Интегрированный урок
учебно-методическое пособие по английскому языку (10 класс) по теме

Селивёрстова Елена Игоревна

Предложенный материал будет интересен и полезен для проведения внеклассного или нетрадиционного урока, посвященного Всемирному Дню Воды. Это событие отмечается ежегодно во всем мире. Привлечение внимания детей к проблемам сохранения и бережного отношения к воде средствами иностранного языка имеет важное воспитательное значение. Рассуждая по теме, учащиеся не только решают коммуникативные задачи, но и задумываются об уникальных свойствах воды, её масштабном значении для всего живого.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема: «ENVIRONMENT. WATER IN OUR LIFE»

Цель урока: развитие учебно-коммуникативных умений  по теме: «ENVIRONMENT. WATER IN OUR LIFE» на английском языке.

Практические задачи:

 Образовательные:

- формирование интереса к  экологическим проблемам и умение высказываться по-английски по теме «ENVIRONMENT. WATER IN OUR LIFE»;

-  актуализация лексики по теме  «ENVIRONMENT. WATER IN OUR LIFE»;

- совершенствование умения чтения вслух и про себя;

- обучение изучающему  чтению;

- активизация лексики по речевым видам деятельности – чтение, говорение;

- подготовка учащихся к устному высказыванию по теме;

- обучение учащихся работе в сотрудничестве, в коллективе.

Развивающие задачи:

- развитие умения монологической  речи;

- развитие логического мышления, памяти, внимания;

- развитие умение сопоставлять, давать оценку, выражать своё мнение на английском языке.

Воспитательные задачи:

-  воспитывать чувство ответственности за сопричастность к проблемам экологии;

- воспитывать интерес к экологическим проблемам, бережное отношение к окружающей среде;

-воспитывать умение выслушивать собеседника, вежливому реагированию в различных ситуациях общения;

Оборудование: компьютер, фильм к уроку “Великая тайна воды”, проектор, экран, раздаточный материал: карточки, тексты, упражнения.

Ход занятия:

1. Вступительное слово учителя химии.

2. Вступительное слово учителя английского языка.

Water plays a very important role in the life of all living creatures: plants, animals, and, of course, people. It is impossible to imagine any process in the body of living objects without water substance. Water is important to humans because without it we'll die. The human body is around 70% water. Today we are going to speak about this magic, unusual substance.

We will watch some fragments of an interesting film about water and then do some tasks in English and Chemistry. I am sure it will be very useful for your studies and you will get some new information.

3. Просмотр фрагментов фильма.

4. Выполнение заданий по химии.

5. Выполнение заданий по английскому языку.

1. Give right translation. Remember word building.

waterfall

водный

waterproof

акварельные краски (акварель)

watery

поливка, разбавление водой

watercolours

гидроэнергия

watering

водонапорная башня

water supply

водопад

waterpower

водонепроницаемый

water tower

водоснабжение

2. Choose the right variant

density of water

a) свойство воды

b) формула воды

c) плотность воды

chemical substance

a) химический состав

b) химическое вещество

c) химический процесс

water state

a) состояние воды

b) водное государство

c) статус воды

hydrogen atoms

a) атомы вещества

b) атомы кислорода

c) атомы водорода

unusual properties of water

a) необычные превращения воды

b) необычные свойства воды

c) необычные состояния воды

snowflakes

a) снежинки

b) осадки в виде снега

c) хлопья снега

water-drop

a) выпадение осадков

b) капля воды

c) наводнение

3. Find answers to the questions

1. What is water?

Water is the chemical substance with chemical formula H2O: one molecule of water has two hydrogen atoms (атомы водорода) covalently bonded to a single oxygen atom (атом кислорода). 

2. In what states (состояния) can water exist?

Water can be in a liquid (жидкость), a solid (твердый) state (ice), and a gaseous state (water vapor (пар, испарения) or steam).

3. How much water is there on the Earth?

Water covers 71% of the Earth's surface, and is vital (жизненно важный, необходимый) for all known forms of life.

4. Does water move or stay stable all the time?

Water on Earth moves continually through the hydrological cycle of evaporation (испарение) and transpiration (парообразование), condensation, precipitation (осаждение, выпадение).

5. Why water is essential for all living things?

Safe drinking water is essential to humans and other life forms even though it provides no calories or organic nutrients (питательные вещества).

6. What forms can water have on our planet?

Water may take many different forms on Earth: water vapor and clouds in the sky; seawater in the oceans; icebergs in the polar oceans; glaciers and rivers in the mountains; and the liquid in aquifers ([‘ækwɪfə] – водоносный слой) in the ground.

7. How much water is there in our body?

About two-thirds of the weight of an adult human consists of water.

