Интегрированный урок «How to Be Healthy?»
план-конспект урока по английскому языку (9 класс)

Грязнова Валентина Сергеевна

Интегрированный урок  (английский язык, информатика, биология) «How to Be Healthy?» построен на основе базового и дополнительного материала по теме «Здоровый образ жизни» в форме обобщения лексико-грамматического материала. Основная цель урока - это способствовать средствами урока формированию здорового образа жизни в повседневном обиходе.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Интегрированный урок (английский язык, информатика, биология)

9 класс УМК «Английский язык» В.П.Кузовлев.

Тема «How to Be Healthy?»

Цель урока (для учащихся):

Развитие коммуникативных и информационных навыков работы на уроке иностранного (английского языка) на основе базового и дополнительного материала по теме «Здоровый образ жизни» в форме обобщения лексико-грамматического материала.

Задачи:

1.научить учащихся 9 класса работать в сети Интернет, отбирать нужную информацию по теме урока;

2. расширить представления учащихся о здоровом образе жизни, влиять на формирование представлений о здоровом питании;

3. способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения;

4.научить способам и формам представления изученного материала в виде презентации;

5. способствовать средствами урока формированию здорового образа жизни в повседневном обиходе.

Цель урока (для учителя):

Реализация творческого потенциала учащегося использовать информационные средства обучения для качественного и эффективного процесса обучения.

Программно-техническое оснащение: компьютер и мультимедиапроектор, программное обеспечение.

                                                 Ход урока 

Учитель английского языка:

1.Организационный момент:

Good morning, boys and girls! I think you will agree with me if a person wants to be healthy he should have health habits.  The problem of a healthy lifestyle has become very important nowadays.  

This problem is of vital importance for teenagers, because they are more addicted to harmful habits. Let me begin this lesson and declare its name «How to be healthy? »"  

Your home task was to find information on the topic of our previous discussion “What does our health depend on?”

Р1: I have found interesting information in the local newspaper “Progress” that our health depends on medical service - 10%

.P2: I have learned at my Biology lessons that our health depends on environmental influence (20%).P3: It goes without saying that heredity also causes our health.

P4: As for me, I think the main reason of our diseases – the food we eat, our good or bad habits, our physical activity and the water we drink.

Учитель английского языка:

 I agree with you. Our health depends on many things.

As for me I think that the main thing is our habits and lifestyle (50%)

Let’s find the information in the text of our student’s book (page 99) about the seven worst health habits people may have.  

What are they?

P1: When the Bible set down “THE 7DEADLY HEALTH SINS”, they were not meant to be taken literary. Few of us will die of pride, envy or anger. There are, however, modern health sins, which are in fact far more deadly.  

 Учитель английского языка:

Answer the question please what are these modern health sins?

Учащиеся отвечают на вопрос:

P2: The worst factor influencing people's health is smoking.

P3: Taking drug is modern health sin.  We should learn to live without drugs.

P4:  As for me, alcohol is the worst sin. I think it can spoil people’s lives. I know it from the experience of my family.  My father drank too much and left us two years ago.

P5:  My friends do not understand that it is necessary to have well-balanced healthy diet. They skip breakfast. May be it is poor health habit but it can double the chance of dying and leads to different diseases.

Учитель английского языка:

We should understand that our health is in our hands. « What should we do to be healthy? »

The previous lessons you started to create your own projects:

1.” Diary of Health”

2. “Healthy Living guide”

3. “We are What We Eat”

 Let’s see what you’ve done.

In addition, Marina Alexandrovna wants to give you some piece of advice.

Учитель информатики:

Проводит физ. паузу, рассказывает о пользе гимнастики для глаз и  рассказывает о порядке работы на компьютере. Гимнастика для глаз «Секреты красивых глаз» разработана институтом здравоохранения и предназначена для широкого круга людей, которые работают с компьютером.

