Разработка урока
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему


Предварительный просмотр:

Разработка обобщающего урока – игры по английскому языку по теме «We are friends of nature/Мы друзья природы». Был проведен с учащимися 8 класса в рамках недели английского языка и посвящен году экологии в 2017 году.

Цели:

  • обобщение и повторение полученных знаний учащихся по теме «Окружающая среда и его проблемы»;
  • развитие навыков устной и письменной речи по данной теме;
  • воспитание у учащихся любви к родной природе;

Задачи:

  • обобщить, углубить знания учащихся по данной теме;
  • воспитывать положительное отношение к природе, желание беречь и охранять природу;

Оборудование: презентация со слайдами, макет дерева без листьев, листья, фишки, рисунки с изображением природы, проблем окружающей среды, магнитки.

Ход мероприятия

Teacher: Good day! Sit down, please.  I am glad to see you.  I hope that you are fine and full of energy and ready to do our game interesting and rich. Today we have an unusual lesson with you, because as you see there are some guests in our lesson and I think you’ll show today your good knowledge.

As you see the motto of our game are the words by  John Golsworthy “If you don’t think about the future, you will not have it”  (Если ты не подумаешь о будущем,  у тебя его может не быть).(слайд 4) Today we’ll speaking about attitude to the environment. This year is the year of ecology. (слайд 5)Two teams will take part in our game. Their names are roses and tulips. ( слайд 6) Children, say me please: why did you call  your teams so?

Children:

  •  I think flowers are the most beautiful things in our environment.

           -     From my point of view flowers make our life more colourful.

Teacher: I agree with you. OK. Let’s start our game. The referee of our game is Natalya Borisovna. (слайд 7).

The first competition is to tell sayings about nature, environment. It was your homework. (8 слайд)

( учащиеся каждой команды по очереди читают высказывания о природе, об окружающей среде.

If a nature exists, then a man will live too.

Nature – the only book where every page is full of deep content.

It’s common duty – to save the world of beauty…

The second competition is to give English translation of word combinations ( “Проблемы окружающей среды» (слайд 9)

For “Roses”: (слайд 10)

  • Защищать природу
  • Выбрасывать мусор
  • Перерабатывать отходы
  • Спасать животных
  • Загрязнять окружающую среду

For “Тulips”: ( слайд 11)

  • Упаковывать товары
  • Рубить деревья
  • Думать о природе
  • Тратить энергию
  • Жить среди мусора и отходов

The third competition is to make up sentence from given words. (слайд 12)

1 team:  lot ,of ,rubbish , recycle, a,  you, can, burn, or

You can burn or recycle a lot of rubbish. (слайд 13)

2 team:  environment ,from, pollution, you, must, protect, the

You must protect the environment from pollution. (слайд 14)

It’s time for relaxing. (cлайд 15) ( учитель ставит музыку «В лесу» , просит детей закрыть глаза и представить, что они находятся в лесу, где много цветов, поют птички, жужжат пчелки и т.д.)

Image, that you are in the forest. The sun is shining brightly. There is no wind .There are a lot  of flowers around you. The birds are singing. The bees are buzzing. You are dreaming. You feel good and delighted. Then you softly lie on the grass. You are looking at the sky. The sky is   blue and clean. Your open your eyes slowly and say “How wonderful and nice our nature!”(слайд 16)

The forth task is “Conditionals”. Complete sentences using Conditional I. (слайд 17)

Roses: (слайд 18)

  • If we cut down fewer forests, …..
  • If we didn’t pollute our rivers, …..
  • If we were clever and careful, ….

Tulips:  (слайд 19)

  • If I were rich,….
  • If we take care of our planet, ….
  • If we planted more new forests, ….

The last task is to fill the tree with leaves.( слайд 20) There are green leaves in your desks. Your task is to write what you should do in order to make our environment green and clean. ( на доске прикреплено макет дерева без листьев. Задача детей прикрепить к нему листья, написав словосочетания о том, что мы можем делать, чтобы сделать окружающую среду чистой и зеленой. Побеждает та команда, кто прикрепил к дереву самое наибольшее количество листьев).

For example: (слайд 21)

  • Protect the nature;
  • Plant trees;
  • Pick up litter;
  • Take care of animals;
  • Love animals, birds, plants;
  • Go on foot;
  • Give the rubbish for recycling;
  • Do not make fires;
  • Save water;
  • Don’t smoke;

And so ,what can we do if we are  friends of nature? Read your  sentences one by one. ( учащиеся читают по одному предложению каждый).

For example:

If we are  friends of nature we can protect nature. ( итак

Каждый участник говорит по одному предложению)

Teacher: Unfortunately, we came up to the end. It’s time to listen to our referee – Natalya Borisovna. (слово представляется жюри) (слайд 23)

Natalya Borisovna: I liked your game. You were clever! The winners of our game is ….

Teacher: I liked your game  very much. You’ve shown a very good knowledge today.  And I want to finish the game with this poem: (cлайд 25)

Walking along feeling free,

 feeling the earth here with me,

and love her, she loves me,

I hug the Earth, the Earth hugs me.

She’s our friend,

We’d like to be together forever.

The earth is a garden,

It’s a beautiful place

For all living creatures,

For all human race.

Helping Mother Earth,

We can peacefully roam,

We all deserve a place,

We can call our home.



