Разработка урока по теме "Green Issues" для 7 класса
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Грушева Наталья Николаевна

Разработка урока  "Green Issues" составлена по учебнику Spotlight для 7 класса для итогового закрепления знаниий по теме. Материалы представлены в полном объёме, начиная от плана урока, и заканчивая музыкальным оформлением, наглядностью, играми, интересными формами работы, что позволяет использовать их на различных уроках по теме "Экология. Защита окружающей среды".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc34.5 КБ
Microsoft Office document icon one_hundred_to_one.doc23.5 КБ
Microsoft Office document icon save_our_planet.doc100 КБ
Microsoft Office document icon scotlands_nature_reserves.doc583 КБ
Microsoft Office document icon wwf.doc54.5 КБ
Файл konkurs_kapitanov.docx13.99 КБ
Файл krossvord.docx54.23 КБ
Microsoft Office document icon pravila_napisaniya_sinkveyna.doc27 КБ
Файл relaksatsiya.docx10.72 КБ

Предварительный просмотр:

It’s time to say «Hello!»

It’s time to say «Hello!»

It’s time to say «Hello!»

And start our lesson.

Today we will speak about very important problem of the mankind, about ecology, environment, green issues. Today we will play, do different tasks and get points for right answers.

We have got two teams. The captains, please, introduce your teams. (Записать названия команд на доске: «Nature guards», «Eco-helpers».)

Well, we’ll begin our competition. Good luck!

  1. Let’s warm up and play a game «Hangman»

oxygen 6

recycle 7

rubbish 7

ecology 7

atmosphere 10

emit 4

cloud 5

harmful 7

Одно слово для разминки, по одному для команд – 1 балл.

  1. Now it’s a game for the captains. (Who are the captains? Please, come here and take your task.) – 1 балл.

The teams also will work and do some exercises – 2 балла.

Учащиеся читают свои задания вслух.

  1. Solve the crossword. Guess the key word. (Во время выполнения заданий звучит музыка.) 1 балл – разгаданное слово; 2 балла – частично заполненный кроссворд; 3 балла – полностью выполненное задание.
  2. Let’s play another game «One hundred to one». Listen to the rules: you read the question and five answers. You must choose the most common, the most important answer.

За каждый правильный ответ команда получает по 1 баллу, в последнем вопросе все варианты ответов правильные.

  1. You know about some ecological problems and one of them is acid rain. Tell about it, please. (1 балл)
  2. We can help the nature, for example, we can use our car less, use solar power, plant trees, build nesting boxes, collect and recycle rubbish and so on. People can also make nature reserves and help animals there.

In Scotland there are 71 nature reserves. At the lessons we’ve read about St Kilda, Loch Lomond, Insh Marshes. What can you tell us about some of them? (1 балл + 1 балл за дополнительный рассказ о заповеднике. Does anybody want to tell about one more nature reserve?)

  1. People must help animals and one way to do it is joining special organizations such as WWF and donating money. The next task is to act out the telephone conversation in the environmental organization. (1 балл + 1 балл за выразительность, актёрское мастерство, for a good manner of presentation)
  2. It’s time to summarize our knowledge about the topic and I know you can make up a синквейн. I want you to do it now. (1 балл)
  3. And your last task – you must read this motto.  (1 балл) (Do you agree with it?)
  4. Подведение итогов. Let’s finish the competition and count the points. … are the winners. They get excellent marks. … get goods marks.
  5. It’s time for relaxation. (Звучит музыка.)

Please, sit comfortable, close your eyes and relax. Imagine you are in the forest. It’s so nice here. The weather is perfect, the sun is shining, it’s not windy at all. You are looking around at tall trees, green grass, bright yellow, red and blue flowers, amazing butterflies. It’s so quiet in the forest, only the birds are singing. You are walking though the paths alone and thinking. «What a nice day! The forest is beautiful! It’s so peaceful here! I’m calm! I’m happy! I’m happy that I’m alive and I can live on the Earth and have family, friends, go to school, walk in the forest! …After all, our planet is perfect! It must always be perfect!!! We must save it for us and our children! …People, listen to me: «Let’s save our home together!»…..It’s so nice in the forest!» …Open your eyes and remember – be kind to nature! We must do our best to save our planet!

  1. At the end of the lesson let’s  all together read this poem.

Do all the good you can,

By all the means you can,

In all the ways you can,

In all the places you can,

At all the times you can,

To all the people you can,

As long as ever you can.

A nice poem, isn’t it?

Thanks for the lesson. It was nice.

The lesson is over. Good bye!