Экран видеомонитора должен находиться от глаз пользователя на оптимальном расстоянии 60-70 см. Длительность работы на компьютере не должна превышать более 4-х часов в день. Запомните правила и познакомьте с ними своих близких, что непрерывная длительность занятий с ПК не должна превышать: (нормы СанПина).

Учитель английского языка:

Thank you very much for this information boys and girls, you must be ready to present your projects and share your opinions on the topic of health habits.

The first group is ready, I see.

The first page of your project is about food we eat. But do we know all about food we eat?

P1: In my opinion, eating proper food is important. Now we eat more fish, chicken, turkey and sales of these foods have greatly increased in recent years. This is probably a result of the awareness of the dangers of eating food which contains high level of cholesterol is a threat to human health.

P2: Nowadays people have a broader knowledge of nutrition, so they buy more fresh fruit, and vegetables than ever before.

Учитель биологии:

        Как сказал  английский писатель Бернард Шоу: «Нет более искренней любви, чем любовь к пище»

Однажды Бернарда  Шоу спросили, как он себя чувствует. «Прекрасно, - ответил 70-летний писатель, - только мне докучают врачи, утверждающие, что я умру, если не буду есть мяса». Прошло 20 лет. И у 90–летнего писателя опять спросили о самочувствии.

«Прекрасно, - последовал ответ. – Больше меня никто не беспокоит: врачи, которые ругали меня за то, что не ем мяса, уже давно умерли».  Экологически чистое питание, значит, прежде всего, натуральное. 

Хочу познакомить вас с двумя историями (криминальными) из жизни зарубежных стран.

Странички истории:

Вопрос: Можно ли такие товары потребления назвать экологически чистыми?

 При проведенном социальном опросе, отвечая на вопрос

«КАК ВЫ ОПРЕДЕЛЯЕТЕ КАЧЕСТВЕННЫЙ ТОВАР?» - 70% опрошенных указали на те же признаки, которые входят в перечень предостерегающие от некачественности товара:

Яркий цвет упаковки Приятный запах (ароматизированный) Мягкость Вязкость Быстрорастворимость Стойкость при хранении  и т. д.

  Но никто не отметил, что обращает внимание на компоненты состава.

  Особое внимание необходимо уделять пищевым добавкам: эмульгаторам

  Красителям

  Стабилизаторам              

  Смачивателям (Е)  

Исследовательская работа в группах

                    Цель:  

  • Исследовать упаковочный материал от пищевых продуктов
  • Выявить наличие пищевых добавок
  • Соотнести их с условными обозначениями в таблице
  • Сделать выводы.

   (Пищевые добавки)                                                                  

Вопрос: После изучения, вы стали бы употреблять в пищу эти продукты?

Если нет добавок, это еще не значит, что продукт не содержит вредные вещества. Они могут попасть, например, из упаковки.

Пряности в пакетиках из полистирола: эфирные масла изменяют свойства упаковки – это приводит к образованию и накоплению вредных веществ в продуктах.

Вопрос: Как же обезопасить себя?

Нужно знать эту информацию. Я хочу, чтобы вы взяли эти таблички и познакомили дома свою семью и при покупке обращали на это внимание.

Хочу закончить словами Бернарда Шоу: « Нет более искренней любви, чем любовь к пище»

Учитель английского языка:

The information is very useful. I like ice cream very much but   it has some dangerous additions (E102 and E104).

You’ve got very interesting information. Now tell me, please, how it will be in English «добавки», «искусственные добавки», «опасные», «подозрительные», «разрешенные»?

Учащиеся работают со словарём: (suspicious additions, dangerous additions, permitted additions, artificial additions) и пирамидой здорового питания из своей презентации.

P1: The proper daily diet is fruit and vegetables – 35, bread and cereal – 25%

P2: We have found that a man should eat cheese and fish every day to be healthy.

Учитель английского языка:

Tell me please

, Do all people eat healthy food?

Let’s find more information.  Out Internet can help to find what do the British or Americans think about proper food and eating habits.

