Рабочая программа по адыгейскому языку для 5-9 классов.
рабочая программа (5 класс)

Алексеенко Сариет Бечизовна

 

Рабочая программа учебного предмета «Адыгейский язык» для 5-9 классов МБОУ  «СШ №8» а. Псейтук  разработана  на основе:

         

   Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.

Федеральные:

  1. Федеральный закон  «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года      № 273-ФЗ.
  2. Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г. № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
  3. Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».

Региональные:

 

  1. Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
  2.  Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О  примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным  общеобразовательным  организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»

С учетом:

  • Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов.   Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.

В соответствии с:

  • Учебным  планом  МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.                    
  • Календарно- годовым графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020  учебный год.    

 

Используемый УМК

Учебник для учащихся 5  класса    / Авт.-сост. Х. Дауров,   З. Керащева,

И. Паранук, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/

Учебник  для учащихся 6-7  классов / Авт.-сост. Х. Дауров,  З. Керащева,

М. Хачемиз, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/

Учебник  для учащихся 8-9  классов / Авт.-сост. Х. Дауров,  З. Керащева,     

М. Хачемиз, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя  школа №8 имени И.Х. Барона» а. Псейтук

 Тахтамукайского района Республики Адыгея.

          РАССМОТРЕНО          СОГЛАСОВАНО:                 УТВЕРЖДАЮ:

              на заседании                        заместитель директора по УВР     директор МБОУ «СШ №8» а Псейтук

              методического совета      ____________ М.Ч. Негуч                  _____________ Р.Д. Хизетль

              протокол №  1_                                                                                  Приказ № 155

              «30    08  2019 г.           «31 »___08____2019 г.                     «31»___08____2019 г.

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
по адыгейскому языку

на 2019-2020 учебный год

5-9 классы

Автор- составитель

учитель адыгейского языка

 и литературы высшей категории

Алексеенко Сариет Бечмизовна

а. Псейтук

2019 г.

 

                                  Рабочая программа по адыгейскому языку для 5-9  классов.

  Пояснительная записка.

 

Рабочая программа учебного предмета «Адыгейский язык» для 5-9 классов МБОУ  «СШ №8» а. Псейтук  разработана  на основе:

         

   Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.

Федеральные:

  1. Федеральный закон  «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года      № 273-ФЗ.
  2. Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г. № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
  3. Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».

Региональные:

  1. Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
  2.  Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О  примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным  общеобразовательным  организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»

С учетом:

  • Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов.   Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.

В соответствии с:

  • Учебным  планом  МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.                    
  • Календарно- годовым графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020  учебный год.    

Используемый УМК

Учебник для учащихся 5  класса    / Авт.-сост. Х. Дауров,   З. Керащева,

И. Паранук, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/

Учебник  для учащихся 6-7  классов / Авт.-сост. Х. Дауров,  З. Керащева,

М. Хачемиз, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/

Учебник  для учащихся 8-9  классов / Авт.-сост. Х. Дауров,  З. Керащева,      

М. Хачемиз, Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2011/


 Планируемые результаты изучения курса адыгейского языка

Планируемые результаты освоения программы курса в 5-9 классах ориентированы на достижение личностных, метапредметных и предметных результатов освоения курса «Адыгейский язык» в 5—9 классах.

Личностными результатами освоения выпускниками основной школы программы по адыгейскому языку являются:

понимание адыгейского языка как одной из основных национально-культурных ценностей адыгейского народа, определяющей роли родного языка в развитии интеллектуальны, творческих способностей и моральных качеств личности; его значения в процессе получения школьного образования;

осознание эстетической ценности адыгейского языка; уважительное отношение к родному языку, гордость за него; потребность сохранить чистоту адыгейского языка как явления национальной культуры; стремление к речевому самосовершенствованию;

достаточный объём словарного запаса и усвоенных грамматических средств для свободного выражения мыслей и чувств в процессе речевого общения; способность к самооценке на основе наблюдения за собственной речью.

Метапредметными результатами освоения выпускниками основной школы программы по адыгейскому языку являются:

1) владение всеми видами речевой деятельности:

  • адекватное понимание информации устного и письменного сообщения;
  • владение разными видами чтения;
  • адекватное восприятие на слух текстов разных стилей и жанров;
  • способность извлекать информацию из различных источников, включая средства массовой информации, компакт-диски учебного назначения, ресурсы Интернета; свободно пользоваться словарями различного типа, справочной литературой;
  • овладение приёмами отбора и систематизации материала на определённую тему; умение вести самостоятельный поиск инфрмации, её анализ и отбор;
  • умение сопоставлять и сравнивать речевые высказывания с точки зрения их содержания, стилистических особенностей и использованных языковых средств;
  • способность определять цели предстоящей учебной деятельности (индивидуальной и коллективной), последовательность действий, оценивать достигнутые результаты и адекватно формулировать их в устной и письменной форме;
  • умение воспроизводить прослушанный или прочитанный текст с разной степенью свёрнутости;
  • умение создавать устные и письменные тексты разных типов, стилей речи и жанров с учётом замысла, адресата и ситуации общения;
  • способность свободно, правильно излагать свои мысли в устной и письменной форме;
  • владение различными видами монолога и диалога;
  • соблюдение в практике речевого общения основных орфоэпических, лексических, грамматических, стилистических норм современного адыгейского литературного языка; соблюдение основных правил орфографии и пунктуации в процессе письменного общения;
  • способность участвовать в речевом общении, соблюдая нормы речевого этикета;
  • способность оценивать свою речь с точки зрения её содержания, языкового оформления; умение находить грамматические и речевые ошибки, недочёты, исправлять их; совершенствовать и редактировать собственные тексты;
  • умение выступать перед аудиторией сверстников с небольшими сообщениями, докладами;

2) применение приобретённых знаний, умений и навыков в повседневной жизни; способность использовать родной язык как средство получения знаний по другим учебным предметам, применять полученные знания, умения и навыки анализа языковых явлений на межпредметном уровне (на уроках русского языка,иностранного языка, литературы и т. д.);

3) коммуникативно целесообразное взаимодействие с окружающими людьми в процессе речевого общения, совместного выполнения каких-либо задач, участия в спорах, обсуждениях; овладение национально-культурными нормами речевого поведения в различных ситуациях формального и неформального межличностного и межкультурного общения.

Предметными результатами освоения выпускниками основной школы программы по адыгейскому языку являются:

1) представление об основных функциях языка, о роли адыгейского русского языка как национального языка адыгейского народа, как государственного языка Российской Федерации и языка межнационального общения, о связи языка и культуры народа, о роли родного языка в жизни человека и общества;

2) понимание места родного языка в системе гуманитарных наук и его роли в образовании в целом;

3) усвоение основ научных знаний о родном языке; понимание взаимосвязи его уровней и единиц;

4) освоение базовых основ лингвистики: лингвистика и её основные разделы; язык и речь, речевое общение, речь устная и письменная; монолог,диалог и их виды; ситуация речевого общения; разговорная речь, научный, публицистический, официально-деловой стили, язык художественной литературы; жанры научного, публицистического, официально-делового стилей и разговорной речи; функционально-смысловые типы речи (повествование, описание рассуждение); текст, типы текста; основные единицы языка, их признаки и особенности употребления в речи;

5) овладение основными стилистическими ресурсами лексики и фразеологии адыгейского   языка, основными нормами адыгейского литературного языка (орфоэпическими,  лексическими, грамматическими, орфографическими, пунктуационными), нормами речевого этикета; использование их в своей речевой практике при создании устных и письменных высказываний;

6) опознавание и анализ основных единиц языка, грамматических категорий языка, уместное употребление языковых единиц адекватно ситуации речевого общения;

7) проведение различных видов анализа слова ( фонетического, морфемного, словообразовательного,лексического, морфологического), синтаксического анализа словосочетания и предложения, многоаспектного анализа текста с точки зрения его основных признаков и структуры, принадлежности к определённым функциональным разновидностям языка, особенностей языкового оформления, использования выразительных средств языка;

8) понимание коммуникативно-эстетических возможностей лексической и грамматической синонимии и использование их в собственной речевой практике;

9) осознание эстетической функции родного языка, способность оценивать эстетическую сторону речевого высказывания при анализе текстов художественной литературы.

