Методическая разработка по английскому языку (10 класс) по теме "Описание людей"
тест по английскому языку (10 класс) по теме

Тест для обучающихся 1 курса НПО, создан на основе материала учебника В.Г. Тимофеева Up&Up 10 для контроля сформированности знаний, умений и навыков по теме "Описание людей". Время выполнений 45 минут.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon test_who_is_who.doc49.5 КБ

Предварительный просмотр:

Test

Преподаватель: Щербакова А. Л.

  1. Write down the following dates.

Example: 23/08/2001 – 23 August, 2001 – the twenty third of August, two thousand and one. 10/09/1950_________________________________________________________________

25/05/1990_________________________________________________________________

01/10/2005_________________________________________________________________

30/07/1933_________________________________________________________________

22/11/2003_________________________________________________________________

12/02/2001_________________________________________________________________

11/03/1999_________________________________________________________________

15/12/1901_________________________________________________________________

25/01/1812_________________________________________________________________

01/04/1905_________________________________________________________________

  1. Find 15 verbs.

T

H

I

N

K

G

L

O

O

K

C

O

O

K

P

O

I

X

L

R

A

H

B

A

R

S

K

N

O

W

B

E

L

I

E

V

E

B

V

A

H

A

T

E

F

Y

R

E

E

N

X

R

E

M

E

M

B

E

R

T

U

N

D

E

R

S

T

A

N

D

  1. Write sentences from these words.
  1. out, always, difficult, how, to, get, She, of, a, knows, situation.
  2. ping-pong, in, takes, is, good, My, at, but, he, part, brother, never, tournaments.
  3. is, has, spare, always, and, She, busy, time, very seldom.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Fill in the gaps with the words from the box. Change their form if necessary.

confident, popular, to relax, to boss, to determine (2), to trust, to make decisions

  1. She can never feel ___________ after hard work.
  2. He very seldom _____________ what the newspapers say.
  3. My dad is the ___________ in our family.
  4. She is trying ____________ me around and I am ___________ to tell her about it.
  5. He admires her ____________ to get everything ready before they come.
  6. This is one of our most _________________ designs.
  7. We are ____________ that your decision is right and timely.
  1. Choose the best alternative.
  1. It (often / rain) in this part of the world.

      A is often raining

      B often rains

  1. Take your umbrella. It (rain) cats and dogs.

         A rains

         B is raining

  1. Granny is in the kitchen. She (make) a plum-cake.

       A is making

       B makes

  1. Dad (usually / work) on Saturdays.

      A is usually working

      B usually works

  1. We (sometimes / go) to the cinema.

      A are sometimes going

      B sometimes go


  1. Describe your friend.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Test  Keys

По теме «Межличностные отношения»

Текущий контроль

  1. – The twenty third of August, two thousand and one;
  1. the tenth of September, nineteen fifty;
  2. the twenty fifth of May, nineteen ninety;
  3. the first of October, two thousand and one;
  4. the thirtieth of July, nineteen thirty three;
  5. the twenty second of November, two thousand and three;
  6. the twelfth of February, two thousand and one;
  7. the eleventh of March, nineteen ninety nine;
  8. the fifteenth of December, nineteen and one;
  9. the twenty fifth of January, eighteen twelve;
  10. the first of April, nineteen and five.
  1. Think, look, cook, love, believe, hate, remember, hear, understand, want, prefer, go, like, see, stand.
  2. Sentences:
  1. She always knows how to get out of a difficult situation.
  2. My brother is good at ping-pong but he never takes part in tournaments.
  3. She is always busy and very seldom has spare time.
  1. 1 - relaxed; 2 – trust; 3 – decision-maker; 4 – to boss, determined; 5 – determination; 6 – popular; 7 – confident.
  2. 1) B   2) B   3) A   4) B   5) B/
  3. Open answers.

My friend is tall and good-looking. She’s got dark wavy hair and brown eyes. She is loyal, intelligent and sociable but sometimes she is bussy.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

Методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме "Функциональный язык"

Тест для обучающихся 2 курса НПО, создан на основе материала учебника для контроля сформированности  знаний, умений и навыков по теме "Функциональный язык". Время выполнения 45 минут. Препод...

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...

Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...

Методическая разработка урока английского языка 2 класс "Теперь я знаю английский алфавит"

В разработке содержится технологическая карта урока, описание целей и задач урока, форм работы, используемые технологии...