 Учащиеся открывают сайт www.yahoo.com  и работают с

информацией, интересные моменты  зачитывают (тексты из Интернета)

Учитель английского языка:                                 

Well done. Was the information important for you, why?

Ученики пытаются оценить всю полученную информацию, урок им понравился.

P1:I am surprised that Americans control body weight by balancing the calories.

P2: It is interesting to know that Americans find balance between food and physical activity.

P3: I think this information isn’t difficult to understand and I am going to find more information at home.

P4: Children and teenagers should be physically active for 60 minutes every day, or most every day. It’s very interesting, isn’t it?

Учитель английского языка: 

As for me I try to find a lot of useful information based on the “Dietary Guidelines for Americans “.                              

But it’s high time to answer the question “What should we do to be healthy?” I know you have found many proverbs and sayings about health.

Учащиеся открывают последнюю страничку своей презентации -  Healthy Eating Tips.
Учащиеся зачитывают из презентации советы здорового питания            
   1.Eat more vegetables and fruit.
   2.Do not eat between meals.
   3.Too many sweets are bad for you, especially for your teeth.
    4.Eat little high fat food and much fiber.

Р1: “Be physically active, exercise more and you will be as fit as a fiddle.”

Р2: “Do not smoke and you will be as fresh as a daisy.”

Р3: “Do not forget to visit dentist twice a year and have medical checks.”

Р4: “Do not drink alcohol. There is the only way to be happy it is to be healthy.”

Р5: “Do not skip breakfast. If you do not think about your healthy, you will not have it.”

Р6: “Eat only healthy food, eat more vegetables and fruit. An apple a day keeps a doctor away. ”

Р7: “Sleep 7 or 8 hours a day and remember. Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.”

Р8: “Regularity in life promotes your health. Health is not all but all without health is nothing. ”

 Nick: “Do not overeat, drink milk, juice, tea with lemon. Do not be angry envy. Be kind and merry. A merry heart is a good medicine.”

Р9: “Do not eat foreign Chinese food. Eat Russian products and you‘ll be healthy.”

Р:1   My brother has found interesting information in Internet. Can I read it?

(зачитывает обращение к человечеству, опубликованный в Интернет).

Обращение ко всем людям  планеты, распространённое по сети Интернет

Учитель английского языка:

I think you like it, thanks! Internet can give us a lot of useful information, but don’t forget the time – 25 minutes (no more) a day can’t hurt your health!

Next lesson we are going to do web site.  Your projects can be there and help other children to know “How to be healthy”.  Marina Alexandrovna will help us.

A web site as you know is a place on the Internet that gives you information about a particular subject or product.

To create it you should follow the steps:

  1. Look through the materials you have prepared.
  2. Choose the most interesting in your opinion.
  3. Think about the titles for the pages or areas.
  4. Prepare a 3-minute presentation for your web site.

Дети пишут письма с пожеланиями здорового образа жизни на электронные адреса друг друга.

Итоги урока:  

Учитель английского языка:  Thank you my dear.  I should say that your answers and   projects were very interesting and beautifully illustrated and presented. All of you are going to get good and excellent marks. Your work is worth being on the pages of our school newspaper and school web site. Be healthy and happy. Try to follow pupil’s teacher’s and Internet’s advices and be healthy!



Предварительный просмотр:

Непрерывная длительность занятий с ПК не должна превышать:

                                          для уч-ся 1кл.(6 лет)-10 мин.

                                          для уч-ся 2-5 кл. –10 мин.

                                          для уч-ся 6-7 кл.- 15 мин.

                                          для уч-ся 8-9 кл.-25 мин.

                                          для  уч-ся 10-11 кл. –20 мин.



