MUSIC IN OUR HEARTS Интегрированный урок в 9 классе( Английский и музыка) по учебнику В.П, Кузовлев 9 класс
материал по английскому языку (9 класс) по теме

Данный урок является уроком комплексного применения различных видов речевой деятельности. На уроке используются ИКТ, технология проблемного обучения. Используются словесный, иллюстративно – наглядный, поисковый и проблемный методы обучения. Учебная деятельность организована в формах фронтальной, индивидуальной и парной работы. На уроке используются следующие средства обучения: ТСО (магнитофон и компьютер с медиа – проектором), учебник, моно – лингвистический словарь, индивидуальные карты урока для учащихся, компьютерная презентация заданий урока для самоконтроля учащихся. 

Скачать:

Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Music in our hearts

Интегрированный урок в 9  классе( Английский и музыка)

Учитель английского языка: Двуреченская Евгения Александровна.

Цели и задачи урока:

  1. Образовательные:

        Совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся на основе навыков владения новым лексическим материалом по теме.

        Проконтролировать знания лексического материала (виды музыки; эмоции, которые она вызывает; прилагательные, характеризующие те или иные виды музыки), умение правильно различать и употреблять в речи Participle I и Participle II.

        Сформировать навыки употребления новых лексических единиц в самостоятельных монологических и диалогических высказываниях.

        Продолжить формирование навыков по дефинициям новых лексических единиц без использования родного языка.

  1. Воспитательные:

        Для решения задач эстетического воспитания включить в урок музыкальные фрагменты из различных произведений, объяснение важной роли музыки в формировании личности.

        Для воспитания таких нравственных качеств, как товарищество, взаимопомощь включить в урок работу в парах.

  1. Развивающие:

        Для развития самостоятельности ввести работу с англо – английским словарем по самостоятельному поиску дефиниций слов.

        Для развития познавательного интереса и навыков синтеза и анализа у учащихся создать на уроке проблемную ситуацию по подбору прилагательных с противоположным лексическим и эмоциональным значением.

Данный урок является уроком комплексного применения различных видов речевой деятельности. На уроке используются ИКТ, технология проблемного обучения. Используются словесный, иллюстративно – наглядный, поисковый и проблемный методы обучения. Учебная деятельность организована в формах фронтальной, индивидуальной и парной работы. На уроке используются следующие средства обучения: ТСО (магнитофон и компьютер с медиа – проектором), учебник, моно – лингвистический словарь, индивидуальные карты урока для учащихся, компьютерная презентация заданий урока для самоконтроля учащихся.

Ходурока

1. Вводныйэтап.

- Hello, I’m glad to see you. We have an interesting lesson today. Whatthemeyoushouldguess.

2. Фонетическая зарядка. Warmup.

Цитаты знаменитых людей о музыке на доске. Детичитаютипереводят.

I always wanted to do music that influences and inspires each generation. Let’s face it, who wants mortality? © Jackson, Michael –

Music has been my outlet, my gift to all of the lovers in this world. Through it — my music, I know I will live forever. © Jackson, Michael -

Music makes one feel so romantic - at least it always gets on one's nerves - which is the same thing nowadays. © Wilde, Oscar –

One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. © Marley, Bob -

  1. Закрепление темы «Музыка в наших сердцах».
  1. Прослушивание теста о музыкальных местах Великобритании. Повторение лексики, обозначающей виды музыки.

Britain is famous not only for its rock groups and rock singers but also for its folk and classical music. You can listen to country music, jazz that came from America. Look at the musical map of Britain. In Scotland the national instrument is the bagpipe. During the First World War, Scottish pipers encouraged their soldiers by playing their music at battles. Here is Edinburgh, the capital of Scotland. The Edinburgh festival is an annual festival of music and drama, it is held every summer. Welsh romantic and sentimental bards were known even to the ancient world. In Wales you can find the best choirs and the best choral music. The north of England is called “the land of the brass bands”. Many people who don’t understand complicated music like their catchy tunes. London is famous for its opera houses and concert halls where famous musicians conduct the best symphony orchestras. Andrew Lloyd Webber’s rock operas or musicals are staged all over the world.

Answer the next questions, please.

What music is England famous for?

What annual festivals are held in Britain?

What composers/conductors is Britain associated with?

What is Liverpool famous for?What kind of music do you know?

На доске изображается Spidergram, на лучах которой учащиеся в произвольном порядке записывают известные им виды музыки, предварительно называя их. Вцентральномкругенаписанослово Music.  

