Разработка урока на тему "Зима"
методическая разработка (5 класс) на тему

Мысыргалина Ханифа Анваровна

Разработка урока по башкирскому языку в 5 классе на тему "Зима" в соответствии с ФГОС

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема: :ыш.

Ма6сат: 6ыш тура3ында б9лек мен1н танышыу, ним1 тура3ында 15г1м1л1ше98е алдан 1йтерг1, 32йл1рг1, к981терг1, фекерл1рг1 2йр1те9; 141р81р8е5 й26м1тке3ен 98л1штере9; 6ыш6ы т1би71т матурлы7ын к9р1 беле981рен 94тере9, т1би71тк1 йылы 6араш т1рби1л19.

Эш 3282мт1л1рен планлаштырыу: балалар8ы5 б9лекте5 й2км1тке3е ним1 тура3ында барыуын 1йт1 белерг1 тейеш; ши7ыр, хик1й1не5 исеме буйынса й2км1тке3ен асы6лай алыр7а, йома6тар сис1 белерг1 тейеш.

Йы3аздар: 3у8ын6ылар р1те, тартын6ылар карточка3ы; «:ыш бабай», 6ыш тура3ында 39р1тт1р; 6ар б2рт2кт1ре, к1нфитт1р.

   Д1рес барышы.

I. Ойоштороу моменты. Д1реск1 психологик комфорт тыу8ырыу.

Баш6орт теле—мине5 телем.

Х2рм1тл1йем мин 3ине!

Матурлы7ы5, неск1леге5

Та5 6алдыра бит мине!

К9пме а4ыл 398ебе8 бар

№2й2кле ту7ан телд1.

Тыу7ан ил3е8, тыу7ан тел3е8

Й1ш1й алмай бер кем д1.

II.  Ма6сат6а сы7ыу.

   —Б2г2н бе881 ябай д1рес т9гел. К9ст1н1сле то7он а4ып :ыш бабай 8а килеп етк1н. №1йб1т яуап бирг1н, д2р24 итеп ултыр7ан балалар7а ул б9л1кт1р килтерг1н. Тим1к, тырыштар буш 6ул мен1н 6айтмаяса6. И4еге8г1 т2ш2р2г28 1ле, Я5ы йыл байрамын. :ыш бабай байрам7а т2рл2-т2рл2 эшт1р килтер1, бейет1, йырлата, уйната, йома6тар 1йт1. Б2г2н д1 ул 3е881н матур эшт1р к2т1. Беренсе булып, ул 3е8г1 йома6 килтерг1н:

 

Бабайым кил1 3а7ынып,              

А6 толобон ябынып. («:ыш»)

—Тим1к бе8 б2г2н ним1 тура3ында 32йл1ш1с1кбе8? :ай3ы ми8гел тура3ында? 

—Эйе, бе8 б2г2н «:ыш» тура3ында 32йл1ш1с1кбе8, ши7ыр8ар, хик1й1л1р у6ыяса6бы8. ! 32йл1шер алдынан телде, теште, иренд1р8е 18ерл1йек 1ле.  

III. Телм1р к9некм1л1ре.

Дидактик у6ыу элементтары.

  1- тын алыу, сы7арыу,

     2-  тын алыу, 4 2н2н1 сы7арыу,

     3-  тешт1р8е та8артыу,

     4-  варенье ялау,

     5-   мамы6 шар 2р29,

     6 –  а 1 2 о у 9 ы и е-- 3у8ын6ылар8ы у6ыу,

     7-   1 2 9-- айырыу,

     8-   к 6 4 с 3 з 8 н 5-- у6ыу,

     9-   Ти81йткес: 

             Аттым 6ар7а, т2шт2 6ар7а

             :ар7а т2шт2 а6 6ар7а.

   10-   Числоны, а8на к2н2н 1йте9, к2нд2 39р1тл19.

   11-  Х1тер тикшере9: « К1з1не5 3а6алы бо87а ту57ан» 32йл1мен у6ыу. Нинд1й 1ки1тт1н алын7ан? ( Ял6ау к1з1 )

IV. У5ыш ситуация3ын тыу8ырыу.

Өй эшен тикшере9.

—Бына :ыш бабай 3е88е5 был 1ки1тте нисек 98л1штерг1неге88е белерг1 тел1й.

1. у6ып сы7алар абзацлап,

2. 1-2  у6ыусы 32йл1й,

3. 3ы7ымта я3ау.

:ыш бабай 3е88е5 яуаптары7ы8 мен1н 61н171т.