Предварительный просмотр:

ПИЩЕВЫЕ ДОБАВКИ

 РК – ВЫЗЫВАЕТ РАССТРОЙСТВО КИШЕЧНИКА            ВЫЗЫВАЕТ РАССТРОЙСТВО       

РД – ВЛИЯЕТ НА АРТЕРИАЛЬНОЕ ДАВЛЕНИЕ                                        ЖЕЛУДКА

С – ВЫЗЫВАЕТ СЫПЬ                                                            О – ОПАСНЫЙ ПО РЯДУ ПРИЧИН

Р  - КАНЦЕРОГЕН                                                                    ОО -  ОЧЕНЬ ОПАСНЫЙ

Х – ХОЛЕСТЕРИН                                                                    ВК – ВРЕДЕН ДЛЯ КОЖИ

П – ПОДОЗРИТЕЛЬНЫЙ                                                         З -  ЗАПРЕЩЕН К ПРИМЕНЕНИЮ

Е   102           О

Е   105            З

Е   104            П

Е   110            О

Е   111             З

Е   120            О

Е   121             З

Е   122            П

Е   123           ОО

Е   124            О

Е   125             З

Е   126             З

Е   127            О

Е   129            О

Е   130             З

Е   131            Р

Е   141           П

Е   142           Р

Е   151           ВК

Е   152            З 

Е   153           Р

Е   154      РЖ, РД

Е   155           О

Е   160           ВК

Е   171           П

Е   175           П

Е   180           О

Е   201           О

Е   210           Р

Е   211           Р

Е   212           Р

Е   213           Р

Е   214           Р

Е   216           Р

Е   219          Р

Е   220          О

Е   222          О

Е   224          О

Е   225          О

Е   228          О

Е   230          О

Е   232          ВК

Е   235          О

Е   239          ВК

Е   240          Р

Е   241          П

Е   242          О

Е   249          Р

Е   250          РД

Е   251          РД

Е   252          Р

Е   270           О

Е   280           Р

Е   281           Р

Е   282           Р

Е   285           Р

Е   338           РЖ

Е   400           О

Е   401           О

Е   402           О

Е   403           О

Е   404           О

Е   450-454   РЖ

Е   461-466   РЖ

Е   477           П

Е 501-505      О

Е   510         ОО

Е   512           С

Е   513           С

Е   520            Х

Е   521            Х

Е   527            ОО

Е   540            РЖ

Е   541            РЖ

Е   545            РК

Е   550            Р

Е   559            РЖ

Е   620            О

Е   626-656     РК

Е   656-657     О

Е   907             С

Е   951             ВК

Е   952             З

Е  954              Р



Предварительный просмотр:

Обращение ко всем людям планеты, распространённое по сети Интернет

«Если ты с утра проснулся здоровым, ты счастливее,  чем 1 миллион

 человек,

которые  не доживут  до следующей недели.

Если ты не переживал войну, одиночество тюремного заключения,

агонию пыток и голода, ты счастливее, чем 500 миллионов

человек в этом мире.

Если ты можешь пойти в церковь без страха и угрозы

заключения или смерти,

ты счастливее, чем 3 миллиарда человек в этом мире.

Если в твоём холодильнике есть еда, ты одет, у тебя есть

крыша над головой и постель, ты богаче, чем  75% людей

в этом мире.

Если у тебя есть счёт в банке, деньги в кошельке и немного

мелочи в   копилке,

ты принадлежишь  к 8% обеспеченных людей в этом мире.

Если ты читаешь этот текст, то ты благословлен вдвойне,

потому что кто-то подумал о тебе, и ты не принадлежишь

к тем 2 миллиардам людей, которые не умеют читать!

Кто-то  когда-то  сказал «Работай, как  будто тебе  не  надо  денег,

Люби,  как  будто  тебе никто  никогда  не причинял боль,

Танцуй,  как  будто  никто  не  смотрит, пой,  

как  будто  никто  не  слышит,

       Живи  как  будто  на  земле  рай, всего  хорошего!»



Предварительный просмотр:

Text 1 “Finding Your Way to a Healthier You:
Based on the Dietary Guidelines for Americans “

Here's how: The food and physical activity choices you make every day affect your health—how you feel today, tomorrow, and in the future. The science-based advice of the Dietary Guidelines for Americans, 2005 in this booklet highlights how to:

  • Make smart choices from every food group.

