Грамматический брейн-ринг
классный час

Басырова Ирина Николаевна

Грамматический брейн-ринг.

Цели: активизация знакомой лексики и грамматики в речи; развитие навыков аудирования; совершенствование навыков диалогической речи.

Оборудование: эмблемы команд; костюмы и аксессуары для участников сценок; музыкальное оформление; карточки с лексико-грамматическими тестами; текст для аудирования; карточки со словами для четвертого раунда; плакаты для болельщиков.

Подготовка к мероприятию.

Учитель заранее выбирает ведущего или ведет мероприятие сам. Необходимо также выбрать членов жюри: это могут быть сами учащиеся или учителя. Для участия в игре нужны 4 команды  по 5-6 человек. Участники придумывают названия команд, эмблемы и придумывают ответ на вопрос « How are you going to win?»

Участники игры выбирают болельщиков и готовят плакаты с лозунгами. От их активности зависит, смогут ли команды получить дополнительные баллы. Болельщики могут помогать соответствующим командам. В конце мероприятия жюри добавляет баллы тем командам, чьи болельщики были наиболее активными.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Грамматический брейн-ринг22.52 КБ

Предварительный просмотр:

Грамматический брейн-ринг.

Цели: активизация знакомой лексики и грамматики в речи; развитие навыков аудирования; совершенствование навыков диалогической речи.

Оборудование: эмблемы команд; костюмы и аксессуары для участников сценок; музыкальное оформление; карточки с лексико-грамматическими тестами; текст для аудирования; карточки со словами для четвертого раунда; плакаты для болельщиков.

Подготовка к мероприятию.

Учитель заранее выбирает ведущего или ведет мероприятие сам. Необходимо также выбрать членов жюри: это могут быть сами учащиеся или учителя. Для участия в игре нужны 4 команды  по 5-6 человек. Участники придумывают названия команд, эмблемы и придумывают ответ на вопрос « How are you going to win?»

Участники игры выбирают болельщиков и готовят плакаты с лозунгами. От их активности зависит, смогут ли команды получить дополнительные баллы. Болельщики могут помогать соответствующим командам. В конце мероприятия жюри добавляет баллы тем командам, чьи болельщики были наиболее активными.

Ход мероприятия.

Ведущий. Good evening, dear participants, judges and guests. Today we meet at the game « Brain-ring» (звучит музыка). We have four teams. The members of the teams will do some tasks, which are divided into four rounds. So let us start. (Звучит музыка).

Present your teams and answer the same question “How are you going to win?”

(Жюри оценивает это задание по пятибалльной системе. Команды, наиболее убедительно ответившие на вопрос, получают наибольшее количество баллов.)

Ведущий.Round 1. You get the cards with tests. You must choose the correct variant and circle it.You have only two minutes.

Card 1

There (are /is ) no information in the text.

My mother went to the shop and bought some (fruit/ fruits).

What ( –/ a) wonderful weather.

Have you completed the task (already/ yet)?

My little brother doesn’t like vegetables/ I don’t like them ( too/ either).

Why are your eyes so red ( have/ had )you been crying?

 The doctor said he (would/ will) prescribe me some medicine.

Tom doesn’t let her sister (to touch/ touch) disks.

Danny smiled at his father (cheerful  /cheerfully).

The park (is/ is being) reconstructed at the moment.

Ключи.1 is  2 fruit  3- 4 yet  5either  6have 7would  8touch  9cheerfully 10Is being

Card 2

  1. There (are/ is) no money on the shelf.
  2. What is the (vocabulary/ dictionary)  of an average 4-year –old child.
  3. What (an/-) interesting book you have got!
  4. Has he (ever/ never) been in Japan?
  5. I am the first on the list, (am not/ aren’t) I?
  6. Nick told his father he (has/ had) already made a paper ship.
  7. We came to the place and realized that the car (wasn’t /hadn’t been) there.
  8. Our teacher makes us  (to do/ do) the homework in time.
  9. It was so (dangerously/ dangerous) to climb the mountains.
  10. The stories (will be /were) published next month.

Ключи.1 Is  2 vocabulary  3- 4 ever 5 am not  6 had  7 hadn’t  been  8 do  9 dangerous  10 will be

Card 3

  1. (A/ the) man standing over there is my uncle.
  2. “I (advise/advise ) you to watch that film”,  said the teacher.
  3. What (a – good) news you have brought.
  4. The boys have (yet/ already) visited their friend Dick and go to the cinema.
  5. Children like sweets, and my little sister likes them (either /too).
  6. I know many poems that (were/ have been) written by him.
  7. Nelly asked her friend where the book (is/was).
  8. “I want you (to remind/remind) me about our meeting”,  said Nick.
  9. We are having a party Saturday night. Can you come? That sounds (greatly/ great).
  10. The apples (are/ were) eaten at once.

