме, представляет большую трудность для учащихся.Обучение с помощыо метода опорных сигналов открывает большие возможности в развитии речи уч...