Find your balance between food and grocery store, at work, in your favorite restaurant, or running errands. Try these tips:

  • At the store, plan ahead by buying a variety of nutrient-rich foods for meals and snacks throughout the week.
  • When grabbing lunch, have a sandwich on whole- grain bread and choose low-fat/fat-free milk, water, or other drinks without added sugars.
  • In a restaurant, opt for steamed, grilled, or broiled dishes instead of those that are fried.

On a long commute or shopping trip, pack some fresh fruit, cut-up vegetables, string cheese sticks, or a handful of unsalted nuts—to help you avoid impulsive, less healthful snack choices.

Find your balance between food and physical activity.

Becoming a healthier you isn't just about eating healthy—it's also about physical activity. Regular physical activity is important for your overall health and fitness. It also helps you control body weight by balancing the calories you take in as food with the calories you expend each day.

  • Be physically active for at least 30 minutes most days of the week.
  • Increasing the intensity or the amount of time that you are physically active can have even greater health benefits and may be needed to control body weight. About 60 minutes a day may be needed to prevent weight gain.
  • Children and teenagers should be physically active for 60 minutes every day, or most every day.

CONSIDER THIS:

If you eat 100 more food calories a day than you burn, you'll gain about 1 pound in a month. That's about 10 pounds in a year. The bottom line is that to lose weight, it's important to reduce calories and increase physical activity

NUTRITION: To know the facts…

Most packaged foods have a Nutrition Facts label. For a healthier you, use this tool to make smart food choices quickly and easily. Try these tips:

  • Keep these low: saturated fats, trans fats, cholesterol, and sodium.
  • Get enough of these: potassium, fiber, vitamins A and C, calcium, and iron.

Use the % Daily Value (DV) column when possible: 5% DV or less is low, 20% DV or more is high.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Цель проекта: выяснить в процессе социологического опроса и исследования привычки класса – «Правильно ли мы питаемся ?»

Слайд 3

Что мы любим есть?

Слайд 4

Boys: meat, borsch, sweets, cakes, salads, vegetables and fruit, cheese, sour cream, fish, eggs, roast potatoes, curd, milk, coffee, tea with jam and pies. Мальчики:

Слайд 5

Girls: Vegetables and fruit, tasty cooked potatoes or sometimes some meat, apple pies, salad, cheese, porridge, chicken, chips, nuts, stewed fruit or vegetables, hamburgers, cakes, chocolate “Mars and Snickers”, curd, milk. Девочки:

Слайд 6

Пирамида здорового питания What habits do the classmates have ? Какие привычки в нашем классе? Do We Eat Healthy Food? Правильно ли мы питаемся? The Pyramid of Healthy Diet "Eat to live not live to eat"

Слайд 7

The traditional food in our class is not good for health. Cutting out certain foods as fish, cereals, vegetables and fruit is the fastest way to unhealthy diet. Remember, please! Our food must be of 5 food groups: The Fat Sweet group: butter, bakery, candies, potatoes, chocolate (5%) The Milk-Cheese group: milk, cream, sour cream, cheese, curd (20%) The Meat-Poultry-Fish-Beans-Nuts group: ham, chicken, beef, hazel nuts (15%) The Vegetable-Fruit group: carrots, cucumbers, tomatoes, bananas, and apples. (35%) The Bread-General group: bread, pie, corn, porridge, and wheat (25%).

Слайд 8

Healthy Eating Tips. Советы здорового питания 1.Eat more vegetables and fruit. 2.Do not eat between meals. 3.Too many sweets are bad for you, especially for your teeth. 4.Eat little high fat food and much fibre.