Выпускник научится:

  • владеть навыками работы с учебной книгой, словарями и другими информационными источниками, включая СМИ и ресурсы Интернета;
  • владеть навыками различных видов чтения (изучающим, ознакомительным, просмотровым) и информационной переработки прочитанного материала;
  • владеть различными видами аудирования (с полным пониманием, с пониманием основного содержания, с выборочным извлечением информации) и информационной переработки текстов различных функциональных разновидностей языка;
  • адекватно понимать, интерпретировать и комментировать тексты различных функционально-смысловых типов речи (повествование, описание, рассуждение) и функциональных разновидностей языка;
  • участвовать в диалогическом и полилогическом общении, создавать устные монологические высказывания разной коммуникативной направленности в зависимости от целей, сферы и ситуации общения с соблюдением норм современного русского литературного языка и речевого этикета;
  • создавать и редактировать письменные тексты разных стилей и жанров с соблюдением норм современного адыгейского литературного языка и речевого этикета;
  • анализировать текст с точки зрения его темы, цели, основной мысли, основной и дополнительной информации, принадлежности к функционально-смысловому типу речи и функциональной разновидности языка;
  • использовать знание алфавита при поиске информации;
  • различать значимые и не значимые единицы языка;
  • проводить фонетический и орфоэпический анализ слова;
  • классифицировать и группировать звуки речи по заданным признакам, слова по заданным параметрам их звукового состава;
  • членить слова на слоги и правильно их переносить;
  • определять место ударного слога, наблюдать за перемещением ударения при изменении формы слова, употреблять в речи слова и их формы в соответствии с акцентологическими нормами;
  • опознавать морфемы и вычленить слова на морфемы на основе смыслового, грамматического и словообразовательного анализа; характеризовать морфемный состав слова, уточнять лексическое значение слова с опорой на его морфемный состав;
  • проводить морфемный и словообразовательный анализ слов;
  • проводить лексический анализ слова;
  • опознавать лексические средства выразительности и основные виды тропов (метафора, эпитет, сравнение, гипербола, олицетворение);
  • опознавать самостоятельные части речи и их формы, а также служебные части речи и междометия;
  • проводить морфологический анализ слова;
  • применять знания и умения по морфемике и словообразованию при проведении морфологического анализа слов;
  • опознавать основные единицы синтаксиса (словосочетание, предложение, текст);
  • анализировать различные виды словосочетаний и предложений с точки зрения их структурно-смысловой организации и функциональных особенностей;
  • находить грамматическую основу предложения;
  • распознавать главные и второстепенные члены предложения;
  • опознавать предложения простые и сложные, предложения осложненной структуры;
  • проводить синтаксический анализ словосочетания и предложения;
  • соблюдать основные языковые нормы в устной и письменной речи;
  • опираться на фонетический, морфемный, словообразовательный и морфологический анализ в практике правописания;
  • опираться на грамматико-интонационный анализ при объяснении расстановки знаков препинания в предложении;
  • использовать орфографические словари.

Выпускник получит возможность научиться:

  • анализировать речевые высказывания с точки зрения их соответствия ситуации общения и успешности в достижении прогнозируемого результата; понимать основные причины коммуникативных неудач и уметь объяснять их;
  • оценивать собственную и чужую речь с точки зрения точного, уместного и выразительного словоупотребления;
  • опознавать различные выразительные средства языка;
  • писать конспект, отзыв, тезисы, рефераты, статьи, рецензии, доклады, интервью, очерки, доверенности, резюме и другие жанры;
  • осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей и потребностей; планирования и регуляции своей деятельности;
  • участвовать в разных видах обсуждения, формулировать собственную позицию и аргументировать ее, привлекая сведения из жизненного и читательского опыта;
  • характеризовать словообразовательные цепочки и словообразовательные гнезда;
  • использовать этимологические данные для объяснения правописания и лексического значения слова;
  • самостоятельно определять цели своего обучения, ставить и формулировать для себя новые задачи в учебе и познавательной деятельности, развивать мотивы и интересы своей познавательной деятельности;
  • самостоятельно планировать пути достижения целей, в том числе альтернативные, осознанно выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач

Содержание учебного предмета

        Илъэс еджэгъум  къык1оц1 я 5-9-рэ классхэмэ мыщ фэдиз сыхьат пчъагъэ ащак1ущт адыгабзэмк1э:

            я 5-рэ кл.- сыхь. 102-рэ,  я 6-рэ кл.- сыхь. 68-рэ,  я 7-рэ кл.- сыхь. 68-рэ, я 8-рэ кл.- сыхь.68-рэ,  я 9-рэ кл.- сыхь. 34-рэ.

          Я 5-рэ классым щегъэжьагъэу я 9-рэм нэс адыгабзэм мэхьанэу ык1и пшъэрылъэу и1эхэм класс пэпчъ уащызгъэгъозэрэ урокхэр къыщытыгъэх. А урокхэр к1элэегъаджэм  п1уныгъэ 1офтхьабзэхэу зэрихьан фаехэмк1э амалыш1оу щытых, к1элэеджак1охэм  адыгабзэм еплъык1эу фыря1эм ык1и ащ изэгъэш1эн зэрэпылъынхэ фаем инэу зыкъырагъэ1эты.

         Программэм къыубытырэ  материалыр нахь куоу зэрагъэш1эным к1эджык1ыжьыным ч1ып1эшхо щеубыты. Апэрэ – япл1энэрэ классхэм  ащак1угъэм ик1эджык1ыжьын къыубытын фаер программэм къыщыгъэнэфагъ. Адрэ классхэм к1эджык1ыжьыныр зэращыгъэпсыгъэщт ш1ык1эр ежь к1элэегъаджэм  егъэджэныр зэрэзэхищэрэм елъытыгъэу егъэпсы.

          Я 5-рэ классым бзэ ш1эныгъэм иедзыгъохэу синтаксисыр, пунктуациер, фонетикэр, лексикэр щызэрагъаш1эх. Мыщ дэжьым к1элэегъаджэм къыдилъытэн фае синтаксисымк1э апэрэ ш1эныгъэу агъотыхэрэр къык1элъык1орэ материалым изэгъэш1энк1э 1эубытып1эу зэря1эн фаер.

            Грамматикэм ехьыл1эгъэ ш1эныгъэхэр зыщызэрагъэш1эрэ  лъэхъаным орфографи-емрэ пунктуациемрэк1э къулайныгъэхэр зэрагъэгъотых.

          Фонетикэм  изэгъэш1эн к1элэегъаджэм ритын фае. Ар къызхэк1ырэр адыгабзэм ифо нетикэ хьылъэу зэрэщытыр ары. Адыгабзэм имакъэхэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр, ахэр зэрэ- зэтефыгъэ купхэр к1элэеджак1охэм 1упк1эу ямыгъэш1агъэмэ хъущтэп.

          Зэхэугуфык1ыгъэу тамыгъит1ущык1э къагъэлъэгъорэ макъэхьарыфхэм  язэгъэш1энк1э 1оф адэш1эгъэн фае.

           Фонетикэм изэгъэш1эгъум  терминхэу « хьарыф 1ужъу», « хьарыф зэхэт», « хьарыф зэхэлъ» зыфи1охэрэр  я 5-рэ классым щымыгъэфедэхэмэ нахьыш1у. Мыхэмэ ач1ып1эк1э « тамыгъит1ук1э е щык1э къэдгъэлъэгъорэ (ттхырэ) хьарыфхэр» п1омэ  нахь  тэрэз.  Бзэм хэт макъэ пэпчъ тамыгъэ гъэнэфагъэк1э къэтэгъэлъагъо. А тамыгъэхэр ары хьарыфк1э тызаджэрэр.  Зы хьарыфыр зы тамыгъэуи, тамыгъит1оуи, щэуи къыхэк1ы ( к, къ, къу ). Арышъ, тамыгъэ пчъагъэмрэ хьарыф пчъагъэмрэ зэтефэуи, зэтемыфэуи бэрэ къыхэк1ы. К1элэегъаджэм инэу ына1э тыригъэтын фае ахэр икъоу зэхафын алъэк1эу егъэсэгъэнхэм.

             Я 6-рэ классым морфемикэр, морфологиер ( пкъыгъуац1эр, плъышъуац1эр, пчъагъац1эр, ц1эпапк1эр ) щызэрагъаш1эх.

             Я 7-рэ классым щак1у глаголыр, причастиер, деепричастиер, наречиер, бзэ 1эпэ1эгъу гущы1эхэр.