Ключи. 1 The  2 advise3–  4 already  5 too  6  have been  7  was 8  to remind  9  great   10 were

Card 4

  1. (The/A) giraffe is a wild animal which lives in Africa.
  2. Nelly hasn’t played the violin for a long time. She is out of (practice/ practise).
  3. My granny is very wise, she always gives me (a/-) good advice.
  4. The have (never/ ever) seen a hyena.
  5. Ann has no brothers (hasn’t/ has) she?
  6. The doctor asked me if I (took /had taken) his medicine.
  7. Mr. Brown took out the key, opened the door and saw that his flat (had been /was) robbed.
  8. He never expected me (to memorise/memorise) his address.
  9. You look (wonderful/wonderfully) today.

Thank you for the compliment.

  1. The letters (will/will be) sent in 5 days.

Ключи. 1The 2 practice3–4never  5  has  6  had taken  7  had been  8 to memorize 9  wonderful   10 will be

(Во время паузы, когда учащиеся показывают сценки, жюри проверяет работы. За первое задание максимальный балл-10).

Ведущий.Round 2.(Music).Listen to the text and find ten differences in the given text on your tables.

Предлагаемый текст.

Good morning. Today is Shrove, Tuesday, so I’m going to talk about… pancakes. This is my recipe. It’s very easy and very good.

You’ll need 150 g of flower, an egg, 300 ml of milk, 2tablespoons of oil, some oil for frying pancakes, some sugar and two lemons. That’s all. Now to make the pancakes…

Mix the flower and the eggs with a fork. Mix in the milk and the oil slowly. Put some oil in the pan. Heat the pan. It must be very hot. Pour in two tablespoons of mixture. Cook the meal for about 45 seconds. Toss the pancake once. Cook for another 45 seconds. Serve it with some sugar and lots of lemon juice. That’s it. Have a nice Tuesday and enjoy your pancakes!

Текст с ошибками.

Pancake recipe.

100 g flour, a pinch of salt, 2 eggs, 200 ml milk with 75 ml water, 2 tablespoons melted butter or oil, a little oil for frying the pancakes, some sugar and one lemon.

Mix the flower and the eggs with a fork. Slowly mix in the milk and water. Put a little oil in the pan.

Heat the pan (very hot). Pour in one and the half tablespoons of mixture. Cook for about 30 seconds.

Toss the pancake once. Cook for another 30 seconds. Serve with a little sugar and lemon juice.

 (Toss= throw it up so that it turns over)

За второе задание максимальный балл-10.

Ведущий.Round 3.(Music). You will get a long word. Your task is to make up as many short words of the given one as you can.They may be different parts of speech. You have three minutes.

Ключевое слово-sweetheart.

(Команды получают баллы по количеству правильно составленных слов).

Ведущий.Round 4.(Music). Use the given words and make up a short story. Tell it one by one.

Варианты слов

Card 1 Shrek, a donkey, a swamp

Card 2 Once upon a time, a teddy bear, Christopher Robin

Card 3 Lion King, pride, friendship

Card 4 Goldilocks, a bear, a forest

(Данный конкурс оценивается по пятибалльной системе).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

брейн-ринг "Содружество муз"

Конкурс знакоков искусств (материал к декаде искусств)...

Внеклассное мероприятие по истории. Брейн-ринг "Политическая раздробленность на Руси" 6 класс

Внеклассное мероприятие по истории. Брейн-ринг "Политическая раздробленность на Руси" 6 класс. Мероприятие подготовлено к предметной неделе. Участвуют команды параллели 6-х  классов....

физико-математический брейн-ринг

Внеклассное мероприятие для 9-10 классов. С помощью мероприятия хотелось повысить интерес учеников к предмету....

Сценарий брейн-ринга.

     Данный сценарий разработан для детей 4 -6 классов. Он позволяет в доступной и увлекательной форме закрепить знания, полученные на уроках. Вопросы брейн- ринга достаточ...

Физико-математический брейн-ринг 8-9 класс

Цель: -развитие и укрепление интереса к предмету, -развитие познавательной и творческой деятельности, -развитие культуры коллективного умственного труда....

Математический "Брейн-ринг" для учащихся 8-х классов

Данный «Брейн-ринг» способствует , развитию познавательной активности учащихся, логического мышления, внимания, повышению интереса к изучению математики, расширению кругозора , углублению знаний по ма...

Грамматический брейн-ринг

Представлена разработка для внеклассного мероприятия "Грамматический брейн-ринг"...