Слайд 9

Iden: “Be physically active, exercise more and you will be as fit as a fiddle.” Jecky: “Do not smoke and you will be as fresh as a daisy.” Robert: “Do not forget to visit dentist twice a year and have medical checks.” Diana: “Do not drink alcohol. There is the only way to be happy it is to be healthy.” Kevin: “Do not skip breakfast. If you do not think about your healthy, you will not have it.” Antony: “Eat only healthy food, eat more vegetables and fruit. An apple a day keeps a doctor away. ” John: “Sleep 7 or 8 hours a day and remember. Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.” Fill: “Regularity in life promotes your health. Health is not all but all without health is nothing. ” Nick: “Do not overeat, drink milk, juice, tea with lemon. Do not be angry envy. Be kind and merry. A merry heart is a good medicine.” Helen and Kate: “Do not eat foreign Chinese food. Eat Russian products and you‘ll be healthy.” Наши пожелания


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

HEALTHY LIVING GUIDE “ Health is not all,but all without health is nothing.”

Слайд 2

OUR HEALTH DEPENDS ON Social conditions Lifestyle (50%) Heredity (20%) Habits Food Water Medical service (10%) Geographical environment (20%)

Слайд 3

HEALTHY FOOD Fruit,vegetables –35% Cereals, bread – 25% Milk – 20% Meat, fish – 15% Fat – 5%

Слайд 4

CALORIE COMPARISONS No calories-a cup of tea without milk but with lemon

Слайд 5

IT’S INTERESTING A man who weighs 150 pounds needs only 1.680 calories per day if he is in a state of absolute rest. And if he does yeavy work,he may need as much as 6.720 calories a day to keep the body functioning properly.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

WE ARE WHAT WE EAT “ There’s the only way to be happy - it is to be healthy”

Слайд 2

DIETING Many Americans believe that “you can never be too rich or too thin”. The key to weight loss is a balanced diet combined with regular exercise. Dr.G.A.Sheehan said,”Man was not made to remain at rest”.

Слайд 3

A PIECE OF FRIENDLY ADVICE You don’t kill rare species of animals like baby-pandas or “otis tarda” and eat them, whereas cows and chickens are rather fertile and not likely to disappear from the earth’s surface. Eat whatever you like, not too much and not too little. Remember the Chinese or Japanese – they eat even snakes and live happily for ages.

Слайд 4

BON APPETITE ! Dear fellow, make your choice as quickly as possible , because if you follow a saying “we are what we eat” , and you choose vegetables, you take a strong risk of becoming a house-plant . So you’d better make a vegetable salad and eat it with meat.

Слайд 5

Из жизни знаменитых вегетарианцев Однажды Бернарда Шоу спросили, как он себя чувствует. «Прекрасно, - ответил 70-летний писатель, -только мне докучают врачи, утверждающие, что я умру, если не буду есть мяса». Прошло 20 лет. И у 90-летнего писателя опять спросили о самочувствии. «Прекрасно,- последовал ответ.-Больше меня никто не беспокоит: врачи, которые ругали меня за то, что я не ем мяса, уже давно все умерли».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интегрированный урок английского и японского языков в 7 классе План интегрированного урока английского и японского языков в 7 классе

Материалы к уроку созданы КОЛЕСОВОЙ МАРГАРИТОЙ РУДОЛЬФОВНОЙ и РЫЖКОВОЙ НАТАЛЬЕЙ НИКОЛАЕВНОЙ, МАОУ гимназия восточных языков №4 г.Хабаровск: How do you treat the Earth?Are you in charge of the planet?あ...

Интегрированные уроки математики и информатики в профильном классе «Информационно–технологический». .Интегрированный урок математики и информатики в 10 классе по теме «Практическое применение показательной функции и способы ее вычисления».

Современные требования к результатам обучения их практической направленности требуют новые формы организации учебного процесса, создание единого информационного пространства. Не секрет, что очень част...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

Выступление на Педсовете "Интегрированное обучение" и интегрированный урок по теме: "По Васюткиным тропкам".

Выступление на Педсовете "Интегрированное обучение" и интегрированный урок по теме: "По Васюткиным тропкам" (конспект и презентация)....