           Морфологием ехьыл1эгъэ ш1эныгъэхэр ык1и правилэхэр, ахэмэ мэхьанэу я1эр к1элэеджак1охэм  икъу фэдизэу зэхафынэу егъэсэгъэнхэ фае. Ащ фэш1 амал зэфэшъхьафхэр: зэпэгъэуцунхэр, зэгъэпшэнхэр, зэфэхьысыжьхэр к1элэегъаджэм ыгъэфедэхэмэ нахьыш1у.

           Бзэ гущы1эхэу зэрагъаш1эрэмэ грамматикэ нэшанэхэу я1эхэр : ягъэпсык1э, язэхъо к1ык1э, гущы1эухыгъэм пшъэрылъэу щызэрахьэрэр, нэмык1 гущы1эхэм япхыгъэу зэрэхъухэрэр к1элэеджак1охэм къпгуры1оу, зэхафышъоу гъэпсыгъэн фае.

         Я 8 - 9-рэ классхэм нахь зегъэушъомбгъугъэу синтаксисыр щызэрагъаш1э. Мыщ дэжьым я 5- рэ классым синтаксисымк1э щагъотыгъэ ш1эныгъэхэр к1элэегъаджэм 1эубы- тып1э еш1ых. Урок пэпчъ синтаксис зэхэфыныр дыхэтэу  егъэджэн 1офыр зэригъэпсыным к1элэегъаджэр пылъын фае.

         Синтаксисым изэгъэш1эгъум тамыгъэ зэфэшъхьафхэр зэрагъэфедэщт ш1ык1эмк1э къулайныгъэхэр зэра1эк1илъхьащтым пылъын фае к1элэегъаджэр.

                                 

5 класс.

К1эджык1ыжьын

Синтаксисымрэ пунктуациемрэ

Гущы1эзэгъусэр  

Гущы1эухыгъэр

Гущы1эухыгъэм ичлен зэлъэпкъэгъухэр

Фэгъэзагъэр

Гущы1эухыгъэ зэхэлъыр

Фонетикэмрэ графикэмрэ

Лексикэмрэ фразеологиемрэ

К1эджык1ыжьын

     6 класс

К1эджык1ыжьын

Морфемикэр

Пкъыгъуац1эр  

Плъышъуац1эр  

Пчъэгъац1эр  

Ц1эпапк1эр  

 К1эджык1ыжьын  

7 классс

К1эджык1ыжьын

 Глаголыр

Причастиер

 Деепричастиер

 Наречиер

Бзэ 1эпы1эгъу гущы1эхэр. Гущы1элъык1охэр

 Зэпхыхэр

Гущы1эзэгъусэхэр

Междометиехэмрэ мэкъэпэш1 гущы1эхэмрэ

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

8 класс

К1эджык1ыжьын

  Гущы1эзэгъусэр

  Гущы1эухыгъэм ичлен шъхьа1эхэр

Гущы1эухыгъэм ичлен гуадзэхэр

Зэзэхэт гущы1эухыгъэр

Гущы1эухыгъэм ичлен зэлъэпкъэгъухэр

Фэгъэзагъэр

Гущы1э хадзэхэмрэ зэгъусэ гущы1э хадзэхэмрэ

Къыхэгъэщыгъэ член гуадзэхэр зыхэт гущы1эухыгъэхэр

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

9 класс.

К1эджык1ыжьын

Мыухыгъэ занэхэр

Хымэ псалъэр

Гущы1эухыгъэ зэхэлъыр

Гущы1эухыгъэ зэгъусэзэхэлъэу зэпхыхэр зыхэтхэр

Гущы1эухыгъэ зэпхыгъэ зэхэлъыр

Зэпх зыхэмыт гущы1эухыгъэзэхэлъхэр

Фонетикэмрэ грамматикэмрэ яхьыл1эгъэ к1эджык1ыжьын

                                          Тематическэ план  адыгабзэ тхэнымк1э я  5-рэ  класс

Тхьамафэм- сыхь.3. Илъэсыс- сыхь.102

№ п/п

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

план

факт

Ныдэлъфыбзэр лъэпкъым ылъапс

1

Н.5, 1оф.2

Гущы1эр зэрэзэхэтыр

1

Н.8 ,1оф.11

Бзэ гущы1эхэр. Пкъыгъуац1эр

1

Н.10,1оф.16

Плъышъуац1эр

1

Н.12,1оф.22

Пчъэгъац1эр

1

Н.13,1оф.24

Входной контрольнэ диктан.

1

КIэджыкIыжьын

Ц1эпапк1эхэр

1

Н.14,1оф.27

Глаголыр

1

Н.16,1оф.32

Практическэ гъэцэк1эн «Глаголыр»

1

КIэджыкIыжьын

Гущы1эзэгъусэр.

1

Н.21,1оф.42

Ж/и Сурэтымк1э рассказ «Бжыхьэм ипейзаж»

КIэджыкIыжьын

Гущы1эзэгъусэм изэхэфын

1

Н.23

Гущы1эухыгъэр

1

Н.24 ,1оф.48

Практическэ гъэцэк1эн «Гущы1эухыгъэр»

1

Гущы1э зэгъуситф къы

хатхык1ы газетэм

Ж/И . Сочинение

«Адыгэ республикэр илъэс 24-рэ хъугъэ»

1

Уч1эхэм яджэуапхэр

Мурадэу я1эхэмк1э гущы1эухыгъэхэр зэрэзэтек1хэрэр

1

1оф.52

Гущы1эухыгъэм ичленхэр

1

1оф.55

Гущы1эухыгъэм ичлен шъхьа1эхэр. Подлежащэр

1

1оф.60

Гущы1эухыгъэм ичлен шъхьа1эхэр. Сказуемэр

1

1оф.62

Практическэ 1офш1эн «Гущы1эухыгъэр»

1

КIэджыкIыжьын

Гущы1эухыгъэ убгъугъэр

1

Н.30,1оф.63

Гущы1эухыгъэ мыубгъугъэр

1

1оф.64

Ж/И.Рассказ «К1ымафэм ипейзаж»

1

Къаухыжьы

Гущы1эухыгъэм ичлен гуадзэхэр.

1

Н.33,1оф.65

Уплъэк1ун диктант

1

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын

Дополнениер

1

Н.35,1оф.66

Къэзгъэнафэр

1

1оф.67

Обстоятельствэр

1

Н.38,1оф.72

Гущы1эухыгъэм хэт член зэлъэпкъэгъухэр

1

Н.43,1оф.84

Гущы1эухыгъэм хэт член зэлъэпкъэгъухэр

1

1оф.86

Фэгъэзагъ зыфа1орэр

1

Н.47,1оф.89

Гущы1э хадзэр, гущы1эзэгъусэ хадзэр

1

Н.50,1оф.97

Тамыгъэу ахэр къызэрэхагъэщхэрэр

     1

1оф.98

Гущы1эухыгъэ къызэрык1ом изэхэфын

1

Н.51,1оф.99

Уплъэк1ун диктант

1

КIэджыкIыжьын

Хэукъоныгъэхэм ягъэтэрэзыжьын

Гущы1эухыгъэ къызэрык1охэр

1

Гущы1эухыгъищ къыз.

зэхагъ.,зэха-фы

Гущы1эухыгъэ зэхэлъхэр

1

Н.53,1оф.100

Практическэ 1офш1энхэр «Гущы1эухыгъэ къызэрык1охэр»

1

КIэджыкIыжьын

Гущы1эухыгъэ зэхэлъым изэхэфын

1

Н.44,1оф.103

 Ж/И.Изложение

1

Къаухыжьы

Зыгорэм игущы1эхэр

1

Н.56,1оф.105

Зыгорэм игущы1эхэр

1

Н.56,1оф.107

К1эджык1ыжьын «Гущы1эухыгъэр»

1

КIэджыкIыжьын

Бзэм хэт макъэхэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр

1

Гущы1эухыгъищ къатхы

Мэкъэ чанхэмрэ мэкъэ дэгухэмрэ

Мэкъэ зещэхэмрэ мэкъэ зэращэхэмрэ

1

Н.60,1оф.109

Административнэ контрольнэ диктант.

1

КIэджыкIыжьын

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын.

