Календарно-тематическое планирование к УМК "Spolight 10"
календарно-тематическое планирование по английскому языку (10 класс) по теме

Сухарева Лидия Павловна

Календарно-тематическое планирование уроков английского языка по УМК "Spotlight 10"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon ktp_10.doc178 КБ

Предварительный просмотр:

THEME

TYPE OF LESSON

Kinds of control

Competences

VOCABULARY

GRAMMAR

READING

LISTENING

SPEAKING FUNCTION

WRITING

DATE

Strong ties.

1a What it’s like being 16?           pp. 10-11 Введение нового.

 

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Речевая

Языковая

activities

Teenagers

enquiring about/ expressing

likes, dislikes

a paragraph about what you like doing

1b What makes them special to you?

 pp. 12-13 Комбинированный

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

Речевая

character qualities; idioms, parts of the body

a dialogue

socialising, expressing sarcasm/ anger, talking about friends, identifying speakers  

1c Present tenses

pp. 14-15 Повторительно – обобщающий

Текущий

Индивид—й

Устный

Письменный

Языковая

present tenses, phrasal verbs (look), dependent prepositions, forming adjectives

a list/ paragraph

1d Little Women

 pp. 16-17 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Устный

Письменный

Речевая

Языковая

appearance

an extract from Little Women

a conversation

1e Informal letter

 pp.18-20        Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

письменный

Речевая  

a letter to a friend

understanding rubrics

an informal letter


Culture corner1

Teenage fashion in the UK

p. 21    Урок-устный журнал

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая


clothes


Teenage fashion in the UK


expressing

likes, dislikes about wearing

Across the Curriculum (Citizenship)

Put an end to discrimination

 p. 22 «Культурная революция

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Речевая

kinds of discrimination

Put an end to discrimination, dictionary entry

talking about fighting discrimination

Going Green 1

The recycling loop

p.23  Урок-презентация

Текущий

Индивид-й

Устный

Речевая

The recycling loop

talking about the importance of recycling

the pie chart

Spotlight on Exam

Pp24-25

Контрольный урок

Периодический

Индивид-й

Письменный

устный

Языковая

Речевая

Progress Check1

p. 26               Урок-самооценки знаний

Периодический

Индивид-й

Письменный

Языковая

Living & Spending             2a Britain’s young consumers

pp. 28-29 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Речевая

Языковая

spending money

Britain’s young consumers

an interview

a paragraph about how you spend your money

2b Free time

pp. 30-31

комб урок

Текущий

Индивид-й

Устный

Языковая

Речевая

hobbies & personalities, weather idioms

a dialogue

enquiring about/ expressing preferences; completing a form

2c –ing form/ to infinitive/ infinitive without to

pp. 32 -33 Повторительно – обобщающий

Текущий

Индивид-й

Устный

Письменный

Языковая

Речевая

-ing form, (to) infinitive, forming abstract nouns, phrasal verbs (take)

suggesting/ replying

letters asking for/ giving advice

2d The Railway Children

pp. 34-35 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

Языковая

Речевая

an extract from The Railway Children

a diary entry

2e Short Messages

pp. 36-38        Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

Письменный

Речевая

abbreviations

short messages

a short message

Culture Corner p39


Урок-презентация

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая

Great British Sporting Events!

Across the Curriculum

(PSHE) p.40 Урок-дискуссия

Текщий

Индивид-й

Устный

речевая

How responsible are you with your money?