Предварительный просмотр:

Разработка обобщающего урока – игры по английскому языку по теме «We are friends of nature/Мы друзья природы». Был проведен с учащимися 8 класса в рамках недели английского языка и посвящен году экологии в 2017 году.

Цели:

  • обобщение и повторение полученных знаний учащихся по теме «Окружающая среда и его проблемы»;
  • развитие навыков устной и письменной речи по данной теме;
  • воспитание у учащихся любви к родной природе;

Задачи:

  • обобщить, углубить знания учащихся по данной теме;
  • воспитывать положительное отношение к природе, желание беречь и охранять природу;

Оборудование: презентация со слайдами, макет дерева без листьев, листья, фишки, рисунки с изображением природы, проблем окружающей среды, магнитки.

Ход мероприятия

Teacher: Good day! Sit down, please.  I am glad to see you.  I hope that you are fine and full of energy and ready to do our game interesting and rich. Today we have an unusual lesson with you, because as you see there are some guests in our lesson and I think you’ll show today your good knowledge.

As you see the motto of our game are the words by  John Golsworthy “If you don’t think about the future, you will not have it”  (Если ты не подумаешь о будущем,  у тебя его может не быть).(слайд 4) Today we’ll speaking about attitude to the environment. This year is the year of ecology. (слайд 5)Two teams will take part in our game. Their names are roses and tulips. ( слайд 6) Children, say me please: why did you call  your teams so?

Children:

  •  I think flowers are the most beautiful things in our environment.

           -     From my point of view flowers make our life more colourful.

Teacher: I agree with you. OK. Let’s start our game. The referee of our game is Natalya Borisovna. (слайд 7).

The first competition is to tell sayings about nature, environment. It was your homework. (8 слайд)

( учащиеся каждой команды по очереди читают высказывания о природе, об окружающей среде.

If a nature exists, then a man will live too.

Nature – the only book where every page is full of deep content.

It’s common duty – to save the world of beauty…

The second competition is to give English translation of word combinations ( “Проблемы окружающей среды» (слайд 9)

For “Roses”: (слайд 10)

  • Защищать природу
  • Выбрасывать мусор
  • Перерабатывать отходы
  • Спасать животных
  • Загрязнять окружающую среду

For “Тulips”: ( слайд 11)

  • Упаковывать товары
  • Рубить деревья
  • Думать о природе
  • Тратить энергию
  • Жить среди мусора и отходов

The third competition is to make up sentence from given words. (слайд 12)

1 team:  lot ,of ,rubbish , recycle, a,  you, can, burn, or

You can burn or recycle a lot of rubbish. (слайд 13)

2 team:  environment ,from, pollution, you, must, protect, the

You must protect the environment from pollution. (слайд 14)

It’s time for relaxing. (cлайд 15) ( учитель ставит музыку «В лесу» , просит детей закрыть глаза и представить, что они находятся в лесу, где много цветов, поют птички, жужжат пчелки и т.д.)

Image, that you are in the forest. The sun is shining brightly. There is no wind .There are a lot  of flowers around you. The birds are singing. The bees are buzzing. You are dreaming. You feel good and delighted. Then you softly lie on the grass. You are looking at the sky. The sky is   blue and clean. Your open your eyes slowly and say “How wonderful and nice our nature!”(слайд 16)

The forth task is “Conditionals”. Complete sentences using Conditional I. (слайд 17)

Roses: (слайд 18)

  • If we cut down fewer forests, …..
  • If we didn’t pollute our rivers, …..
  • If we were clever and careful, ….

Tulips:  (слайд 19)

  • If I were rich,….
  • If we take care of our planet, ….
  • If we planted more new forests, ….

The last task is to fill the tree with leaves.( слайд 20) There are green leaves in your desks. Your task is to write what you should do in order to make our environment green and clean. ( на доске прикреплено макет дерева без листьев. Задача детей прикрепить к нему листья, написав словосочетания о том, что мы можем делать, чтобы сделать окружающую среду чистой и зеленой. Побеждает та команда, кто прикрепил к дереву самое наибольшее количество листьев).

For example: (слайд 21)

  • Protect the nature;
  • Plant trees;
  • Pick up litter;
  • Take care of animals;
  • Love animals, birds, plants;
  • Go on foot;
  • Give the rubbish for recycling;
  • Do not make fires;
  • Save water;
  • Don’t smoke;

And so ,what can we do if we are  friends of nature? Read your  sentences one by one. ( учащиеся читают по одному предложению каждый).

For example:

If we are  friends of nature we can protect nature. ( итак

Каждый участник говорит по одному предложению)

Teacher: Unfortunately, we came up to the end. It’s time to listen to our referee – Natalya Borisovna. (слово представляется жюри) (слайд 23)

Natalya Borisovna: I liked your game. You were clever! The winners of our game is ….

Teacher: I liked your game  very much. You’ve shown a very good knowledge today.  And I want to finish the game with this poem: (cлайд 25)

Walking along feeling free,

 feeling the earth here with me,

and love her, she loves me,

I hug the Earth, the Earth hugs me.

She’s our friend,

We’d like to be together forever.

The earth is a garden,

It’s a beautiful place

For all living creatures,

For all human race.

Helping Mother Earth,

We can peacefully roam,

We all deserve a place,

We can call our home.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...