Разработка урока английского языка в 6 классе по теме " Путешествие в Лондон"
план-конспект занятия по английскому языку (6 класс) на тему

Богомазова Наталья Викторовна

конспект  урока , нетрадиционная форма урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok.doc56.5 КБ
Файл 1.docx15.58 КБ

Предварительный просмотр:

МОУ СШ№17

Конспект урока  английского языка

по теме

«Путешествие в Лондон»

6класс

нетрадиционная форма урока

(урок-экскурсия)

                                                    Подготовил: учитель английского языка

                                                                         Богомазова Н.В.

                                               2014г.

Тема: «Путешествие в Лондон»        

Форма проведения: Нетрадиционная форма урока. Урок - виртуальная экскурсия.

Класс-6         

Тип урока: Обобщение и систематизация.

УМК: М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева  « «Enjoy English-5-6»,Обнинск,Титул,2014г.

Цель: обобщение изученного материала по теме “Лондон”; совершенствование навыков монологической и диалогической речи, активизация лексических  навыков; активизация познавательной деятельности учащихся в изучении английского языка, повышение мотивации изучения языка,  воспитание любознательности и толерантности; приобщение учащихся к культуре англоговорящих стран в рамках темы. 

Задачи: 

  • Образовательные: обобщить и расширить знания учащихся о столице Великобритании, обычаях и традициях страны, их общий и лингвистический кругозор, пробудить интерес к стране изучаемого языка: истории, культуре Великобритании, повысить уровень языковой компетентности, формировать навыки аудирования,  говорения, извлечения информации из медиатекста, совершенствовать коммуникативные навыки.
  • Развивающие: развивать у учащихся интерес к изучению английского языка; углублять познавательные мотивы; развивать эмоциональную сферу учащихся и их актёрские способности; развивать внимание, память.
  • Практические: развивать у учащихся умения монологической и диалогической речи, спонтанного перевода в ситуации, приближенной к естественной; активизировать употребление лексики по теме “Путешествие”; развивать умение выступать публично с подготовленным устным сообщением на заданную тему.
  • Воспитательные: формировать у учащихся уважение и интерес к культуре и народу Великобритании и потребность в практическом использовании английского языка в социально-культурной сфере; воспитывать культуру общения.

 

Ожидаемые результаты:

- активизировать деятельность учащихся;

 -повысить мотивацию изучения английского языка;

-формировать элементы информационной культуры;.

-развить творческий подход к изучаемому материалу;

-совершенствовать навыки монологической и диалогической речи, аудирования.

Оборудование:

  • ПК
  • мультимедийный проектор
  • экран
  • видеоролики
  • презентация
  • карточки с заданиями
  • музыкальный центр
  •   диск Мастер-класс учителя английского языка с применением  информационных технологий на уроках и во внеурочной деятельности. Лингвострановедческая копилка.6-11классы. DVD-video/

Опережающее Д/З.   1. Познакомиться с сайтами, содержащими информацию о Лондоне.

                                     2. Выбранные на роль экскурсоводов учащиеся ( 2 уч-ся ) готовят свои сообщения о достопримечательностях Лондона, остальные учащиеся в парах готовят диалоги о достопримечательностях Лондоне. /материалы о Лондоне на следующих образовательных сайтах:   www.school.edu.ru , ru.wikipedia.org/wiki/ London UK. 

Ход урока:

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning!

Pupils:   Good morning (poem)

Teacher: I am glad to see you!

               How are you?

Pupils:   I am  fine, thank you

2. Объявление целей урока.

Teacher:  Have you ever been to London? 

Pupils:    No, I haven’t. / I’ve never been to London.

Teacher:   Would you like to go to London?

Pupils:    Yes, sure.

Teacher:  Today we have an unusual lesson. Today we will go to London together.

3.Основная часть урока:

(звучит голос пилота самолёта)

-Good morning everyone, this is your captain speaking. I would like to welcome you abroad…

(Встреча с гидом)

Guide 1- Dear Friends!!  Let me introduce myself, my name is Mary!