Практическэ 1офш1энхэр «Гущы1эухыгъэр»

1

Н.66,1оф.123

Чыйзэфэш1ыгъэ макъэхэр

1

КIэджыкIыжьын

Мэкъэ 1ужъухэр

1

Н.68.1оф.129

Мэкъэ 1ужъухэр

1

Н.68.1оф.129

Ж/и  Изложение

1

КIэджыкIыжьын

Буквэу э-м къыгъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.69,1оф.131

У зыфи1орэ буквэм имэхьанэхэр

1

Н.71,1оф.134

Буквэу э-р мэкъэ 1ужъухэм ауж зэратхырэр

1

Э-р хэтэу гущы1итф

Бзэм хэт макъэхэр тхэнымк1э къызэрагъэлъагъохэрэр. Алфавитыр

1

Н.73,1оф.138

Буквэ къызэрык1охэмрэ буквэ зэхэлъхэмрэ

1

Н.75.,1оф.142

Практическэ 1офш1энхэр

1

Н.77,1оф.148

Буквэу дж-м къыгъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.79,1оф.152

Буквэу к1-м къыгъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.80,1оф.155

Буквэхэу г-м къыгъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.81,1оф.158

Ж/и Сочинение «К1ымафэр зык1ысик1асэр»

1

КIэджыкIыжьын

Буквэхэу  хь-м къыгъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.82,1оф.161

Буквэхэу и,о,у,ё къагъэлъэгъорэ макъэхэр

1

Н.83,1оф.162

Практическэ 1офш1эн

1

Гущы1эухыгъэхэм язэхэфын

Пычыгъор. Пычыгъо зэ1ухыгъэр ык1и пычыгъо зэфэш1ыгъэр

1

Н.84,1оф.164

Ударениер

1

Н.86,1оф.167

Гущы1эм ифонетическэ зэхэфын

1

Гущы1ит1у фонетическэу къызэхафы

Ж/и Изложение. «Мылым пхырызыгъ»

1

Гущы1ит1у фонетическэу къызэхафы

Орфографие зыфа1орэр. Орфографие гущы1алъэхэр

1

Н.90,1оф. 174

Уплъэк1ун диктант

1

КIэджыкIыжьын

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын. Лексикэ зыфа1орэр

1

Н.93, 1оф.183

Мэхьэнабэ зи1э гущы1эхэр

1

1оф.184

Зы мэхьанэ зи1э гущы1эхэр

1

Н.96,1оф.185

Мэхьэ занк1э гущы1эмэ зэря1эрэр

1

Н.97,1оф.187

Ехьщыр мэхьанэ гущы1эмэ зэря1эрэр

1

1оф.190

Литературабзэр ык1и ч1ып1э гущы1эхэр

1

Н.99,1оф.192

Уплъэк1ун диктант

1

КIэджыкIыжьын

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын

Адыгэ гущы1э шъыпкъэхэр.

1

Н.101,1оф.195

Сэнэхьат гущы1эхэр.

1

Н.103,1оф.202

Жъы хъугъэ гущы1эхэр.

1

Н.105,1оф.206

Гущы1ак1эхэр

1

1оф.210

Практическэ 1офш1эн

1

КIэджыкIыжьын

Синонимхэр

1

Н.109.,1оф.215

Синонимхэр

1

1оф.218

Омонимхэр

1

Н.111,1оф.220

Ж/и Изложение

КIэджыкIыжьын

Антонимхэр

1

Н.113,1оф.225

Фразеологизмэхэр

1

Н.117,1оф.230

Лексикэ зэхэфыныр

1

Гущы1ит1у лексическэу къызэхафы

К1эджык1ыжьын. Гущы1эр зэрэзэхэтыр

1

Н.94, правилэр

Ж/и Сурэтымк1э сочинение атхыныр

1

КIэджыкIыжьын

Уплъэк1ун диктант

1

КIэджыкIыжьын

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын.

1

Фонетичес-кэ зэхэфын

Синтаксисыр

1

Гущы1. сиснтаксическэу къызэхафы

Пунктуациер

1

Н.131,1оф.253

Фонетикэмрэ графикэмрэ

1

Н.134,1оф.258

Практическэ гъэцэк1эн

1

Н.134

Ж/и Изложение

1

Гущы1эухыгъищ  зэха-фы

Уплъэк1ун диктант

1

Гущы1эухыгъищ  зэха-фы

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын

1

Гущы1эухыгъищ  зэха-фы

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

1

КIэджыкIыжьын

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

1

КIэджыкIыжьын

                                                               

Тематическэ план  адыгабзэ тхэнымк1э я  6-рэ  класс

                                                                                         Тхьэмафэм – сыхь. 2

                                                                                          Илъэс еджэгъум – сыхь. 68-рэ

№ п/п

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

план

факт

 Адыгабзэм изэгъэш1эн мэхьанэу и1эр. Пэублэ бесед.

1

Н.3-4-р къа1отэжьынэу.

Усэу «Ныдэлъфыбз» зыф.

езбырэу.

Макъэхэм якъэхъук1. Мэкъэзещэхэмрэ мэкъэзэращэ- хэмрэ. К1эджык1ыжьын.

1

Текст гъэнэфагъэм 1оф да-

 ш1э. Гущы1эхэр къатхых, къызэхафых.

Гущы1эзэгъусэр. Гущы1эухыгъэр ык1и гущы1эухы-гъэм  ичленхэр. К1эджык1ыжьын.

1

п.1-р къызэрагъаш1э, гу-    щы1эухыгъи 8 къатхы,син- таксическэу къызэхафых.

Входной уплъэк1ун диктант.

1

н. 3.

Гущы1эухыгъэм ичлен зэлъэпкъэгъухэр. К1эджык1ыжьын.

1

 п. 2-р, текст гъэнэфагъэм

 член зэлъэпкъ. къыхагъ.

Гущы1эухыгъэ къызэрык1ор ык1и гущы1эухыгъэ зэхэхэлъыр.

1

п. 3-р, 1оф. 17-р, 18-р (тх.).

Гущы1эухыгъэ къызэрык1омрэ гущы1эухыгъэ зэхэ-лъымрэ ясинтаксис зэхэфын.

1

п. 4-р, 1оф. 21-р (тх.).

 Гущы1эгъэпсыныр.

1

п. 5-р, 1оф. 28-р, 30-р (тх.),

н.16-17-м  атет упч1. ядж.

Уплъэк1ун диктант.

1

п.п.1-5-р к1эджык1ыжьын.

Фонетикэр. Бзэм иорганхэр.

1

п. 6-р, 1оф. 34-р(тх.).

Макъэхэр къызэрэхъурэ ш1ык1эр. Мэкъэ чанхэмрэ мэ- къэ дэгухэмрэ. Практическэ 1офш1эн.

1

п.п.7-8-р,1оф.38-р, 43-р (тх.),

 н.40-41-м  тет упч1. ядж.

Лексикэр. Синонимхэр, антонимхэр, омонимхэр. Практическэ 1оф.

1

 п. 9-р,1оф.46-р, 50-р(тх.),

 46-р(жэр.).

Фразеологизмэхэр.

1

 п.10-р, 1оф. 51-р (жэр.),

53-р (тх.).      

Ж/И. Сочинение: «Гъэмэфэ гъэпсэфыгъо уахътэр зэ- рэзгъэк1уагъэр».

1

п.п.1-10-р к1эджык1ыжьы-

нэу.

 Морфемикэм зэригъаш1эрэр. Морфемэр гущы1эм ианахь 1эхьэ ц1ык1оу зэрэщытыр.

1

п.11-р,1оф.60-р (тх.), 62-р

 (жэр.).

Гущы1эзэхъок1ынымрэ гущы1эгъэпсынымрэ.

1

Текст гъэнэфагъэм 1оф да-

ш1э.Тхыгъэ упч1. ядж.  къар.

Лъапсэр, лъэпсапэр(приставкэр), Лъэпсахэр(суффик- сыр). Мыхэмэ пшъэрылъэу зэрахьэрэр. Практич. 1оф.

1

п.12-р, 1оф.59-р, 64-р(тх.),

86-р (жэр.).

 Зэлъэпсэгъу гущы1эхэр. Практическэ 1офш1эн.

1

п.12-р, 1оф.69-р (тх.), текст

 гъэнэф. гущ.зэлъэпс. къых.

Гущы1эпкъымрэ к1эухымрэ. К1эухым гущы1эм ч1ы- п1эу щиубытырэр. Практическэ 1офш1эн.

1

п. 13-р, худ. произ. зэдж.гу-

 щы1и 8 къыхахи къызэх.

Гущы1эгъэпс ык1и шъошэгъэпс аффиксхэр. Морфоло

гие ш1ык1эм тет гущы1эгъэпсыныр.

1

п.п.14-16-р,1оф.77-р, 79-р

 (тх.).

Гущы1э зэхэлъхэр, ахэмэ ятхык1. Практическэ 1оф- ш1эн.