Complete this spidergram with the different kinds of music. 3мин.

  1. Прослушивание 9 музыкальных фрагментов с определением вида музыки. Учебник V. Evans, N. O’Sallivan “Click On 1”. P.46 Ex.1. 5 мин. (Выможетеиспользоватьлюбойнабормузыкальныхфрагментовразличныхстилей.)

Listen to the tunes and number them in order you hear them. What is your favourite music?

Rock                                    pop

Rap                                     classical

Jazz                                    reggae

Technoheavymetal

Country

  1. Музыкальная карта России. (Презентация Шибаевой Марины и Фураевой Дарьи).

Russia has got its own musical places. There are remarkable musicians, popular orchestras, bands or choirs in Russia. The girls have prepared a musical tour around our places.

4)        History of pop and rock music.

The history of rock and pop music in Britain and the USA includes many outstanding names and groups.

The 1950s – Rock and roll began in America. Some of its stars were black? But the most popular of the white singers was Elvis Presley.

The 1960s – The Rolling Stones and the Beatles were the most popular. The Rolling Stones offered aggressive rock. The Beatles made a breakthrough in pop and rock, as they took from early rock and changed it in something original.

The 1970s – The 1980s The history of pop and rock continued. In the 70s there came Elton John, David Bowie, Rod Stewart and Queen. The most important event was “Live Aid”, a huge rock concert, organised to raise money for African children. Some bands began to use electronic music.

The 1990s Techno music was very popular. They are the Backstreet boys and the Spice girls.

The 2000s Singers like Britney Spears and Jenifer Lopez became popular. Today new idols have appeared and many young people follow them.

5) Presentations about The Beatles, AvrilLavinge, Vladimir Visotskiy.

6)Работа с лексическими единицами, описывающими эмоции, возникающими при прослушивании музыки. Повторение грамматических структур Participle I и Participle II. Материал отрабатывается по типу задания на словообразование, данного в ActivityBook 9 Кузовлева В.П., упр. 11 стр.26. Учащиеся работают в своих картах, в ходе проверки задания ответы появляются на экране. Во время проверки учителю следует контролировать понимание учащимися лексического значения слов. Для этого следует попросить объяснить их значения. Ни в коем случае не следует прибегать к русскому языку, можно использовать синонимы, дефиниции, даже невербальные способы. После выполнения задания следует попросить учащихся выразить свое отношение к различным видам музыки, для того чтобы они составили свои законченные в смысловом плане высказывания.

While listening to music you usually feel different emotions. They can be either positive or negative. Form the appropriate adjectives which can express your feelings. Now transform them into the words which can describe music itself. Whatdoeslisteningtomusicmakeyoufeel? 8мин.

  1. Hometask.Работа с прилагательными, описывающими музыку. Очень объемный и сложный материал на основе упр. 1.3 (c,d) стр.40 учебника английского языка Кузовлева В.П. для 9 клаccа. В ходе задания учащиеся не только должны познакомиться с лексическим значением большого количества новых единиц, но и попытаться подобрать группы слов с противоположным значением, опираясь в основном на их эмоциональную окраску. В ходе выполнения задания учащиеся используют моно – лингвистические словари. Ответы в этом задании могут быть неоднозначными, что заставляет учеников аргументировать свою точку зрения, давая определения слов, подыскивая синонимы и антонимы, т.е. демонстрировать сформированную коммуникативную компетенцию. Окончательный вариант ответа, данный в презентации, был обсужден с американским преподавателем, доктором философии Д. Кингом и является наиболее удачной с нашей точки зрения комбинацией слов, предложенных в упражнении (1B, 2A, 3D, 4H, 5G, 6F, 7I, 8C, 9E).

Try to match these groups of words using the opposite meaning of the adjectives. There can be several answers. Prove your point of view. You can use your dictionaries if you need. Which music do you love\hate listening to? Why?

  1. Подведение итогов. Выставление оценок за урок.

Why should we listen to music?

To master our English.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

I always wanted to do music that influences and inspires each generation. Lets face it, who wants mortality? © Jackson, Michael – Music has been my outlet, my gift to all of the lovers in this world. Through it — my music, I know I will live forever. © Jackson, Michael - Music makes one feel so romantic - at least it always gets on one's nerves - which is the same thing nowadays. © Wilde, Oscar – One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. © Marley, Bob -

Слайд 4

What music is England famous for? What annual festivals are held in Britain? What composers/conductors is Britain associated with? What is Liverpool famous for? What kind of music do you know?