Guide 2- My name is Kate!

Guide 1- We are your guides during your stay in London! You are welcome to London!

Показ фрагмента фильма о Лондоне

Guide 1 -London is the capital of the Great Britain. It's one of the largest cities in the world.  London is  situated on the river Thames. The city is very old and beautiful. There are hundreds of historic buildings, galleries and museums. Most museums are free. There are parks, over 80 theatres and even more cinemas.

Guide 2- When a man is tired  of  London  he is tired of life.  This saying is now very well  known but it is still true

P1:- Excuse me, could you tell me how to get to Trafalgar Square?

P2-Oh, it is very easy. Can you see that wide street over there?

P1:-Yes, I can.

P2:-Good. Go along that street and it will lead you to Trafalgar Square.

P1:-Thank you very much

P2:-You are welcome. Have a nice day.

Guide 1- Trafalgar Square is in the centre of London. It is named in memory of Admiral Nelson’s

victory in the battle of Trafalgar in 1805. A statue of Lord Nelson stands on a high column

in the middle of the Square. The column is guarded by four bronze lions.

Guide 1:Trafalgar Square is a place where different meetings take place. The main building of Trafalgar Square is the National Gallery. As far as entrance to the gallery is free, a great many tourists try to visit the museum twice.

P3:- Excuse me, I am looking for the Tower of London. Can you tell me where it is, please.

P4:-It is just in front of you! Look!

P3:- Thank  you very much.

P4:-Not at all.

Guide 1- - The Tower of London is the oldest palace in Europe, it was a fortress and a prison.  The Tower of London is the museum now You can see the Tower of London from the river Thames.  This place has a long and cruel' history. It isn't just one building. It has a history of blood – the blood of men, women and children. Now the Kings and the Queens of Britain don't live there.

Guide 2 Nowadays the Tower of London has a different role that of guarding the Crown Jewels,

which are kept in the Jewel house at the Tower. Visitors can also enjoy the company of ravens that wander about the Tower grounds. They are an impressive sight to see. The legend says that if they fly away, Britain will fall, that’s why ravens’ wings are cut.

P5:-Excuse me, am I far from the Houses of Parliament?

P6:- I am afraid you are.

P5:-How can I get there?

P6:- It is very easy. Take bus No 24 and you will be there in ten minutes.

P5:Thank you very much.

P6:You are welcome. Have a nice day.

Guide 1- The Houses of Parliament stand beside the river Thames. The country's leaders speak at this place. The men and women there are the voice of the British people. The famous clock

 Big Ben stands near them.Big Ben is the name of the main bell in London,  which began to work in 1859.

P7:-Have you ever been to Buckingham Palace?

P8:-No, I have never been there.

P7:It worth visiting.Come on.

P8:-Id love to.

Guide 1-Buckingham Palace is the place where British kings and queens live when they are in London.When the Queen is inside you can see the flag over it. Important visitors often go to this place. They meet Queen Elizabeth and the royal family there. Guide 1 A lot of tourists go to visit this place They stand outside and see the Changing of the Guard Tourists are allowed to visit the

Picture Gallery of the Palace and Royal stables.

Показ фрагмента видеофильма.

P9:-Have you ever been to Westminster Abbey?

P10:-No, I have not. Is it worth visiting?

P9:-Yes sure.

P10:- Let s go to visit Westminster Abbey

P9:-Yes, why not!

Guide 1 Westminster Abbey is a symbol of England. Westminster Abbey, is a large, mainly Gothic church, in Westminster. Westminster Abbey was built by King Edward in 1065. The

coronation of all British Kings and Queens takes place in Westminster Abbey.  

P11:---Excuse me, can you tell me where the airport is?

P12:-No, I am afraid I can t. You d better ask a policemen.

Guide 1Our visit to London has finished. We hope very much that you have enjoyed our tour of London.

Показ видеофрагмента о Лондоне.

4.Закрепление полученных знаний. Самостоятельная работа учащихся.

Т:Dear students, you’ve listened to information of our guides and can answer the following questions of the  test. Look at the screen and tell what is it?