8. How many days can a person live without water?

The body could survive for some time without food, but deprive it of water and it would only last a few days. Virtually every job that the body performs requires water. It would seem then, pretty logical that a health benefit of water would be to drink it!

4. Speaking

Teacher:

1) Why do you think water is so important?

2) How can we keep the water clean?

3) What should people do to protect water?

4) Is life of anything possible without water?

5) Do you agree with some scientists’ suggestions about magic properties of water?

6) Do you find some fact unusual and strange?

7) Do you believe in magic characteristics of water?

8) Do you drink some cold water after waking up in the morning?

  1. To my mind … (по-моему)
  2. I am concerned about (я беспокоюсь) water protection because  …
  3. I think we are responsible for the future of the planet as ….
  4. In my opinion (по моему мнению) we should save the water because …
  5. We can’t live without water as ….
  6. I believe (я полагаю)
  7. I consider (я считаю)
  1. we should think more about protection of the water.
  2. We should keep water clean and pure.
  3. We shouldn’t pollute water.
  4. We shouldn’t throw litter and wastes in the water.
  5. We should turn off the water if we do not need it
  6. We must protect water from chemical pollution.
  7. Water plays a very important role in the life on the Earth.
  8. Water is essential for every living organism.
  9. Water helps to be healthy and active.
  10. Water takes part in every living process.
  11. Many physical and biological and chemical processes flow in water conditions.

6. Подведение итогов занятия. Рефлексия.



Предварительный просмотр:

1. What is water?

The body could survive for some time without food, but deprive it of water and it would only last a few days.

2. In what states (состояния) can water exist?

Safe drinking water is essential to humans and other life forms even though it provides no calories or organic nutrients (питательные вещества). Virtually every job that the body performs requires water. It would seem then, pretty logical that a health benefit of water would be to drink it!

3. How much water is there on the Earth?

About two-thirds of the weight of an adult human consists of water.

4. Does water move or stay stable all the time?

Water is the chemical substance with chemical formula H2O: one molecule of water has two hydrogen atoms (атомы водорода) covalently bonded to a single oxygen atom (атом кислорода).

5. Why water is essential for all living things?

Water on Earth moves continually through the hydrological cycle of evaporation (испарение) and transpiration (парообразование), condensation, precipitation (осаждение, выпадение).

6. What forms can water have on our planet?

Water may take many different forms on Earth: water vapor and clouds in the sky; seawater in the oceans; icebergs in the polar oceans; glaciers and rivers in the mountains; and the liquid in aquifers ([‘ækwɪfə] – водоносный слой) in the ground.

7. How much water is there in our body?

Water covers 71% of the Earth's surface, and is vital (жизненно важный, необходимый) for all known forms of life.

8. How many days can a person live without water?

Water can be in a liquid (жидкость), a solid (твердый) state (ice), and a gaseous state (water vapor (пар, испарения) or steam).

Speaking

  1. To my mind … (по-моему)
  2. I am concerned about (я беспокоюсь) water protection because  …
  3. I think we are responsible for the future of the planet as ….
  4. In my opinion (по моему мнению) we should save the water because …
  5. We can’t live without water as ….
  6. I believe (я полагаю)
  7. I consider (я считаю)
  1. we should think more about protection of the water.
  2. we should keep water clean and pure.
  3. we shouldn’t pollute water.
  4. we shouldn’t throw litter and wastes in the water.
  5. we should turn off the water if we do not need it
  6. we must protect water from chemical pollution.
  7. water plays a very important role in the life on the earth.
  8. water is essential for every living organism.
  9. water helps to be healthy and active.
  10. water takes part in every living process.
  11. many physical and biological and chemical processes flow in water conditions.

Speaking

  1. To my mind … (по-моему)
  2. I am concerned about (я беспокоюсь) water protection because  …
  3. I think we are responsible for the future of the planet as ….
  4. In my opinion (по моему мнению) we should save the water because …
  5. We can’t live without water as ….
  6. I believe (я полагаю)
  7. I consider (я считаю)
  1. we should think more about protection of the water.
  2. we should keep water clean and pure.
  3. we shouldn’t pollute water.
  4. we shouldn’t throw litter and wastes in the water.
  5. we should turn off the water if we do not need it
  6. we must protect water from chemical pollution.
  7. water plays a very important role in the life on the earth.
  8. water is essential for every living organism.
  9. water helps to be healthy and active.
  10. water takes part in every living process.
  11. many physical and biological and chemical processes flow in water conditions.