Going Green2

p.  41            Защита проекта

Периодический

Индивид-й

Устный

речевая

Clean Air at Home

Spotlight on Exams

pp. 42-43 Контрольный урок

Периодический

Индивид-й

Устный

Письменный

Языковая

Речевая

Progress Check2

p. 44               Урок-самооценки знаний

Периодический

письменный

Языковая

Schooldays & Work

3a Schools Around the World

pp. 46-47 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Речевая

Языковая

types of schools, school activities

Schools Around the World

a short article about your school

3b Jobs

pp. 48-49 Комбинированный

Текущий

Индивид-й

Устный

Речевая

jobs, job qualities, idioms related to work

an interview about your school; asking about & expressing wants/ intentions; note talking

3с Future tenses Повторительно – обобщающий

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Письменный

Языковая

future tenses, comparative/ superlative degree, phrasal verbs (pick), forming personal pronouns

Hairdressers happiest at work

giving/ reacting to news

a short paragraph

3d The Darling

pp. 52-53 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая

Языковая

an extract from

The Darling

a short dialogue



3e Formal letters

pp. 54-56        Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

Письменный

Речевая



CV; letter of application



a CV; a letter of application

Culture corner3

p. 57

Урок-исследование

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая

American High Schools

Across the Curriculum (Citizenship)

p. 58

Урок-рекламного щита

Текущий

Индивид-й

Устный

Речевая

My friend need a teacher

Going Green3

p. 59

Урок-устный журнал

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Речевая

Endangered Species

Spotlight on exam Контрольный урок pp60-61

Периодический

Индивид-й

Письменный

Устный

Речевая

Языковая

Progress Check3

p. 62     Урок-самооценки знаний

Период-й

Индивид-й

Письменный

Языковая

Earth Alert

4a Use less stuff

pp. 64-65 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

Речевая

Языковая

environmental protection

Use less stuff

a quiz

4b Environmental issues

pp. 66-67 Комбинированный

Текущий

Индивид-й

Фронт-й

Устный

 Речевая

Языковая

environmental issues

a dialogue

make notes

express concern, hope, discuss

4с Modals  pp 68-69Повторительно – обобщающий

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Языковая

modals, phrasal verbs (run), forming negative adjectives

environmental awareness

weather

explain signs

4d The Lost World

pp. 70-71 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Устный

 Речевая

Языковая

an extract from

The Lost World

a letter

4e For-&-against essays

pp. 72-74        Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

Письменный

 Речевая

linkers

Should cars be banned from city centers?

expressing agreement/ disagreement

a for-&-against essay

Culture corner4

p. 75 Урок-диспут

Текущий

Фронт-й

Устный

речевая

The Great Barrier Reef

a short article for the school magazine


Across the Curriculum (Science)        Урок-обозрение

p. 76

Текущий

Фронт-й

устный

 Речевая





Photosynthesis

                                                                                 АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1                                                                        

Going Green4

p. 77

Защита проекта

Периодический

Индивид-й

Устный

    Речевая

Tropical Rainforests

Spotlight on Exams

pp. 78-79 Контрольный урок

Периодический

Индивид-й

Письменный

устный

Языковая

Речевая

Progress Check4

p. 80               Урок-самооценки знаний

Период-й

Индивид-й

Письменный

языковая

Holidays

5a Beautiful Nepal

pp. 82-83 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

  Языковая

Речевая

travel

Beautiful Nepal

visualising a scene

a postcard


5b Holidays

pp. 84-85

Комб урок

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

 Речевая

Языковаыя


holidays-problems & complaints


a dialogue (disastrous holiday )


talking about holidays, multiple

choice


a short account of a bad travel experience

5c Articles

pp. 86-87 Повторительно – обобщающий

Текущий

Фронт-й

Индивидж-й

письменный

Языковая

travel idioms

past tenses, time linkers, articles (a/ an, the), compound nouns, phrasal verbs (get)

5d Around the World in 80 days

pp. 88-89 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

устный

Языковая

речевая

adjective-noun collocations

an extract from

Around the World in 80 days

listening for specific information

an ending to a story

5e  Stories

Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

письменный

 речевая

present/ past participles, adjectives/ adverbs

a perfect day for a carnival

setting the scene; expressing feelings

a story

Culture corner5

p. 95

Урок-путешествие

Текущий

Фронт-й

Устный

речевая

The River Thames

a leaflet

Across the Curriculum

(Geography)

p. 96

Урок-исследование

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

речевая

Weather

an email to a friend

Going Green5

p. 97 Урок-суд

Текущий

Фронт-й

устный

Речевая

языковая


Marine Litter


a leaflet

Spotlight on Exams Контрольный урок

pp. 98-99

Период-й

Индивид-й

Письменный

устный

Языковая

Речевая

Progress Check5

p.100 Урок-самооценки знаний

Период-й

Индивид-й

Письменный

языковая

 Food & health 

6a  Rainbow of food   Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Языковая