 Учащиеся отвечают на вопросы теста (см.Презентация 2) фронтальная работа.

Т:Now you have to do the test about London sights yourself.

См. Приложение Тест.

Учащиеся самостоятельно выполняют тест.

5.Подведение итогов урока. Рефлексия.

Т: Children, tell me do you like the lesson? How is your mood?

Т:- Do you remember my questions at the beginning of our lesson?

Т:- Would you like to visit London?

Ch:- Yes, I would.

 Т:- What places would you like to see there?

Ch:- I would like to see Big Ben (Trafalgar Square …)

Т.: I'm very pleased with your results. You show good knowledge of London sights, you show you can read, listen and speak English well. Учитель сообщает оценки. Your marks…

- I enjoyed your work. I think you know many things about London. Thank you for your work. The lesson is over. Good Buy!



Предварительный просмотр:

Task1.  

1/London stands on the river...

a) Thames

b) Volga

c) Neva

        

2. Big Ben is...        

a)  a palace

b)  a bell

c)  a square

3. The country's leaders speak in ...

a) the Houses of Parliament

b)  Big Ben

c)  Buckingham Palace

4. The Tower of London is …

a) a museum

b) a circus

c) a port

5. Big Ben is a name of …

a) the watch

b) the clock

c) the monument

6. London is the capital of ...

a) Russia

b) Great Britain

c) Scotland

8. There are always black ... in the Tower of London.
a) dogs

b) ducks

c) ravens

9. The Queen of England lives in ...

a) Kremlin

b) St.P.Cathedral

c)Buckingham Palace


10. The Bloody Tower is  in

  1. The Tower of  London
  2. The Houses of Parliament
  3. Westminster Abbey

КЛЮЧИ К ТЕСТУ:1a,2b,3a,4a,5b,6b,8c,9c,10a

Task № 2

Заполните пропуски подходящими по смыслу словами, данными под номерами ниже:

1 .London is ……………..Great Britain.

2. Every day at Buckingham Palace …………………………………a famous ceremony.

.

3. The guardsmen wear traditional uniform

4. London has many……………………………like the Changing of the Guard.

1.traditions; 2 capital; 3 a red coat and a black helmet;

4 there is; .

КЛЮЧИ К ТЕСТУ:

1-2, 2-4, 3-3, 4-1

Task 3 Read the beginning of the sentences in section A and find its end in section B.

A

1. London is…

2.

It has a population of …

3.

Tourists come from all over the world…

4.

The Queen of England lives…

5.

The largest park is…

6.

The centre of London is…

B

in Buckingham Palace.

Trafalgar Square.

the biggest city in Britain.

more than 7 million people.

to visit its historic buildings

such as the Tower of London.

Hyde Park.

Ключи:

London is the biggest city in Britain.

It has a population of more than 7 million people.

Tourists come from all over the world to visit its historic buildings such as the Tower of London.

The Queen of England lives in Buckingham Palace.

The largest park is Hyde Park.

The centre of London is Trafalgar Square.

Учитель привлекает внимание детей к картинкам на доске. Ученики из разных команд по очереди представляют рассказы о достопримечательностях


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

Технологическая карта урока английского языкав 5 классе по теме "Путешествие по России" по учебнику "Rainbow English" 5 класс

Технологическая карта открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Путешествие по России" учебник "Rainbow English"...

Методическая разработка урока английского языка (6 класс) на тему "Teenage life in Britain" УМК Spotlight 6

Представленный конспект предлагает один из вариантов работы с данной темой. Отличительной особенностью является методика обучения монологической речи без предварительного заучивания предложений, польз...

Методическая разработка урока английского языка (6 класс) на тему "Shall we?" УМК Spotlight 6

Данная разработка урока - это возможный вариант построения урока, основной целью которого является развитие навыков чтения и говорения с использованием материала по теме "Степени сравнения прилаг...

Методическая разработка урока английского языка (2 класс) на тему "She\'s got blue eyes!" УМК Spotlight 2

Вариант организации урока английского языка во втором классе....