Слайд 5

Kinds of music Rock Jazz Pop Techno Rap Classical Heavy metal Country Reggae

Слайд 7

The 1950s – Rock and roll began in America. Some of its stars were black? But the most popular of the white singers was Elvis Presley.

Слайд 8

The 1960s – The Rolling Stones and the Beatles were the most popular. The Rolling Stones offered aggressive rock. The Beatles made a breakthrough in pop and rock, as they took from early rock and changed it in something original.

Слайд 9

The 1970s – The 1980s The history of pop and rock continued. In the 70s there came Elton John, David Bowie, Rod Stewart and Queen. The most important event was “Live Aid”, a huge rock concert, organised to raise money for African children. Some bands began to use electronic music.

Слайд 10

The 1990s Techno music was very popular. They are the Backstreet boys and the Spice girls.

Слайд 11

The 2000s Singers like Britney Spears and Jenifer Lopez became popular. Today new idols have appeared and many young people follow them.

Слайд 15

Fear Shock Press Confuse Annoy Bore Pleasure Cheer Delight Interest Amaze Overwhelm Fearful Shocked Depressed Confused Annoyed Bored Pleased Cheerful Delightful Interested Amazed Overwhelmed


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Goncharov Alex Present: (Bboy –FUEL-)

Слайд 2

The Beatles were the most famous pop and rock group of the 1960s. Their rock and roll music was popular not only in Britain, but all over the world.

Слайд 3

Members of the band were John Lennon

Слайд 4

Ringo Starr

Слайд 5

George Harrison

Слайд 6

Paul McCartney

Слайд 7

They were working-class boys from Liverpool

Слайд 8

Some well-known songs by The Beatles are “ Yesterday” “All you need is love” “Yellow submarine” “Let it be”

Слайд 9

John Lennon learnt to play harmonica at the age of 12 but he wanted to be a millionaire not a musician. He met Paul McCartney in 1955 and they started the Beatles in 1960.

Слайд 10

The band was broken up in 1970. After that all the members established solo projects.

Слайд 11

John Lennon was shot in New York outside his house on the 8 th of December in 1980. George Harrison died on the 29 th of November in 2001, at the age of 58.

Слайд 12

Music It’s also known that they played not only rock and roll, rock and mercibite were popular.

Слайд 13

Want to know more? If you really like this group you can read some of these books: Антология «Битлз» Воробьёва, Т. История ансамбля Битлз Дэвис, Х. Авторизованная биография «Битлз»

Слайд 14

Answer the questions: When did Lennon and McCartney start the Beatles? What was the last year of the Beatles’ career? How many people was the band consist of? When did John die? Was the Beatles the most famous pop or rock group of 1960s?

Слайд 15

Now let’s sing!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The musical map of my country By Shibaeva Marina& Furaeva Dasha

Слайд 2

The Mariinsky Theatre

Слайд 3

Peter Tchaikovsky

Слайд 4

The Swan Lake

Слайд 5

The Nutcraker

Слайд 6

The Sleeping Beauty

Слайд 7

Juri Golitsyn

Слайд 8

Oleg Lundstern

Слайд 10

Questions : 1. What is Mariinsky Theatre famous for? When was the Mariinsky Theatre opened? In … a) 1864 b) 1860 c) 1859

Слайд 11

Sorry! You are wrong!

Слайд 12

Congratulation ! You are right! The Mariinsky Thetre is famous for the first nights outstanding Russian operas like life for Tsar.

Слайд 13

2. Where was Peter Tchaikovsky born? In… a) Moscow b) Novgorod c) Votkinsk

Слайд 14

Sorry! You are wrong!

Слайд 15

Congratulation! You are right!

Слайд 16

3. How many works did he write? a) 70-80 b) 80-90 c) 20-40 f) he didn`t do it

Слайд 17

Sorry! You are wrong!

Слайд 18

Congratulation! You are right!

Слайд 19

4. When was the first Russian folk choir founded? In… a) 1853 b) 1854 c) 1856

Слайд 20

Sorry! You are wrong!

Слайд 21

Congratulation! You are right!

Слайд 22

5 . Who organized the first big band? Oleg and Igor Lundsterm Valery Gergiev Prince Yuri Golitsyn

Слайд 23

Sorry! You are wrong!

Слайд 24

Congratulation! You are right!

