Главные вкладки

    Мюзикл "Колобок". Музыкальная постановка на английском языке для учащихся 4 класса
    методическая разработка по теме

    Светлана Анатольевна Шелудько

     

    В наше время возрос интерес  к музыке и вокальному исполнительству благодаря постановкам мюзиклов. Мюзикл на английском языке «Колобок» разработан для учащихся 4-х классов и  может быть использован во внеклассной работе в рамках недели английского языка. Подготовка включает в себя  разучивание песен для каждой сцены, подбор костюмов и декораций. Результаты этой работы были представлены на ежегодном городском фестивале детского творчества «Hello, English!». Постановка мюзикла помогает более прочному усвоению и расширению лексического запаса, способствует совершенствованию навыков иноязычного произношения, формирует положительную мотивацию учащихся к изучению иностранного языка, доставляет удовольствие детям и их родителям, вызывает восторг у зрителей.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon 1_muzikl_kolobok.doc42.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Мюзикл «Колобок».

    Puff-the-Ball

    Characters: The storyteller, Puff-the-Ball, the hare, the wolf, the bear, the fox.

    Storyteller. Once upon a time there lived Puff-the-Ball. He had a grandmother and a grandfather. He loved them, but one day he ran away.

    Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.

    Storyteller. Then he meets  a Hare.

    Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

    Hare. Hello! I’m Hare. And who are you?

    Puff-the-Ball.  I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.

    H a r e. Good! I will eat you!

    Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I have many friends! We shall sing you a song.

    (Колобок исполняет песню «В траве сидел кузнечик» на английском языке)

    1.There was once a grasshopper

    There was once a grasshopper

    In thick grass he was sitting

    Like cucumber, so green

    Remember my friend

    Remember my friend

    In thick grass he was sitting

    Remember my friend

    Remember my friend

    Like cucumber, so green

    2.His food was only green grass,

    His food was only green grass

    He wouldn’t touch an insect.

    He made good friends with flies.

    Remember my friend

    Remember my friend

    He wouldn’t touch an insect.

    Remember my friend

    Remember my friend

    He made good friends with flies.

     Hare. What a nice song! Let’s be friends. Let’s play together!

    Storyteller. They walk together and they see a Wolf.

    Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

    W o l f. Hello! I’m Wolf. I’m grey and I’m hungry. And who are you?

    Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.

    Wolf. I will eat you!

    Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I have many friends! We shall sing you a song.

    (Колобок и Зайка исполняют песню « The Blue Coach»,Originally «Голубой вагон»)

     

    All the minutes gradually fly away –

    And you shouldn’t wait for them again!

    And, of course, we’re sorry ‘bout the past, but yet

    All the best is certainly ahead!

    Spreading like tablecloth,

    Distant way goes on

    And it can reach right heaven’s horizon.

    Everyone, everyone

    Should believe in the best

    The blue coach is rolling, rolling on…

    Maybe we offended someone just in vain?

    The calendar will turn over that page.

    We are rushing forward to adventures,

    Friends!

    Hey, come on, speed up, engineer!

    Spreading like tablecloth,

    Distant way goes on

    And it can reach right heaven’s horizon.

    Everyone, everyone should believe in the best

    The blue coach is rolling, rolling on…

    The blue coach is running and swinging on.

    The rapid train is speeding up it’s pace.

    And how come this day is coming to the end?

    Why can’t we prolong all happy days?

    Spreading like tablecloth,

    Distant way goes on

    And it can reach right heaven’s horizon.

    Everyone, everyone should believe in the best

    The blue coach is rolling, rolling on

    Wolf. What a nice song! Let’s be friends! Let’s play together!

    Storyteller. And they walk together and see a Bear.

    Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

    Bear. Hello! I’m a Bear. I’m brown and very strong. And who are you?

    Puff-the-Ball l. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.

    Bear. Good! I will eat you!

    Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I have many friends! We shall sing you a song.

    (Колобок, Зайка и Волк поют песню  “Five Little Green Frogs”)

    Five Little Green Frogs

     Five little green frogs

    On a brown log

    Oh, it’s hot, it’s hot, it’s hot

    It’s hot!