1

п.п.17-19-р, 1оф.85-р, 88-р

 (тх.).

  Гущы1эр зэрэзэхэтымрэ ащ игъэпсык1эрэ язэхэфын.

1

п. 20-р, 1оф.90-р, 91-р

(тх.), н.53-54-рэм  тет

упч1. ядж.

  Уплъэк1ун диктант.

1

п.п.16-20-р к1эджык1ыжь.

 Бзэ лъэпсэ гущы1эхэмрэ бзэ 1эпы1эгъу гущы1эхэмрэ.

1

п.21-р, 1оф. 95-р (жэр.).

 Пкъыгъуац1 зыфа1орэр, ащ играмматикэ нэшанэхэр.

1

п.22-р, 1оф.97-р (тх.).

Пкъыгъуац1эр гущы1эухыгъэм членэу къызэрэхафэ- рэр.

1

п.23-р, 1оф.100-р (тх.),

101-р (жэр.).

 Ц1ыфыр е нэмык1хэр къызэрык1ырэ пкъыгъуац1эхэр. Пкъыгъоц1э унаехэмрэ къызэрык1охэмрэ.

1

п.п.24-25-р, 1оф.102,

108-р (тх.), 109-р (жэр.).

 Падежхэмэ ямэхьанэхэр.  Пкъыгъуац1эхэр падежхэм- к1э зэрэзэхъок1хэрэр. Практическэ 1офш1эн.

1

п. п.26- 27-р, 1оф.116-р,

120-р (тх.).

Пкъыгъоц1э гъэнэфагъэхэмрэ мыгъэнэфагъэхэмрэ.Гъэ-нэфэгъэ ык1и мыгъэнэфэгъэ зэок1ынырэр.

1

п.п.28-29-р, 1оф.116, 118-

р ( тх.).

Пкъыгъоц1э унаехэмэ язэхъок1ын. Зые лъэпсапэхэр  зыпыт ык1и къэзгъэлъэгъорэ  ц1эпапк1эхэр.

1

п.п.30-33-р, 1оф.128-р,

133- р, 136-р (тх.).

 Пкъыгъуац1эхэм япчъагъ: зы пчъэгъэ закъом ык1и бэ пчъэгъэ закъом арытхэр.

1

  Зы пчъ. итэу пкъ.5, бэ  пчъ. итэу пкъ. 5(ежьх.зыф.) къатхы,гущы1эух.къыхагъ.

 Пчъэгъац1эхэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр. Практическэ 1офш1эн.

1

п. 34-р,1оф.137-р (тх.).

Административнэ уплъэк1ун диктант.

1

п. 34-р

Пкъыгъуац1эмэ ятхык1. Практическэ 1офш1эн.

1

п.35-р, 1оф.140-р(тх.), 142-р (жэр.).

Пкъыгъуац1эхэм яморфологие зэхэфыныр.(жэр.,тхэ- нымк1и).  Практическэ 1офш1эн.

1

п. 36-р, 1оф.143-р (жэр.),

145-р (тх.). н.92-м тет упч1.  ядж.

   Ж/И. Текст хьазырк1э уплъэк1ун изложение.

1

 Унэмк1э къыщаухыжьы.

Плъышъуац1эм мэхьанэу ык1и грамматикэ нэшанэу  и1эхэр.

1

п.37-р, 1оф. 150-р,151-р     (тх.).

Нэшэнэ плъышъуац1эхэмрэ ехьыл1эгъэ плъышъуац1эхэмрэ.

1

п.38-р, 1оф.152-р(тх.).

 Плъышъуац1эхэр падежхэмк1э ык1и пчъагъэхэмк1э зэрэзэхъок1хэрэр.

1

п.39-р, плъышъ. 4-6 (ежьх.

 зыф.) пад. пчъ. къызэрахъ.

Нэшэнэ плъышъуац1эхэм язэхъок1ын. Практическэ 1офш1эн.

1

 Худ. произв. зэдж. нэшэнэ плъышъ.6 къых., пад. пчъ. къызэрахъ.

 Ехьыл1эгъэ плъышъуац1эхэм язэхъок1ын. Практическэ 1офш1эн.

1

  Текст гъэнэфагъэм 1оф да-

ш1э.

  Плъышъуац1эхэр гущы1эухыгъэм членэу къызэрэха- фэрэр.

1

п.40-р, 1оф.160-р, 163-р

(тх.).

  Ж/И. Сочинение «Ц1ыфыр зыгъэдэхэрэ шэнхэр».

1

 Унэмк1э къыщаухыжьы.

  Зэфэгъэдэн степеньхэу плъышъуац1эхэм я1эхэр.

1

п.41-р, 1оф.171-р (тх.), 173-

р (жэр.).

Фэгъэдэн ык1и къебэк1рэ степенхэр  гъэпсыгъэ зэрэ- хъухэрэр.

1

п.п. 42-р, 43-р, 1оф.175-р,  

180-р (тх.).

  Плъышъуац1эхэр гъэпсыъэ  зэрэхъухэрэр.

1

п.44-р, бзэ гущ. зэфэшъхь. къапагъахь. плъышъ.6  къыз.

  Плъышъуац1эхэм ятхык1. Практическэ 1офш1эн. Урысыбзэм къыхэк1ыгъэ плъышъуац1эхэр. Ахэмэ ятхык1.

1

п.45-р,1оф.182-м (я 2-рэ пыч.) жэр.,184-р, 185-р    (тх.). п. 46-р, 1оф.187-р(тх.).

Плъышъоц1э зэхэлъмэ ятхык1. Практическэ 1офш1эн.

1

п.47-р, 1оф.189-р (тх.), 190-р (жэр.).

   Плъышъуац1эм  иморфологие   зэхэфын  жэры1ок1и тхэнымк1и.

1

п.48-р, 1оф.192-р, 193-р (тх.), н.123-м  тет упч1. ядж. (жэр).

  Уплъэк1ун диктант.

1

п.п. 37-48-р к1эджык1ыжь.

 Пчъэгъац1эм мэхьанэу ык1и грамматикэ нэшанэу и1эхэр.

1

п.49-р, 1оф.198-р, 199-р

(тх.).

  Пчъэгъац1эхэр ягъэпсык1эк1э зэрэзэтырафхэрэр.

1

п.50-р, тхыгъэ пчъ.гущы1э-

ух. къах., къызэх.

Пчъэгъэц1э къызэрык1охэр, зэхэлъхэр, зэхэтхэр. Прак- тическэ 1офш1эн.

1

  Худ. произв. зэдж.(ежьх.

 зыф.) къызэр. плъышъ. 6-8

 зэхэлъ. 4-6, зэхэт.4-6 къыз.

   Пчъэгъац1эхэр ямэхьанэк1э зэрэгощыгъэхэр. Зэк1э-лъык1ок1э, зэтеутыгъэ , гъэк1эк1ын  пчъэгъац1эхэр.

1

п.50-53-р,упч1. атхыгъэмэ

ядж., 1оф. 202-р, 204-р,207-

р (тх.).

   Пчъэгъац1эхэр падежхэмк1э зэрэзэок1хэрэр. Практи-ческэ 1офш1эн.

1

п.54-р, 1оф.208-р (тх.), 209-

р (жэр.).

   Пчъэгъац1эмэ ятхык1. Практическэ 1офш1эн.

1

п.55-р, 1оф. 211-р(тх.).

   Пчъэгъац1эм иморфологие зэхэфын.

1

 п.56-р, 1оф.213-р (тх.), н.

137-м  тет упч1. ядж. жэр.

   Ж/И. Текст хьазырк1э уплъэк1ун изложение.

1

п.п. 49-56-р к1эджык1ыжь.

    Ц1эпапк1эм  мэхьанэу ык1и грамматическэ нэшанэу и1эхэр.

1

п.57-р, текст гъэнэфагъэм

ц1эпапк1. 10-12 къыхагъ., къызэхафых.

  Ц1эпапк1эхэр пкъыгъуац1эмэ ач1ып1э зэриуцохэрэр.

1

 п. 57-р, тхыгъэ  гущы1эух.  ц1эпапк1эхэр къахатхы – к1ых, къызэхафых.

 Ц1эпапк1эхэр купхэу зэрэгощыгъэхэр. Шъхьэ ц1эпап- к1эхэр, ахэр падежхэмк1э зэрэзэок1хэрэр. Зие, упч1э ц1эпапк1эхэр. Практичес- кэ 1офш1эн.