Речевая

food

Rainbow of food

healthy/ unhealthy eating

a healthy menu

6b Teen Diet & Health

pp. 104-105 Комбинированный

Текущий

Индивид-й

устный

Речевая

языковая

problems related to diet; food  idioms

a dialogue about health

advising, agreeing/ disagreeing

6c Conditionals type 1-3

pp. 106-107

повторительно- обощающий

 Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Письменный

Языковая

conditionals type 1-3, prefixes, phrasal verbs (give)

expressing regrets, wishes

6d Oliver Twist

pp. 108-109 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Устный

Языковая

речевая

ways of looking

an extract from

Oliver Twist

a paragraph

6e Reports

pp. 110-114    Урок-объяснение нового

Текущий

Индивид-й

Письменный

Речевая

restaurants

clauses of concession

report on an Asian food court

concluding

a report evaluating a place

Culture corner 6

p. 115 «Культурная революция

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая

A Night For All Scots!

Across the Curriculum (Science)

p. 116           Защита проекта

Период-й

Индивид-й

Устный

Речевая

Teeth

Going Green6

p. 117 Комбинированный

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

речевая

Why organic farming?

Spotlight on Exams

pp. 118-119 Контрольный урок

Период-й

Индивид-й

Письменный

Устный

Языковая

Речевая

Progress Check6

p. 120              урок самооценки знаний

 Период-й

Индивид-й

письменный

Языковая

Let’s have fun

7a Teens today…a square-eyed generation?

pp. 122-123 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

 Языковая

Речевая

entertainment

Teens today…a square-eyed generation?

summarising  a longer text

a survey

7b Types of performances

pp. 124-125

комб  урок

Текущий

Индивид-й

устный

Речевая

Языковая

types of performances

a dialogue (at the opera)

inviting/ accepting/ declining, expressing opinions

7c Passive voice

pp. 126-127 Повторительно – обобщающий

Текущий

Индивид-й

Письменный

языковая

cinemas

the passive, forming compound adjectives, phrasal verbs

London Imax Cinema

7d The Phantom of the Opera

pp. 128-129 Театрализованный урок

            Текущий

Фронт-й

устный

                                                                         

Речевая

Языковая

an extract from

The Phantom of the Opera

an account of the Phantom’s life

7e Reviews

pp. 130-132

Урок-объяснения нового                                                                                                                                                                                                                                  

Текущий

Индивид-й

Письменный

Речевая

reviews

modals

types of reviews

recommending

a review

Culture corner7

p. 133 контр урок

  Текущий Фронт-й

Устный                                                                                                                                          

речевая

Madame Tussauds

Across the Curriculum

(Music)

p. 134 «Культурная революция»

Текущий

Фронт-й

устный

Речевая

языковая

The triumph of the amateurs

Going Green7

p. 135 Урок-суд

Текущий

Фронт-й

устный

Языковая

Paper


Spotlight on Exams

pp. 136-137

контр урок

Период-й

Индивид-й

Письменный

Устный

Языковая

Речевая

Progress Check7

p. 138                                Урок-самооценки знаний

Период-й

Индивид-й

письменный

языковая

Technology

8a 3 Things I Couldn’t Live Without

pp. 140-141 Введение нового.