    One jumps into the pool

    Aah! It’s nice and cool

    One, two, three, four frogs on the log

    Four little green frogs

    On a brown log

    Oh, it’s hot, it’s hot, it’s hot

    It’s hot!

    One jumps into the pool

    Aah! It’s nice and cool

    One, two, three, frogs on the log

    Three little green frogs

    On a brown log

    Oh, it’s hot, it’s hot, it’s hot

    It’s hot!

    One jumps into the pool

    Aah! It’s nice and cool

    One, two frogs on the log

    Two little green frogs

    On a brown log

    Oh, it’s hot, it’s hot, it’s hot

    It’s hot!

    One jumps into the pool

    Aah! It’s nice and cool

    One little green frog on the log

    One little green frog

    On a brown log

    Oh, it’s hot, it’s hot, it’s hot

    It’s hot!

    One jumps into the pool

    Aah! It’s nice and cool

    No little green frogs on the log

    Bear. What a nice song! Let’s be friends! Let’s play together!

    Storyteller. And they walk together and see a Fox.

    Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

    Fox. Hello! I’m a Fox. I have a long tail. Who are you?

    Puff-the-Ball . I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.

    F o x. Oh, very good! I will eat you!

    Puff-the-Ball Oh, please, don’t eat me! I have many friends! We shall sing you a song.

    (Колобок, Зайка, Волк и Медведь поют песню “Hokey-Pokey”)

      You put your right foot in,

     You put your right foot out,

     You put your right foot in

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your left foot in,

     You put your left foot out,

     You put your left foot in,

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your right hand in,

     You put your right hand out,

     You put your right hand in

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your left hand in,

     You put your left hand out,

     You put your left hand in,

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your right shoulder in,

     You put your right shoulder out,

     You put your right shoulder in,

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your left shoulder in,

     You put your left shoulder out,

     You put your left shoulder in,

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your right hip in,

     You put your right hip out,

     You put your right hip in

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your left hip in,

     You put your left hip out,

     You put your left hip in,

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     You put your whole self in,

     You put your whole self out,

     You put your whole self in

     And you shake it all about.

     You do the Hokey Pokey

     And you turn yourself around,

     That's what it's all about.

     

    Fox.  What a nice song! Let’s be friends! Let’s play together!

    Puff-the-Ball.   Let’s  dance!

     Fox and Puff-the-Ball dance together. (Колобок и Лиса танцуют танго)

     


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Сценарий музыкального праздника на английском языке "The More We Get Together, The Happier We`ll Be" для учащихся 4х классов

    Сценарий музыкального праздника на английском языке "The More We Get Together, The Happier We`ll Be" для учащихся 4х классовГБОУ ЦО №1085...

    Сценарий театральной постановки на английском языке для учащихся 5-6 классов по произведению Aladdin

    Сценарий к театрализованной постановке на английском языке, для учащихся 5-6 классовAladdin There was an old man with a long grey beard. Author 1:Aladdin was the son of Hassan. Hassan died w...

    РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по___английскому языку___ в ___5___ классе (основное общее образование)на основе авторской программы курса английского языка Вербицкой М.В. к УМК “ Английский язык Forward” для учащихся 5-9 классов общеобразовательных учреждений

    Данная программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в 5 классе общеобразовательных учебных организаций на основе линии УМК «Forward» (5–9 классы) под ред. М. В. Вербицко...

    Сценарий постановки на английском языке "Робин Гуд" для учеников 4 класса

    Данный сценарий может быть использован для работы кружка, а также во внеурочной деятельности на английском языке....

    Сценарий театрально-музыкальной постановки на английском языке "Gingerbread Girl"

    Данное мероприятие может быть итогом работы над интегрированным проектом "Герои английских сказок". На начальном этапе учащимся могут быть предложены для изучения английские сказки, выявление сходств ...

    Сценарий постановки "Теремок" на английском языке для учащихся начальной школы

    Сценарий постановки "Теремок" для учащихся 3 класса школ с углубленным изучением английского языка. Я постаралась так составить сценарий, чтобы у всех детей группы была роль в спектакле....