1. Give right translation. Remember word building.

waterfall

водный

waterproof

акварельные краски (акварель)

watery

поливка, разбавление водой

watercolours

гидроэнергия

watering

водонапорная башня

water supply

водопад

waterpower

водонепроницаемый

water tower

водоснабжение

1. Give right translation. Remember word building.

waterfall

водный

waterproof

акварельные краски (акварель)

watery

поливка, разбавление водой

watercolours

гидроэнергия

watering

водонапорная башня

water supply

водопад

waterpower

водонепроницаемый

water tower

водоснабжение

1. Give right translation. Remember word building.

waterfall

водный

waterproof

акварельные краски (акварель)

watery

поливка, разбавление водой

watercolours

гидроэнергия

watering

водонапорная башня

water supply

водопад

waterpower

водонепроницаемый

water tower

водоснабжение

2. Choose the right variant

density of water

a) свойство воды

b) формула воды

c) плотность воды

chemical substance

a) химический состав

b) химическое вещество

c) химический процесс

water state

a) состояние воды

b) водное государство

c) статус воды

hydrogen atoms

a) атомы вещества

b) атомы кислорода

c) атомы водорода

unusual properties of water

a) необычные превращения воды

b) необычные свойства воды

c) необычные состояния воды

snowflakes

a) снежинки

b) осадки в виде снега

c) хлопья снега

water-drop

a) выпадение осадков

b) капля воды

c) наводнение



Предварительный просмотр:

1. watery eyes

a. водный путь

2. waterproof

b. акварель

3. waterbird

c. быть в беде

4. watercolours

d. попасть в беду

5. waretway

e. водонепроницаемый

6. water under the bridge

f. сорить деньгами

7. like a fish out of water

g. пролить море крови

8. come hell or high water

h. водоснабжение

9. the waters of forgetfulness

i. что бы ни случилось

10. to be in hot water

j. на «мели», близкий к разорению

11. to be in deep water

k. не в своей тарелке

12. to be in low water

l. водоем

13. to spend blood like water

m. прошлого не вернешь

14. water pipe

n. водопад

15. water supply

o. водопроводная труба

16. water fall

p. водяная птица

17. to spend money like water

q. слезящиеся глаза

18. a piece of  water

r. забвение, смерть

1. watery eyes

a. водный путь

2. waterproof

b. акварель

3. waterbird

c. быть в беде

4. watercolours

d. попасть в беду

5. waretway

e. водонепроницаемый

6. water under the bridge

f. сорить деньгами

7. like a fish out of water

g. пролить море крови

8. come hell or high water

h. водоснабжение

9. the waters of forgetfulness

i. что бы ни случилось

10. to be in hot water

j. на «мели», близкий к разорению

11. to be in deep water

k. не в своей тарелке

12. to be in low water

l. водоем

13. to spend blood like water

m. прошлого не вернешь

14. water pipe

n. водопад

15. water supply

o. водопроводная труба

16. water fall

p. водяная птица

17. to spend money like water

q. слезящиеся глаза

18. a piece of  water

r. забвение, смерть



Предварительный просмотр:

p

o

n

d

l

a

k

e

r

i

v

e

r

s

e

a

o

c

e

a

n

s

t

e

a

m

i

c

e

l

i

q

u

i

d

w

a

t

e

r

s

n

o

w

r

a

i

n

a

q

u

a

d

r

o

p

w

a

v

e

s

t

r

e

a

m

f

l

o

w

w

a

t

e

r

f

a

l

l

b

a

y

g

r

o

u

n

d

w

a

t

e

r



Предварительный просмотр:

Ключи к заданию со словосочетаниями

1.

q.

2.

e.

3.

p.

4.

b.

5.

a.

6.

m.

7.

k.

8.

i.

9.

r.

10.

d.

11.

c.

12.

j.

13.

g.

14.

o.

15.

h.

16.

n.

17.

f.

18.

l.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интегрированный урок английского и японского языков в 7 классе План интегрированного урока английского и японского языков в 7 классе

Материалы к уроку созданы КОЛЕСОВОЙ МАРГАРИТОЙ РУДОЛЬФОВНОЙ и РЫЖКОВОЙ НАТАЛЬЕЙ НИКОЛАЕВНОЙ, МАОУ гимназия восточных языков №4 г.Хабаровск: How do you treat the Earth?Are you in charge of the planet?あ...

Интегрированные уроки математики и информатики в профильном классе «Информационно–технологический». .Интегрированный урок математики и информатики в 10 классе по теме «Практическое применение показательной функции и способы ее вычисления».

Современные требования к результатам обучения их практической направленности требуют новые формы организации учебного процесса, создание единого информационного пространства. Не секрет, что очень част...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

Выступление на Педсовете "Интегрированное обучение" и интегрированный урок по теме: "По Васюткиным тропкам".

Выступление на Педсовете "Интегрированное обучение" и интегрированный урок по теме: "По Васюткиным тропкам" (конспект и презентация)....