Конспект урока по теме: "Food.Much,many,a lot". УМК "Spotlight".
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Шумарина Татьяна Вениаминовна

Грамматика: количественные наречия.

Лексика: еда.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_po_teme.doc333 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый  урок  по  английскому  языку  по  теме  

«Еда. Наречия: много».

Тип  урока: урок  знакомства  и  закрепления  употребления  новой  

                     грамматической  единицы.

Вид  урока: практическое  занятие.

Цели: 1) обучающая:

            - познакомить  учащихся  с  новой  грамматической  единицей

              «колличественными  наречиями»  и  употреблением  этих  слов  в  

              речи;

           - закрепить  полученные  знания  путём  тренировочных  заданий;

         2) развивающая:

           - развивать  активную  самостоятельность  мышления  учащихся;

           - способствовать  развитию  интереса  к  изучению  английского  

             языка;

           - развивать  творческую  фантазию, воображение, инициативу  в

             осуществлении  иноязычной  речевой  деятельности;

        3) воспитательная:

           - воспитывать  у  учащихся  культуру  поведения  и  общения,

             уважение  к  мнению  товарищей;

           - повышать  уровень  культуры  и  интеллектуального  развития.

Оборудование: компьютер, проэктор,экран, презентация  к  уроку,        доска, карточки  с  предложениями  и  диалогом, еда, салфетки, скатерть, фартуки, кроссворд  на  доске, картинки  с  заданиями  для  кроссворда.

Ход  урока.

  • Good  morning, children! Sit  down, please. I`m  glad  to  see  you.

How  are  you  today?

What  is  the  weather  like? Do  you  like  such  weather?

  • Let`s  begin  our  lesson. I  expect  our  leson  to  be  very  interesting  today, because  you`ll  do  a  lot  of  different  tasks.
  • At  first  you  must  recite  some  sounds  and  words:
  1.  [i] – chicken, fish, milk, biscuits

     [i:] – tea, sweet, cheese, meat, need

     [ai] – ice  cream, rice, pineapple, like

     [ei] – cake, lemonade, favourite

     [e] – lemon, vegetable, bread;

2)  Put  the  proper  words  in  the  rows:

     Fruits: apples,  …

     Vegetables: potatoes,   …

     Drinks: tea,   …

     Sweets: cakes,   …

         3)Put  the  proper  words  in  the  sentences:

             Tigers  like  to  eat   …

             Cats  like  to  drink   …

             Mice`s  favourite  food  is   …

             Monceys  like  to  eat   …

             Children  eat   …   after  a  meal.

             Rabbits  favourite  food  is   …

  • Do  you  have  breakfast  in  the  morning? What  do  you  like  for  breakfast? What`s  your  favourite  food? Do  you  like   …   ?  

Today  we`ll  speak  about  `Food`. Look  at  the  picture. You  see  a  lot  of  food  here. The  words  of  food  can  be  countable  and  uncountable  nouns. (countable  nouns  we  can  count- 1,2,3 …,  uncountable  nouns  we  cant  count)  Put  these  words  into  two  groups: 1- countable, 2- uncountable.

uncountable.

  • Now  let`s  try  to  make  questions  up  about  food  using  new  words  `many, much`  and  answer  them.

How   many   …   are  there?                     How  much   …   is  there?

             artleo.com-3565.jpg                                    coffejpg_9436897_3517194.jpg

          A   lot.                                                        A   lot.

          Not   many.                                                Not   much.

      Say  the  rule, please.

  • Train  the  rule. Put  the  proper  words  in  the  sentences:

How   …   mangoes  are  there?

How   …   milk  is  there  in  the  glass?

How   …   olive  oil  is  there  on  the  table?

How   …   lemons  are  there  on  the  plate?

How   …   butter  is  there  in  the  fridge?

How   …  soup  is  there  in  the  plate?

How   …   biscuits  are  there?

  • Now  we  have  a  little  rest. Let`s  sing  a  funny  song  `It`s  delicious!`

( `Funny  English`:Disney`s  cartoon  with  a  song)

  • Where  can  we  use  the  new  rule? Make  dialogues  up  from  these  phrases:
  1. It`s  our  turn  to  make  a  tasty  dinner.
  2. Great! What  do  we  need  for  it?
  3. We  need  a  big  chicken, some  pasta  and  cheese.
  4. How  much  cheese  do  we  put  in  it?
  5. Not  much, I  think.
  6. Let`s  do  it  now!
  • Read  the  dialogue  in  roles, please. Act  it  out.
  • This is  our  last  task. You  must  complete  the  crossword:
  1. It  is  a  drink. It  is  hot. You  can  drink  it  with  milk. (coffee)
  2. It  is  a  vegetable. It  is  red  and  very  tasty. You  can  put  it  in  salads  with  cucumbers. (tomato)
  3. It  is  a  thing  you  put  in  different  dishes: soup, salads  and  others. It  is  white. (salt)
  4. It  is  a  nut. It  grows  on  a  palm. It  is  big  and  brown. (coconut)
  5. It  is  children`s  favourite  food.  It  is  made  from  chocolate, sugar  and  cocoa. It  is  very  tasty. (sweet)
  • Thank  you  for  your  work  today. Your  home  task: ex.2,3  p. 23  in  your  workbooks.

Your  marks  are   …

Now  our  lesson  is  over. Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

Конспект урока Вторая война Рима с Карфагеном 5 класс, Конспект урока кубановедения Появление человека современного облика 5 класс, Конспект урока Королевство франков и христианская церковь в VI— VIII вв. 6 класс, Конспект урока Московское княжество и его

В ходе подготовки к урокам использовались современные информационные технологии. Участники проектной деятельности в ходе подготовки к уроку использовали свободное образовательное пространство сети Инт...