1

п.58-, 1оф.218-р(тх.), шъхьэ ц1эпапк1. 6 падежх. къыз.

  Мыгъэнэфыгъэ ык1и  мыдэныгъэ ц1эпак1эхэр.

1

 п.п.60-61-р, 1оф.221-р, 224- р (тх.).

  Къэзгъэлъэгъорэ ц1эпапк1эхэр, ахэр падежхэмк1э зэ- рэзэхъок1хэрэр. Практическэ 1офш1эн.

1

п.62-р, 1оф. 225-р (тх.).

  Ц1эпапк1эхэм ятхык1. Практическэ 1офш1эн.

1

 п.п. 57-62-р к1эджык1ыжь.

 Ц1эпапк1эм иморфологие зэхэфын тхэнымк1и жэры-1ок1и.  Практическэ 1офш1эн.

1

п. 63-р, 1оф.227-р(тх.), ц1э-

пэпк1и 6-8 морф. къызэх.

   Уплъэк1ун диктант.

1

п.п.57-63-р к1эджык1ыжь.

   Морфемикэр ык1и бзэ гущы1эхэр. К1эджык1ыжь.

Орфографие ык1и пунктуацие правилэхэр. К1эджы-к1ыжьын.

1

Худ. произв. зэджагъэхэм бзэ гущы1эхэр къыхагъ., къызэх.

   Итогэвэ   уплъэк1ун диктант.

1

 Тематическэ план  адыгабзэ тхэнымк1э я  7-рэ  класс

Тхьэмафэм – сыхь. 2    

Илъэс еджэгъум сыхь. – 68-рэ

№ п/п

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

план

факт

   Адыгабзэр тиныдэлъфыбз – ухэзыщэрэ ублап1.

1

Ныдэлъфыбзэм къытегущы1эх, ащ ехьыл1агъэу зы усэ езбырэу къызэрагъаш1э.

Адыгэ тхыбзэм къык1угъэ гъогур.

1

 п.68-р, н.154-155-м къедж, къа1от.

  Бзэ гущы1эхэу адыгабзэм и1эхэр.

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы,

къызэхафы, бзэ гущы1эу

 хэтхэр къыхагъэщых.

К1эджык1ыжьын. Орфографие ык1и пунктуацие правилэхэр. К1эджык1ыжьын.

1

Входной уплъэк1ун диктант.

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы, бзэ гущы1эу

 хэтхэр къыхагъэщых.

  Лексикэр ык1и фразеологиер.

1

п.п.69-72-р, 1оф.242-245-р

 Морфологиер.

1

 (тх.). п. 73-р, 1оф.246-р(тх.).

  Глаголым имэхьан ык1и лъэпсэ нэшанэхэу и1эхэр.

1

п.74-р,1оф.249-р  

Глаголым имасдар шъуаш, ар урыс инфинитивым зэ-рэтек1ырэр.

1

251-р(тх.).

  Лъы1эсрэ ык1и лъымы1эсрэ глаголхэр. Глаголыр шъхьэхэмк1э зэрэзэхъок1ырэр.

1

п. 75-р, 1оф.253-р (жэр.), лъы1. гл.5, лъымы1.гл.5 къ.

  Лъымы1эсрэ глаголхэр шъхьэхэмк1э зэрэзэхъок1хэрэр.

1

п.76-р, 1оф.255-р (тх.), 256- р (жэр.).

Лъык1отэрэ ык1и лъымык1отэрэ глаголхэр.

1

 п.77-р, 1оф.258-р (тх.). п.78-р,1оф.260-р, 261-р (тх.).

  Ухыгъэ ык1и мыухыгъэ глаголхэр.

1

п.79-р, 1оф.264-р (тх.).Текст

гъэнэф. ух. ык1и мыух. гл. къых.

Мыухыгъэ глаголхэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэ лъэпса- хэхэр (суффиксхэр) –и, -ти, -шъ, -к1э, -мэ, -фэ, -зэ; к1у-и, к1о-мэ, к1о-зэ.

1

 п.80-р,1оф.266-р, 268-р(тх.).

  Глаголыр гущы1эухыгъэм членэу  къызэрэхафэрэр. Практическэ 1офш1эн.

1

Гущы1эухыгъэ 10-12 гл.  

член зэфэшъхь. хэтхэу къатхы, къызэхафы.

  Ж/И. Сочинение «Гъэмэфэ гъэпсэфыгъо уахътэр зэ-  рэзгъэк1уагъэр».

1

Унэмк1э къыщаухыжьы.

    Глаголым имасдар шъуаш, ар инфинитивым зэрэте- к1ырэр.  

1

 Текст гъэнэфагъэм 1оф да-

 ш1э; атхыгъэ гл.хэтхэу гу-

щы1эухыгъи 10-12 къатхы. п.п.81-р, 1оф.273-р ,272-р  (тх.), 282-р (жэр.).  

Ч1ып1э ык1и лъэныкъо лъэпсапэхэу (приставкэхэу) гъэ-, фэ-, дэ-, зэ- дэ-, къ(э)-, н(э)-, и-, д(э)-, х(э)-, щ(э)- зыфи1охэрэм къагъэпсыхэрэ глаголхэр. Практическэ 1офш1эн.

1

  Глаголым иуахътэхэр.Мы уахътэр. Практическэ 1оф- ш1эн.  Блэк1ыгъэ   ык1и блэк1ыщтэгъэ уахътэхэр. Практи-ческэ 1фш1эн. Блэк1ыгъэгъэ ык1и къэк1ощт уахътэр. Практическэ 1офш1эн.

1

 п. 82-р, н. 182-м тет усэр  

езбыр. къызэр.,1оф. 286-р

(тх.).  п.п.83- 84-р, 1оф.291-р,293- р (тх.).

   Глаголым инаклонение шъуашэхэр.

 Зэлъытыгъэ  ык1и ш1оигъо  наклонениехэр.

2

п.п.87-89-р,1оф.314-р,

 318-р, 321-р   (тх.).

  Мыдэныгъэ ык1и упч1э шъуашэхэр. Егъэш1эн ык1и фэш1эн глаголхэр.

Дэш1эн ык1и шъхьэфэш1э глаголхэр.

2

п.п. 90-91-р, 1оф.329-р,

335- р (тх.). п.п.92-93-р, 1оф.349-р, 351-р (тх.). п.п.94-95-р, 1оф.354-р, 362-р (тх.).

  Глагол лъэпсахэхэр. Ахэмэ ятхык1. Глаголым иморфологие зэхэфын. Практическэ 1оф- ш1эн.

2

п.п.96-97-р, 1оф.371-р, 378- р (тх.).

Административнэ контрольнэ диктант.

1

п.п.90-97-р к1эджык1ыжь.

Причастие зыфа1орэр. Причастиер гущы1эухыгъэм членэу къызэрэхафэрэр – подл., сказуем., доп., къэзгъ.

2

п.99-р, 1оф.396, 398-р (тх.).

   Ж/И. Текст хьазырк1э изложение.

1

п.п.90-97-р к1эджык1ыжь.

  Причастиер гъэпсыгъэ зэрэхъурэр. Лъык1отэрэ ык1и лъымык1отэрэ глаголмэ къатек1рэ причастиехэр.

2

п.100-р,1оф.401-р, 406-р (тх.), 408-р (жэр.).

Причастиер падежхэмк1э ык1и пчъагъэхэмк1э зэрэзэхъок1ырэр.  

1

п.101-р, 1оф.418-р,426(б)-р. (тх.).п.102-р,1оф.418-р(тх.),прич.

6 шъхь. ык1и уахът. къызэр.

Причастиер шъхьэхэмк1э ык1и уахътэхэмк1э зэрэзэхъок1ырэр.

1

Причастием иморфологие зэхэфын. Практическэ 1оф ш1эн.

1

   Уплъэк1ун диктант.

1

п.п.99-103-р к1эджык1ыжь.

  Деепричастие зыфа1орэр. Деепричастиер – мыухыгъэ глагол шъуаш.

1

п.п.103,104-р, 1оф.442-р(тх.). п.105-р,1оф.445-р(тх.), 447-р

(жэр.).

Деепричастиехэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр.

1

 Деепричастиехэр зэрэзэхъок1хэрэр. Мыдэныгъэ мэхьанэ зи1э деепричастиехэр.

1

п.106-р, 1оф.450-р,452-р (тх.).  п.107-р, 1оф.454-р . п.108-р, 1оф 455-р,458-р, (тх.), н.261-м тет упч1.ядж. (жэр.).

