Разработка урока по теме "Советскэ Союзай геройн нэрэнγγдээр нэрлэгдэhэн, Улаан – Yдын γйлсэнγγд"
план-конспект урока (8 класс) на тему

Жигжитова Людмила Дамбаевна

Изучение бурятского языка как государственного направлено на развитие коммуникативной компетенции в совокупности ее составляющих (речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной и учебно-познавательной), развитие личности учащихся посредством реализации воспитательного потенциала изучаемого языка.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon sovetske_soyuzay_geroy_-_rinchino_b.b.doc49 КБ

Предварительный просмотр:

Хэшээлэй темэ:        Советскэ Союзай геройн нэрэнγγдээр нэрлэгдэhэн, Улаан – Yдын  γйлсэнγγд.

                                   Советскэ Союзай герой  - Б.Р.Ринчино.

Класс: 8-дахи

Хэшээлэй зорилго:  

Практическая:       Чтение  текста.

   Образовательная:  Совершенствование навыков осознанного чтения.

   Развивающая:        Развитие у учащихся способности к антиципации, способности к догадке  по

                                   контексту,  к логическому изложению содержания высказывания; развитие

                                   осуществлять речевые действия;

   Воспитательная:    Способствовать формированию  патриотического  воспитания школьников,

                                    восхищения подвигами героев Советского Союза во время ВОВ;

   Тип урока:              Уншалгын хэшээл.

Оборудование:          Компьютер, карта г. Улан – Удэ, портрет Ринчино Б.Р., карточки с ЛСС, текст.

                                     

                                   

Хэшээлэй  ябаса:       I. Хэшээлэй  эхин.(5 мин.)

                                    1.Эмхидхэлэй γе. Амаршалга.

                                    2. Хэлэлгэ hорилго:              

                                                                                  Баабайм  дайнда

                                                            мэргэн  буушан ябаал.

                                              Баhашье олоор

                                                             дайсадые  дараал.

                                              Тэрэнэйнгээ тyлѳѳ

                                                              орденоор  шагнагдаал.

                                                                                                   (Эрдэни Дугаров)

- Хэн дайнда дайсадые дарааб?

- Хэнэй баабай дайсадые дарааб?

- Тэрэ дайнда  хэн ябааб?

- Баабай  юугээр  шагнагдааб?

- Тэрэ олоор  дайсадые дараа  гy?

- Баабай  дайнда танкист  ябаа. Зyб гγ?

- Yхибγγд, юундэ энэ шγлэгѳѳр хэшээлээ эхилбэ гээшэбибди? Шγлэгэй удха дээрэ ажаллабабди, удхыень булта ойлгобот. Мγнѳѳ  hанамжануудаа хэлэгты даа. Зγб лэ даа, Агууехэ Илалтын hайндэр ойртожо байна.  Тиимэhээ бидэ мγнѳѳдэр хэшээлдээ  Советскэ  Советскэ Союзай герой - Ринчино  Базар  Ринчиновичай баатаршалга   тухай  рассказ уран гоёор уншажа, упражненинyyдые  дγγргэжэ, хooрэлдoo  эмхидхэхэбди;

3. Фонетическа hорилго:    ба – баа – бай – баабайм- баатаршалга

                                              да – даа – дай – дайнда – дайсадые

                                              нэ – нээ – нэй – тэрэнэй – тэрэнэйнгээ

                                              шагна – шагнал – шагнагдаал;

II. 1- хи гол шата.

 

1.– Нээрээшье, Эсэгэ ороноо хамгаалгын дайнда манай Эхэ ороной  гэр  бγлэ бγхэн  дайрагдаhан юм. Танай  эжы абынтнай  хγгшэн абанар ба эжынэр  баhал  дайнай хγшэр жэлнγγдые  гаталhан лэ байха. Майн 9 – Илалтын  γдэр манай орон дотор  γргэнѳѳр  тэмдэглэгдэдэг.

                        Дайнда  унаhан  сэрэгшэдэй  нэрэнγγд  хэзээшье  мартагдахагγй гэжэ

 би  найданаб.

Бидэ  Советскэ Союзай  геройнуудай намтартай  танилсалгаяа  мγнѳѳдэр  γргэлжэлγγлхэбди. Манай Улаан – Yдын олон γйлсэнγγд  Советскэ Союзай геройнуудай  нэрээр нэрлэгдэнхэй. Бидэ урда  хэшээлнγγдтээ  Илья Балдыновай, Жамбал Тулаевай  намтартай  танилсажа, тэдэнэй  дайнай γедэ гаргаhан  баатаршалганууд  тухай  мэдэхэ болообди. Эдэнэй нэрээр нэрлэгдэhэн  yйлсэнγγдые  карта  дээрэ  оложо, улаахан  мyшэхэнγγдээр тэмдэглээбди. Гайхалтайнь юуб гэхэдэ, Б.Ринчиногой нэрээр Украинада, Бельковцы гэжэ тосхондо баhал γйлсэ нэрлэгдэнхэй.

Зай, мγнѳѳ  уншалгаяа эхилэе. Yхибγγд, энэ рассказ  уншахадаа  Базар Ринчино ямар баатаршалгануудые   гаргажа, иимэ γндэр нэрэ  зэргэдэ  хγртэhэн  байгааб  гэжэ элирγγлхэ ёhотойбди.