Предварительный просмотр:

     1. What is the most important environmental problem?

  • all types of pollution

shortage of natural resources

destruction of wildlife

growth of population

noise from transport

  1. What food is good for people’s health?
  • fruits

dairy products

vegetables

meat

fish

  1. What is bad for our health?
  • low physical activity

polluted air

ecologically unsafe food

television and computers

polluted water

  1. What things help people to keep fit?
  • sport

a lot of money

healthy food

good doctors

clean water and air

  1. What kinds of physical activity are useful for people’s health?
  • morning exercises

aerobics

swimming

jogging

walking

  1. What are the best methods to protect the environment?
  • different laws to protect air, water and soil

using solar power

making nature reserves

collecting rubbish

using good filters at the power stations, factories, cars

  1. What is «healthy eating»?
  • eating a lot of fruits and vegetables

drinking a lot of water

limiting fats

limiting sugar

eating slowly

  1. What can people do to save the Earth?
  • plant flowers and trees
  • collect cans
  • build nesting boxes
  • recycle rubbish
  • join the eco-clubs and become eco-helpers


Предварительный просмотр:

VASE URO TNEPAL 1



Предварительный просмотр:

               

 

   


 

Scotland's National Nature Reserves.
Experience some of the worlds most amazing places

Be inspired by the magic and beauty of Scotland's National Nature Reserves. These reserves help protect an amazing range of wildlife and landscapes and each one is waiting to be discovered by you.

Make 2013 your year to explore Scotland's nature and landscapes

From stunning landscapes and iconic wildlife, to creative events and nature festivals, Scotland's great outdoors is waiting for you. Find out how you can get involved and experience nature for yourself in the Year of Natural Scotland 2013.

View events on National Nature Reserves 
or find out more about
events and festivals throughout Scotland.


Discover Scotland's National Nature Reserves

 



Предварительный просмотр:



Предварительный просмотр:

Match  the words.

  1. Toxic

  1. species
  1. Factory

  1. Fumes
  1. Acid

  1. Pollution
  1. Natural

  1. Power
  1. Soil

  1. Habitats
  1. Plant

  1. Waste
  1. Solar

  1. rain

2. Fill in the words from  Ex. 1

  1. ……………. is very harmful to the environment.
  2. A lot of  ………………is dumped into this river.
  3. Chemicals cause ………………..
  4. …………………..is environmentally friendly.
  5. Many ……………………are in danger of dying out.
  6. Forests fires cause  many animals to lose their …………………
  7. How can I avoid breathing ……………….from cars while cycling in the city?

Match  the words.

  1. Toxic

  1.  species
  1. Factory

  1. Fumes
  1. Acid

  1. Pollution
  1. Natural

  1. Power
  1. Soil

  1. Habitats
  1. Plant

  1. Waste
  1. Solar

  1. rain

2. Fill in the words from  Ex. 1

  1. ……………. is very harmful to the environment.
  2. A lot of  ………………is dumped into this river.
  3. Chemicals cause ………………..
  4. …………………..is environmentally friendly.
  5. Many ……………………are in danger of dying out.
  6. Forests fires cause  many animals to lose their …………………
  7. How can I avoid breathing ……………….from cars while cycling in the city?



Предварительный просмотр:

1 

Solve the puzzle and find the key words!

 

 

2 

4 

5  

6  

7  

9   

10 

 

 

3   

 

 

 

 

 

 

11  

 

 

 

 

 

 

 

8  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Many species are in … .

2

Don’t drop cans, … them.

3

If you clean out the …, fish won’t die.

4

There aren’t many birds … in the park.

5

… pollution causes breathing problems.

6

Toxic fumes become … rain in the clouds.

7/11

Many animal … are … out.

8

… boxes can be homes for birds.

9

Do you need a … to climb a tree?

10

If we … air, water and soil, we won’t have any future.

1 d

Solve the puzzle and find the key words!

a

n

2 r

4 l

5 a

6 a

7 s

9  l

10 p

g

e

3  p

e

i

c

p

a

o

11 d

E

C

O

F

R

I

E

8 N

D

L

Y

r

y

n

t

d

c

e

d

l

i

c

d

i

s

e

u

n

l

e

t

r

t

g

e

s

i

e

n

g

1

Many species are in … .

2

Don’t drop cans, … them.

3

If you clean out the …,  fish won’t die.

4

There aren’t many birds … in the park.

5

… pollution causes breathing problems.

6

Toxic fumes become … rain in the clouds.

7/11

Many animal … are … out.

8

… boxes can be homes for birds.

9

Do you need a … to climb a tree?

10

If we … air, water and soil, we won’t have any future.

1 

Solve the puzzle and find the key words!

 

 

2 

4 

5  

6  

7  

9   

10 

 

 

3   

 

 

 

 

 

 

11  

 

 

 

 

 

 

 

8  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Many species are in … .