 Деепричастиехэм ятхык1.

1

Деепричастиер глаголым епхыгъэу зэрэщытыр, гущы1эухыгъэм  обстоятельствэу къызэрэхафэрэр

1

 Текст гъэнэфагъэм гущы1э ух.8-10 къыхатх., къызэх. -

п.109-р, н.261-м тет упч1. ядж (жэр.).

. Деепричастием иморфологие зэхэфын.  Практическэ 1офш1эн.

  Ж/И. Текст хьазырк1э уплъэк1ун изложение.

1

  Унэмк1э къыщаухыжьы.

 Наречие зыфа1орэр. Наречием грамматикэ нэшанэхэу и1эхэр.

2

п. 110-р, 1оф.460-р ,462- р(тх.),

 461-р(жэр.).

  Мэхьанэу я1эмк1э наречиехэр купэу зэрэгощыгъэ -хэр.

1

п.111-р,1оф.464-р, 468-р, 469-

р (тх.). п.112-р, 1оф.471-р (тх.).

Наречиехэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр. Практическэ 1оф ш1эн.

1

   Наречиехэр гъэпсыгъэ зэрэхъухэрэр.  Наречиехэмэ ятхык1.  

1

п.112-р к1эджык1ыжьынэу,

 1оф.474-р (тх.). п.113-р, 1оф.475-р (тх.).

Наречием иморфологие зэхэфын жэры1ок1и, тхэным-к1и. Практическэ 1офш1эн.

1

  Уплъэк1ун диктант.

1

п.п.110-114-р к1эджык1ыжьынэу.

 Бзэ 1эпы1эгъу гущы1эхэр.

1

п.115-р, 1оф.482-р, 483-р (тх.).

Гущы1элъык1ор. Якъэхъук1эк1э гущы1элъык1охэр зэрагощыхэрэр.

1

  Къатемык1ыгъэ ык1и нэмык1 гущы1эмэ къатек1ыгъэ гущы1элъык1охэр.

1

п.116-р, 1оф.484-р (тх.). п.117-р,

 

Гущы1элъык1омэ ятхык1.  

1

худ. произв. зэдж. къых. гущы1элъ.10-12 къатхы.

Гущы1элъык1ом  иморфологие зэхэфын.

1

  Зэпххэр. Зэпххэм мэхьанэу я1эр,  зэрэгощыгъэхэр.

1

п.119-120-р, 1оф.490-р, 493-р (тх.).

Зэпх къызэрык1охэр ык1и зэхэлъхэр.

1

п.121-р, 1оф.494-р (тх.),

Зэзыпхырэ зэпххэр, зыгощхэрэ зэпххэр, зэпыщыт зэпх хэр. Зэпх лъэпсахэхэр.

1

н. 284-м тет упч1. ядж. къыр.

Практическэ 1офш1эн. Зэпхым иморфологие зэхэфын жэры1ок1и  тхэнымк1и.

1

  Гущы1эзэгъусэхэр. Гущы1эзэгъусэмэ мэхьанэу я1эр.

1

п.122-р, 1оф.495-р (тх.).

Гущы1эзэгъусэхэр зэрэзэтек1хэрэр.

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы,

къызэхафы, бзэ гущы1эу

 хэтхэр къыхагъэщых.

Гущы1эзэгъусэхэм ятхык1.

1

п.122-р

Практическэ 1офш1эн. Гущы1эзэгъусэм иморфологие зэхэфын.

2

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы,

къызэхафы, бзэ гущы1эу

 хэтхэр къыхагъэщых.

  Междометиехэмрэ мэкъэпэш1  гущы1эхэмрэ.

1

п.126-р, 1оф.500-р.

 

Междометиехэр къызэрэхагъэщыхэрэ тамыгъэхэр.  

1

п.126-р, 501-р (тх.).

 

Междометиехэм ятхык1. Практическэ 1офш1эн.

1

Текст гъэнэфагъэм междоме тиехэр къых., тамыгъ. къызэх.

  Итогэвэ   уплъэк1ун диктант.

1

п.122-127-р к1эджык1ыжь.

   Бзэ гущы1эхэр. Орфографие ык1и пунктуацие хабзэ-хэр (правилэхэр). К1эджык1ыжьын.

1

  Текст гъэнэфагъэм 1оф да-

ш1э.

                                                             

                                                         

Тематическэ план  адыгабзэ тхэнымк1э я  8-рэ  класс 

Тхьэмафэм – сыхь. 2    

Илъэс еджэгъум сыхь. – 68-рэ

Темэр

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

Сыхь. пчъ.

план

факт

Адыгабзэр - тиныдэлъфыбз

1

Н.3, 1оф.2

Фонетикэмрэ графикэмрэ. Орфографиер

1

Н.9, 1оф.10

Гущы1эр зэрэзэхэтыр ык1и гущы1э гъэпсыныр

1

Н.10, 1оф.15

Морфологиер

1

Н.13, 1оф.20

Входной уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы.

Синтаксисыр ык1и пункуациер

1

Н.15,1оф.24

Ж/и Сочинение. Адыгэ республикэр илъэс 22-рэ хъугъэ

1

Тестхэр къаш1ы.

Гущы1эзэгъусэхэм ягъэпсык1эрэ яграмматикэ мэхьанэрэ

1

Н.17, 1оф.29

Гущы1эзэгъусэм хэт гущы1эхэр зэрэзэпхыгъэ ш1ык1эхэр

1

Н.21, 1оф.41

Уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы.

Гущы1эзэгъусэ къызэрык1охэмрэ гущы1э зэгъусэ зэхэлъхэмрэ

1

Н.22, оф.42(1)

Гущы1эзэгъусэм исинтаксис зэхэфын

1

Гущ. зэгъусэу т1у къыз.

Гущы1эухыгъэмэ ягъэпсык1эрэ яграмматикэ мэхьанэрэ

1

Н.26,1оф.48

Т1озэхэт  гущы1эухыгъэхэр

1

Н.28,1оф.52

Зэзэхэт гущы1эухыгъэхэр

1

1оф.53

Гущы1эухыгъэ убгъугъэхэр

1

Н.29,1оф.54

Гущы1эухыгъэ мыубгъугъэхэр

1

1оф.55

Уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы.

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын.

Гущы1эухыгъэм хэт гущы1эхэм язэк1элъык1уак1

1

Н.31,1оф.56

Практическэ 1офш1эн «Т1озэхэт гущы1эухыгъэхэр»

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы,

къызэхафы

Гущы1эухыгъэм ичлен шъхьа1эхэр

1

1оф.59

Подлежащэр, ар къызэра1орэр

1

Н.33,1оф.60

Ж/И  Изложение

1

Тестхэр къаш1ы.

Сказуемэр. Глагол-сказуемэ къызэрык1ор

1

Н.35, 1оф.65

Ц1э – сказуемэ къызэрык1ор

1

Н.36, 1оф.68

Сказуемэ зэхэтыр

1

Н.38, 1оф.71

 Глагол-сказуемэ зэхэтыр

1

Н.38,1оф.73

Ц1э – сказуемэ зэхэтыр

1

Н.40, 1оф.77

Административнэ контрольнэ диктант

1

Н.40, 1оф.77

Подлежащэмрэ сказуемэмрэ азфагу тире зэрэдагъэуцорэр

1

Н.43, 1оф.86

Практическэ гъэцэк1эн «Глаголыр»

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы.

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын.

Гущы1эухыгъэм ичлен гуадзэхэр.

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Дополнениер

1

Н.45, 1оф.89

Къэзгъэнафэр

1

Н.48, 1оф.96

Гущы1этедзэр

1

Н.50, 1оф.100

Обстоятельствэхэр, купэу зэрэгощыгъэхэр

1

1оф.102

Ч1ып1э охътэ обстоятельствэхэр

1

П.51, 1оф.103

Ж/И. Сурэтыр агъэфедэзэ сочинение атхыныр

1

Къаухыжьы

Къызхэк1ырэ обстоятельствэр

1

 Н.53,1оф.108

Мурад обстоятельствэр

1

1оф.110

К1эджык1ыжьыныр

1

 Н.59,1оф.118

Уплъэк1ун тест «Гущы1эухыгъэм ичлен гуадзэхэр»

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы.