2. Шэнэ γгэнγγдтэй  танилсалга (семантизация  слов)

               ( дети новые слова и выражения записывают в словарь)

Дγй дyршэлтэй – опытный

hайн  дураар – добровольно

Холо бэшэ – недалеко

Буу зэбсэг – оружие

Эльгээхэ – отправить, послать

Тулалдаха  баатай болобо – были вынуждены сражаться

Урагшаа – вперёд

Хγсѳѳр тэнсyy бэшэ байлдаан – неравный бой, сражение

Хγшѳѳ - памятник

3. Рассказ уншалга. (см.    лист)

- багшын уран уншалга;

- γхибγγдэй уран уншалга. (дети должны прочитать  текст  с извлечением нужной информации, с пониманием  последовательности событий)

 

III. 2 – хи гол шата.

1. Рассказай удха дээрэ ажал.

- 1 –хи абзац  сооhоо энэ мэдγγлэлдэ  удхаараа  таарамаар  мэдγγлэл ологты.

Базар Ринчино баян дэлгэр Ага нютагай хγбγγн.

- Тэрэнэй абари зан харуулhан мэдyyлэл ологты.

- Базар Ринчиновичай  бэрхэ сэрэгшэн ябаhан тухай хэлэгдэhэн мэдγγлэлнγγдые  ологты.

- Рассказай  абзац бγхэнhѳѳ тэдэнэй  удха  харуулhан мэдγγлэлнγγдые олоод  уншагты.

1 абзац -…

2 абзац - …

3  абзац -…

4 абзац -…

5 абзац -…

2. Асуудалнуудта  харюусаха:

-  Базар Ринчино ямар ажалтай хγн байгааб?

-  Yхибγγд багшаяа  хэн гэжэ хγндэлэн  нэрлэдэг  байгааб?

- Базар Ринчино хэнтэй  тагнуулда ошооб?

-  Манай  тагнуулшадай  hанаамгай бэрхэ, зоригтой байhаниинь хэзээ     элирээб?

- Юундэ  аяар 23 немецyyд, хоёрхон  тагнуулшадта, плендэ  абтааб?

- Юундэ  Б.Ринчино « Рота, урагшаа!» - гэжэ хашхарааб?

- Иигэжэ  хашхараагyй  hаань юун болохо  байгааб?

- Базар Ринчинодо  хэды  ондо  Советскэ  Союзай геройн нэрэ  олгогдооб?

- Юунэй  тγлѳѳ  иимэ нэрэ  олгогдооб?

3. Выполнение  упражнений

- Дайте положительный  или  отрицательный ответы.

Базар  Ринчино фронт повесткэ абаад ошоо.

Ага  тосхондо  бγхэ  барилдаагаар  мγрысѳѳн  γнгэрдэггγй.

Базар Ринчиновичай  нэрэ   мартагдаагγй.

Ринчиногой нэрэмжэтэ γйлсэ  Улаан – Yдэдэ  бии. (найти на карте города ул. Ринчино и приклеить звездочку)

                                                                                             

IV. Хэшээлэй тyгэсхэл.

1. Дγн  гаргалга.

                - Юун  тухай  ойлгообта?

 - Хγбγγд, Базар  Ринчинодо  адли  байхаяа  hанана  гyт?

 - Yхибγγд, бидэ  иимэ  гоё сагта  байhандаа  баярлажа, дайнай  ветерануудта  доро  дохижо, гаргаhан  баатаршалганууд тухайнь ходо  hанажа  ябаха  манай зорилго.

2. Сэгнэлтэ

3. Гэрэй  даабари /  Энэ  рассказай  3 – хи абзацай  удхаар  зураг  зураад  ерэхэ;

                                  Зурагайнгаа удха  сээжээр  хѳѳрэхoѳѳр  бэлэн  байха;

                                                                           

                                                                                                                                                     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по русскому языку в 7 классе по теме:"Отличие союзов чтобы, зато,тоже, также от местоимений и наречий"

Разработка урока для учащихся 7 класса  где  даны примеры, после разбора которых учащиеся увидят отличие  союзов: чтобы, зато, тоже , также от местоимений и наречий....

Методическая разработка урока "Правописание союзов"

Урок направлен на формирование универсальных учебных действий у школьников...

Правописание производных предлогов, союзов. Разработка урока по русскому языку в 10 классе. (модульная технология)

Использование элементов модульного обучения на уроках русского языка в старших классах. В условиях подготовки к ЕГЭ по русскому языку перед каждым учителем стоит проблема систематизации и обобщения з...

Методическая разработка урока русского языка в 7 классе по теме «Функциональные омонимы: тоже (союз) – то же (местоимение с частицей); также (союз) – так же (местоимение с частицей); чтобы (союз) – что бы (местоимение с частицей) и др.»

Урок русского языка в 7 классе по программе В.В.Бабайцевой (В.Бабайцева, Л.Д.Беднарская «Сборник заданий. 6-7 класс» к учебнику В.В.Бабайцевой «Русский язык. Теория. 5-9 классы») посвящен одной из тру...

Разработка урока по теме «СОЮЗ»

Методическая разработка- презентация урока в 7 классе...

Разработка урока в 7 классе по теме "Союзы, разряды союзов"

Урок изучения нового материала по теме"Союзы"...