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

Языковая

речевая

high tech gadgets

3 Things I Couldn’t Live Without

an interview

an article about your favourite gadgets

8b Electronic equipment & problems

pp. 142-143 Комбинированный

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

Языковая

речевая

electronic equipment & problems, idioms

reporting technical problems, responding

an email to your pen-friend about a faulty gadget you bought

8c Reported speech

pp. 144-145

Повторительно-обобщающий

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

Письменный

Языковая

Речевая

reported speech, relative clauses, phrasal verbs (bring), forming verbs

a text about funding

8d The Time Machine

pp. 146-147 Театрализованный урок

Текущий

Фронт-й

Устный

Речевая

языковая

an extract from

The Time Machine

a short description of a journey in a time machine


8e Opinion essays

pp. 148-150

урок-объяснение нового

Текущий

Индиви-й

Письменный

речевая


linkers


Mobile Phones in Schools…


expressing opinions


an opinion essay

Culture corner8

p. 151 Защита проекта

Период-й

Индивид-й

устный

речевая

The Best British Inventions

Across the Curriculum (Science)

p. 152

Урок-исследование

Текущий

Фронт-й

устный

Речевая

Heating things up

Going Green8

p. 153 «Культурная революция»

Текущий

Фронт-й

устный

Речевая

языковая

Alternative Energy

Spotlight on Exams

pp. 154-155 Контрольный урок

Период-й

Письменный

Устный

Индивид-й

Речевая

языковая

Progress Check8

p. 156

Урок-самооценки знаний

Период-й

Индивид-й

письменный

языковая

                                                                                  АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2                                                                      

Spotlight on Russia

p. 3 Ярмарка профессий

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

Устный

речевая

Careers

a talk about jobs you like

Spotlight on Russia

p. 4 Урок-исследование

Текущий

Индивид-й

Письменный

речевая

A champion

an article about your favourite sporting hero

Spotlight on Russia

p. 5 Урок-устный журнал

Текущий

Фронт-й

устный

речевая

Untypical schools

an article about extraordinary schools in your area

Spotlight on Russia

p. 6  урок-путешествие

Текущий

Индивид-й

устный

Речевая

языковая

A voyage up the Volga

Spotlight on Russia

p. 7  защита

Период-й

Индивид-й

устный

Речевая

языковая

Lake Baikal

a project

Spotlight on Russia

p. 8

диалог

Текущий

Индивид-й

устный

Речевая

Языковая

Gets hungry

a recipe

Spotlight on Russia

p. 9«Культурная революция»

Текущий

Фронт-й

устный

речевая

Ballet at the Bolshoi theatre

a talk about visiting the Bolshoi theatre

Spotlight on Russia  p. 10

дискуссия

Текущий

Фронт-й

Индивид-й

устный

речевая

Russian space exploration

a report about your favourite Russian space hero/heroine


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно-тематическое поурочное планирование к УМК «New Millennium English» 7 класс

Календарно-тематическое поурочное планирование подготовлено к УМК «New Millennium English» для 7 класса, авторы: Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова, Л.В.Козятинская, Т.Р.Колоскова, Н.И.Куз...

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11)

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11) Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, И.П. Костина, О.В. Дуванова, Е.В. Кузнецова, Ю.Н. БалабардинаМ.: ...

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11)

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11) Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, И.П. Костина, О.В. Дуванова, Е.В. Кузнецова, Ю.Н. БалабардинаМ.: ...

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-2” (серия УМК 2-11) Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, С.А. Пастухова, О.В. Стрельникова М.: Просвещение, 2006

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-2” (серия УМК 2-11)Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, С.А. Пастухова, О.В. СтрельниковаМ.: Просвещение, 2006(рассчитан на 3 часа ...

Календарно-тематическое поурочное планирование к УМК “English-9” (серия УМК 5-11; Кузовлев В.П.)

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-9” (серия УМК 5-11)Авторы УМК: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, Л.Н. Григорьева, И.П. Костина, Е.В.Кузнецова, О.В.ДувановаМ.: Прос...

Календарно-тематическое поурочное планирование к УМК “English-10-11” (10 класс); (серия УМК 5-11; Кузовлев В.П.)

Календарно-тематическое поурочное планирование  по УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11) Авторы УМК: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, И.П. Костина, О.В. Дуванова, Е.В. Кузнецова, Ю.Н. Ба...

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11)

Календарно-тематическое поурочное планирование УМК “English-10-11” (серия УМК 5-11)...