V. Физминутка

                :ар б2рт2кт1ре йыры

Бе8, 6ар8ар, осабы8,

Ян-я66а кит1бе8,(6улдар8ы елпеп, ая6 осонда й2р2й81р)

Т2ш1бе8 тиг1нд1

Ел мен1н осабы8.(ике тап6ыр урында тирб1л1л1р 81 ая6 осонда й9гер1л1р)

Шунда бе8 3ауала

Елпенеп торабы8.( бер урында елпенеп торалар)

Ел тым7ан арала

Ер81 ял ит1бе8.(с9г1л1п ултыр7анда 6улдар баш артында, к9881р йомо6)

Дауыллап ел сы63а,

Бе8 та7ы осабы8.(ая6 24т2 ба4ып, урында 2йр2л1л1р)

Бер ерг1 2й2л2п,

Тау я3ап 6уябы8.(ет1кл1шеп, 6улдар8ы ю7ары к9т1реп,«6ар 2й2м2» я3ай8ар)

                                                                       Ф. Ф1т6уллина.

VI. У6ыу м1сь1л13ен 6уйыу.

1.  Инеш 15г1м1.

—Бе8 ним1л1р булып ял иттек? (6ар б2рт2кт1ре)  :ар б2рт2кт1ре 6асан була?  (6ыш) !ле нинд1й ми8гел?  :ыш билд1л1рен 1йтеп китеге8. К28 ми8гелен1н ним13е мен1н айырыла? К28 тура3ына б9лек нисек атал7ан ине? №е88е5с1, 6ыш тура3ында б9лекте нисек атап булыр ине?  Был б9лект1 бе8 ним1 тура3ында танышырбы8, 32йл1шербе8, тип уйлай3ы7ы8? Ним1г1 2йр1н1с1кбе8? Ним1 тура3ында у6ыяса6бы8? №е8г1 6ыш о6шаймы?

Ошо турала д1реслект1реге881н 6ара7ы8 1ле, 98еге88е5 яуаптары7ы8 мен1н са7ыштыры7ы8.

Тим1к, бе8 6ыш тема3ына 32йл1ш1с1кбе8. Декабрь—6ышты башлап еб1р1. К2нд1р 3ыуынды. Б2т1 ер8е ап-а6 6ар 6апланы. :ар8ан тир1-я66а матурлы6, сафлы6, я6тылы6 тарала. Бе8 6ыш киле9г1 шатланабы8. Д1рест1р81н 3у5 сана, са57ы шыуыр7а сы7абы8. :ар к9б1йг1с, хатта тау 8а я3арбы8.

VII. У6ыу м1сь1л13ен х1л ите9. 

—! х18ер бе8 ша7ир8ар, я8ыусылар «:ыш» тура3ында ним1л1р я87андар ик1н, шулар8ы у6ып кит1бе8. Ши7ыр8ы у6ыр алдынан таныш булма7ан 39881р8е д2р24 1йтеп, ним1не а5лат6андарын 1йтеп кит1йек 1ле:

№98лек эше.

ынйы—жемчуг,

сих1т—дауа—лекарство.

—тасуири у6ыу,

—к9881р мен1н у6ыу,

—к9м1кл1п у6ыу,

—бер1мл1п у6ыу,

—3ы7ымта я3ау: ши7ыр8а ним1 тура3ында 1йтелг1н?

3. «:ыш» хик1й13е 24т2нд1 эшл19.

а) 398лек эше: 3о6лан7ыс—восхитительный,

             ая8—безоблачный,

             6ар 2й2м2—сугроб

             серле—таинственный,

             сатлама—трескучий,

             б14—иней.

б) тасуири у6ыйым,

в) абзацлап у6ыйы6: й2км1тке3ен асы6лау,

г) 6ышты5 матурлы7ын 1йтк1н урындар8ы у6ып к9р31теге8,

д) кешел1р 2с2н 6ыш 6ур6ынысмы?

е)у6ыл7ан хик1й1 буйынса нинд1й 39р1т т2ш2р2р инеге8?

4. «:ыш» картина3ы буйынса хик1й1 т2829.

VIII.Рефлексия.

—Д1рест1 ним1 тура3ында белдеге8?

Нинд1й эш т2р81ре о6шаны?

(8еге8г1 нинд1й ба3а 6уяр инеге8?

IX. Йом7а6лау.

  —Нинд1й б9лекте у6ый башланы6? №е8г1 д1рест1 ним1 и4еге881 6алды?  Ним1 тура3ында у6ыны6?    

  —Эйе, балалар, 3е8 т1би71т матурлы7ын к9реп, уйлана ал3а7ы8, уны ярат3а7ы8, бер 6асан да т1би71тк1 насарлы6 эшл1м143еге8, тип уйлайым.

X. Ба3алау.

 —:ыш бабай 8а 3е88е5 яуаптары7ы87а бик шат, 61н171т. Бына ул 98ене5 к9ст1н1ст1рен 31м б9л1кт1рен 3е8г1 таратыр7а 6ушты.

 ! д1ресте «Тышта 6ар яуа» йыры мен1н тамамлайы6.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...