2

Don’t drop cans, … them.

3

If you clean out the …, fish won’t die.

4

There aren’t many birds … in the park.

5

… pollution causes breathing problems.

6

Toxic fumes become … rain in the clouds.

7/11

Many animal … are … out.

8

… boxes can be homes for birds.

9

Do you need a … to climb a tree?

10

If we … air, water and soil, we won’t have any future.

1 

Solve the puzzle and find the key words!

 

 

2 

4 

5  

6  

7  

9   

10 

 

 

3   

 

 

 

 

 

 

11  

 

 

 

 

 

 

 

8  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Many species are in … .

2

Don’t drop cans, … them.

3

If you clean out the … fish won’t die.

4

There aren’t many birds …, in the park.

5

… pollution causes breathing problems.

6

Toxic fumes become … rain in the clouds.

7/11

Many animal … are … out.

8

… boxes can be homes for birds.

9

Do you need a … to climb a tree?

10

If we … air, water and soil, we won’t have any future.



Предварительный просмотр:

Правила написания синквейна 

Первая строка - одним словом обозначается тема (имя существительное).

Вторая строка - описание темы двумя словами (имена прилагательные).

Третья строка - описание действия в рамках этой темы тремя словами (глаголы, причастия).

Четвертая строка - фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме (разные части речи).

Пятая строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы.

Правила написания синквейна 

Первая строка - одним словом обозначается тема (имя существительное).

Вторая строка - описание темы двумя словами (имена прилагательные).

Третья строка - описание действия в рамках этой темы тремя словами (глаголы, причастия).

Четвертая строка - фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме (разные части речи).

Пятая строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы.

Правила составления синквейна

  1. Обозначается тема одним словом - именем существительным.
  2. Два прилагательных по теме.
  3. Три глагола по теме.
  4. Фразы, словосочетания по теме или фраза, предложение из четырёх слов.
  5. Одно существительное – синоним первого существительного.

Правила составления синквейна

  1. Обозначается тема одним словом - именем существительным.
  2. Два прилагательных по теме.
  3. Три глагола по теме.
  4. Фразы, словосочетания по теме или фраза, предложение из четырёх слов.
  5. Одно существительное – синоним первого существительного.



Предварительный просмотр:

Please, sit comfortable, close your eyes and relax. Imagine you are in the forest. It’s so nice here. The weather is perfect, the sun is shining, it’s not windy at all. You are looking around at tall trees, green grass, bright yellow, red and blue flowers, amazing butterflies. It’s so quiet in the forest, only the birds are singing. You are walking though the paths alone and thinking. «What a nice day! The forest is beautiful! It’s so peaceful here! I’m calm! I’m happy! I’m happy that I’m alive and I can live on the Earth and have family, friends, go to school, walk in the forest! …After all, our planet is perfect! It must always be perfect!!! We must save it for us and our children! …People, listen to me: «Let’s save our home together!»…..It’s so nice in the forest!» …Open your eyes and remember – we must do our best to save our planet!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока истории в 10 классе "Опыт прошлого - уроки настоящего"

Тема  урока: «Опыт прошлого – уроки настоящего»Предмет:история РоссииКласс:10УМК(авторы): В.И. Буганов  П.Н.Зырянов  История России конец XVII-XIXвек, М. «Просвещение», 2006г.Автор урок...

Модель-разработка урока гимнастики в 7 классе по теме: "Развитие координационных способностей на уроке гимнастики"

В целях получения информации учащимися на уроке используется применение ИКТ, что способствует более успешному восприятию и запоминанию. Для развития КС  были выбраны и физические упраж...

Проблемное обучение на уроках биологии. Разработка урока биологии в 8 классе по теме "Терморегуляция организма. Закаливание"

Системно-деятельностный подход к обучению учащихся на уроке биологии в 8 классе по теме "Терморегуляция организма. Закаливание". Второй урок  по теме "Покровные органы. Теплорегуляция" в 8 классе...

"Географический КВН для учащихся 6-7 классов", "У нас в гостях Япония"для 9-11 классов, разработка урока "Африка" для 11 класса.

Данные методические разработки можно использовать во время проведения предметной недели географии в 6-11 классах. Разработка урока  систематизирует знания учащихся по теме "Африка" в 11 классе....

Урок по информатике "Клавиша точных построений" на тему "Точные построения графических объектов". Разработка урока для 5-х классов

Оборудование: компьютерный класс, на компьютерах операционная система Linux, мультимедийный проектор, Приложение 1 (презентация по данной теме) раздаточный материал « Мои достижения на уроке» Приложен...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...