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын

Зэзэхэт гущы1эухыгъэхэр

1

Н.61, 1оф.121

Зэзэхэт гущы1эухыгъэхэр лъэпсэ купэу зэрэгощыгъэхэр

1

1оф.124

Шъхьэ гъэнэфэгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

Н.63, 1оф.125

Шъхьэ гъэнэфэгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

1оф.128

Практическэ гъэцэк1эн

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Уплъэк1ун диктант

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Уплъэк1ун  тест «Зэзэхэт гущы1эухыгъэхэр»

1

Тестхэр къаш1ы.

Хэукъоныгъэмэ ягъэтэрэзыжьын

1

Тестхэр къаш1ы.

Шъхьэ  мыгъэнэфэгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

Н.65, 1оф.129

Шъхьэ  мыгъэнэфэгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

Н.65, 1оф.131

Шъхьэ зыхэмыт гущы1эухыгъэхэр

1

Н.67, 1оф.133

Шъхьэ зыхэмыт гущы1эухыгъэхэр

1

Н.67, 1оф.135

Ж/И. Сочинение «Тикъуаджэ щыщ л1ыхъужъхэр»

1

Къаухыжьы

Пыутыгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

Н.68, 1оф.140

Пыутыгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

1оф.143

Гущы1эухыгъэ имыкъухэр

1

Н.71, 1оф.145

Гъэхьылъэгъэ гущы1эухыгъэхэр

1

Н.73,

1оф.149

К1эджык1ыжьыныр

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Ж/И. Изложение

1

Къаухыжьы

Фэгъэзагъэр

1

Н.75, 1оф.155

Фэгъэзагъэр

1

1оф.158

Фэгъэзагъэр тамыгъэу къызэрэхагъэщрэр

1

Н.78, 1оф.163

Практическэ гъэцэк1эн

1

Н.78

Уплъэк1ун диктант

1

 

 Тематическэ план  адыгабзэ тхэнымк1э я  9-рэ  класс 

Тхьэмафэм – сыхь. 2    

Илъэс еджэгъум сыхь. – 68-рэ

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

(п)

(ф)

Т1озэхэт ык1и зэзэхэт гущы1эухыгъэ къызэрык1охэм янэшанэхэр.

1

П. 10-20

Член шъхьа1эхэмрэ член гуадзэхэмрэ

    2

П. 10-20

Входной уплъэк1ун диктант

1

К1эджык1жьын

Мыухыгъэ занэхэм ягъэпсык1, купэу зэрэгощыгъэхэр

2

П.48-49, 1оф.255-рэ

Охътэ, ш1ык1э, ушъхьагъу занэхэр

2

П.50-52, 1оф.262-рэ

Зэлъытыгъэ, фэгъэк1отэн, зэпх мэхьанэ зи1э мыухыгъэ занэхэр

1

П.53-55, 1оф.265-рэ

Ж/И  Сочинение  «Си Адыгей»

1

Унэмк1э

къаухыжьыщт

Мыухыгъэ занэхэм гущы1эухыгъэм ч1ып1эу щаубытрэр

2

П. 56, 1оф.277-рэ

Тест «Мыухыгъэ занэхэр»

1

1оф.279-рэ

Уплъэк1ун диктант

1

Къа1огъэ псалъэр къа1ожьыгъэ псалъэмк1э зэрэзэблахъурэр

2

П.57, 1оф.292-рэ

Диалогыр.

1

П.59-61, 1оф.304-рэ

Цитатэр

1

Ж/И  Сочинение «Сянэ игук1эгъу»

1

Унэмк1э

къаухыжьыщт

Гущы1эухыгъэ зэхэлъ зыфа1орэр

2

П.62, 1оф.337-рэ

Гущы1эухыгъэ зэхэлъхэр купэу зэрэгощыгъэхэр

2

П.63, 1оф.339-рэ

Практическэ 1офш1эн «Гущы1эухыгъэ зэхэлъхэр»

1

1оф.340-рэ

ОГЭ зыфэгъэхьазырыныр. Тестхэр.

1

Тестхэр къаш1ы.

Гущы1эухыгъэ зэгъусэзэхэлъхэр купэу зэрэгощыгъэхэр

2

П.64, 1оф.343-рэ

Административнэ уплъэк1ун диктант

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Гущы1эухыгъэ зэгъусэзэхэлъхэу зэпххэр зыхэтхэр

2

П.64, 1оф.347-рэ

Ж/И  Сочинение  «Силъэпкъ  сипкъэоу сытетын дунаим»

2

Унэмк1э

къаухыжьыщт

Гущы1эухыгъэ зэгъусэзэхэлъхэм ахагъэуцорэ тамыгъэхэр

2

1оф.350-рэ

Самостоятельнэ 1офш1эн «Гущы1эухыгъэ зэгъусэзэхэлъхэр»

1

1оф.353-рэ

Уплъэк1ун диктант

1

Гущы1эухыгъэ 6 къатхы, къызэхафы

Гущы1эухыгъэ лъапсэмрэ гущы1эухыгъэ гуадзэмрэ язэпхык1

2

1оф.355-рэ

Тест  «Гущы1эухыгъэ зэпхыгъэзэхэлъхэр»

1

Тестхэр къаш1ы

ОГЭ зыфэгъэхьазырыныр. Тестхэр.

1

Тест

Уплъэк1ун диктант

1

1оф.355-рэ

Зэпх зыхэмыт гущы1эухыгъэ зэхэлъ зыфа1орэр

1

П.68, 1оф.362-рэ

Зэпх зыхэмыт гущы1эухыгъэ зэхэлъмэ зэпыут ык1и точкэрэ зэпыутрэ зэрахагъэуцорэр

2

 1оф.365-рэ

Ж/И  Адыгэ литературэм щыщ тхылъэу зэджагъэхэм яш1ош1 къызщыра1ок1ырэ «1энэ хъурай»

1

Тестхэр къаш1ы

Зэпх зыхэмыт гущы1эухыгъэ зэхэлъмэ точкит1у зэрэхагъэуцорэр

2

П.69, 1оф.366-рэ

ОГЭ зыфэгъэхьазырыныр. Изложением итхык1.

Тестхэр къаш1ы

Зэпх зыхэмыт гущы1эухыгъэ зэхэлъмэ тире зэрахагъэуцорэр

2

П.70, 1оф.369-рэ

Уплъэк1ун диктант

1

Тестхэр къаш1ы

Фонетикэр

1

1оф.382-рэ

ОГЭ зыфэгъэхьазырыныр. Изложением итхык1.

Тестхэр къаш1ы

Морфологиер. Пкъыгъуац1эр

1

1оф.387-рэ

Плъышъуац1эр

1

Тестхэр къаш1ы

ОГЭ зыфэгъэхьазырыныр. Изложение  атхы

1

Изложение атхы.

Пчъэгъац1эр,

1

1оф.392-рэ

Ц1эпапк1эр

1

Изложение атхы

Глаголыр

1

Тестхэр къаш1ы

Тест «Морфологиер»

1

Тестхэр къаш1ы

ОГЭ. Тестхэмрэ, изложениемрэ атхы.

2

Тестхэр къаш1ы. Изложение атхы.

Гущы1эухыгъэ зэхэлъхэр

1

1оф.402-рэ

К1эджык1ыжьын. Илъэсым ак1угъэр

3

Тестхэр къаш1ы. Изложение атхы.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по английскому языку для 10-11 класса (базовый уровень) по УМК "Английский язык" под редакцией В.П.Кузовлева

Рабочая программа состоит из 1)пояснительной записки, 2)текста стандарта полного общего образования по иностранному языку ( базовый уровень) 3)требования к уровню подготовки выпускников 4)задачи по ка...

Рабочая программа по русскому языку для 5-го класса по программе С. И. Львовой

Разработка программ к учебникам нового поколения по русскому языку...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по английскому языку для учащихся 10 класса школ с углубленным изучением английского языка

Предлагаемая программа используется для УМК- IX O.B.Афанасьевой, И.В. Михеевой для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий, утвержденного Федеральным перечнем учебника ...

Рабочая программа по русскому языку в 5-9 классах по программе С.И.Львовой

В настоящее время в связи с переходом на новый ФГОС общего образования главной задачей в преподавании русского языка является сочетание знаний об...

Рабочие программы по русскому языку в 5-9 классах по программе Т.А.Ладыженской

Рабочие программы по русскому языку в 5-9 классах по программе Т.А.Ладыженской...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов.

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классовПояснительная записка.  Рабочая программа учебного предмета «Адыгейская литература» для 5-9 классов МБОУ  «СШ №8&r...