Слайд 25

The end Thank you for your attention!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Vladimir Vysotsky

Слайд 2

Vladimir Semyonovich Vysotsky (25 January 1938 – 25 July 1980) was a Soviet-Russian singer, songwriter, poet, and actor. His popularity in Soviet Russia was enormous, and he became widely known for his unique singing style and for his lyrics. His lyrics resonated with millions of Soviet people in every corner of the country; his songs were sung at house parties and concerts. Though his work was largely ignored by the official Soviet cultural establishment, he achieved remarkable fame during his lifetime.

Слайд 3

Vladimir Vysotsky was born in Moscow. His father, Semyon Vladimirovich (1916–1997), a colonel in the army, was Jewish, originally from Kiev. His mother, Nina Maksimovna was Russian and worked as a German language translator. Vysotsky's family lived in a Moscow communal flat in harsh conditions, and had serious financial difficulties.

Слайд 4

Vladimir's extraordinary theatrical inclinations became obvious at a very early age. The boy used to recite poems, standing on a chair and "flinging hair backwards, like a real poet" , often using in his public speeches expressions he could hardly have heard at home.

Слайд 5

In 1955, Vladimir enrolled in the Moscow institute of Civi; engineering , but dropped it out for his acting career. In June 1956 he joined Boris Vershilov's class at the Moscow Art theatre Studio-Institute. It was there that he met the 3rd course student Iza Zhukova (who four years later became his wife); In 1959 he was cast in his first cinema role, that of student Petya in Vasily Ordynsky's The Yearlings (Сверстницы).

Слайд 7

On the 16th of July Vysotsky gave his last public concert in Kaliningrad,Moscow Region . He died in the early hours of the 25 th of July of heart attack , while asleep …



Предварительный просмотр:

Hometask

I. Form the appropriate adjective which can express your feelings while listening to music.

Fear –                                                             Pleasure –

Shock –                                                          Cheer –

Press –                                                            Delight –

Confuse –                                                       Interest –

Annoy –                                                         Amaze –

Bore –                                                            Overwhelm –

Express your feelings like this:

I have always liked … because …

What I most enjoy in … music is …

Besides, I am absolutely crazy about …

I’ve never liked …, I’m afraid.

I can’t stand … because …

More than that I don’t like …

So what I need in music is …

To sum it up, this music …

II. Match the words using the opposite meaning of different adjectives:

1.        soft, catchy –                                                       A  cluttered, complicated

2.        amazing, eloquent –                                            B  tuneless

3.        fascinating –                                                        C  dreadful

4.        sweet, romantic, melancholy, passionate –          D appalling

5.        torchy, sentimental –                                            E  annoying

6.        unforgettable –                                                      F  boring

7.        breathtaking, sensational –                                   G  rubbish

8.        appealing –                                                            H  sacrilegious

9.        overwhelming –                                                     I  foolish

You can use your dictionaries if you need. Which music do you love/ hate listening to? Why?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интегрированный урок - путешествие по окружающему миру, музыке, изобразительному искусству в 3 классе (по системе Л. В. Занкова) "Сквозь таежные дебри"

Этот урок поможет учащимся погрузится в быт народа, природу исследуемой территории, перевоплотится в путешественников, представить себя в описываемый период присоединения Сибири к России (XVI-XVI...

Интегрированный урок информатика и английский язык "Компетентностно - ориентированное задание по английскому языку «День Святого Валентина» 5 класс".

Интегрированный урок информатика и английский язык 5 класс. (создать открытку-презентацию, выполнив компетентностно - ориентированное задание)Компетентность:  КоммуникативнаяАспект: пи...

Конспект урока.Описание природы. Зима. Январь. ( интегрированный урок русского языка, ИЗО и музыки в 6 классе.)

Урок помогает обучить пейзажному описанию,развить творческие способности учащихся...

Интегрированный урок русской, казахской литературы и музыки. "Времена года". 6 класс

Данный урок способствует творческому развитию учеников, знакомит со стихами лучших поэтов России и Казахстана....

Интегрированный урок русского и английского языков в 11-м классе по теме: "Средства выразительности в английских и русских текстах по теме: «Изобретение и изобретатели»."

Интегрированный урок русского и английского языков в 11-м классе по теме: "Средства выразительности в английских и русских текстах по теме: «Изобретение и изобретатели»."...

Методическая разработка Интегрированный урок по физической культуре и музыке в 5 классе Тема: «Языческое племя на охоте» (Давыдкова Наталья Викторовна учитель физической культуры Смирнова Екатерина Анатольевна учитель музыки)

В интегрированном уроке  (физическая культура и музыка) в 5-м классе используется идея сюжета и музыка балета "Весна Священная" Игоря Стравинского. Учащиеся совместно с учителем придумы...