Методическое обеспечение текущего контроля для 2,3 и 4 классов к УМК FORWARD (М.В.Вербицкая).
тест по английскому языку на тему

Контрольная работа № 1 для 2 класса

  1. Напиши буквы, которые в алфавите читаются так:
  1. [si:]         4) [ai]
  2. [em]        5) [ti:]
  3. [di:]        6) [kei]
  1. Расставь буквы в правильном порядке. Напиши слово.
  1. n e p                4) b e r z a
  2. e o s u m         5) m p l a
  3. o d g               6) f g a l
  1. Переведи на русский язык
  1. Ten buses                     а) три кота
  2. Seven roses                  b) пять докторов
  3. Five doctors                 c) десять автобусов
  4. Six oranges                  d) девять кенгуру
  5. Three cats                    е) семь роз
  6. Nine kangaroos            f) шесть апельсинов
  1. В какой стране находятся эти города
  1. Sydney                         a) Russia
  2. New-York                    b) Australia
  3. London                        c) Great Britain
  4. Moscow                       d) USA
  1. Переведи предложения
  1. I am from Australia.      а) Мне 8 лет.
  2. My name is Jill.             b) Я из Австралии.
  3. I am eight.                     с) У меня есть компьютер.
  4. I have got a computer.  d) Меня зовут Джил.
  1. Расставь слова в предложении в правильном порядке. Запиши его.
  1. has/ a cat./ He/ got
  2. am/ Tikhvin./ from/ I
  3. I / got/ have/ robot.
  4. is/ Her/ Dasha./ name

Скачать:


Предварительный просмотр:

  1. Распредели слова по 3 группам

Good morning, scarf, jumper, hello, dress, grandmother, sister, good afternoon, T-shirt, mother, skirt, father.

  1. Запиши цифры в правильном порядке

 Ten, three, one, five, seven, nine, two, four, six, eight

  1. Вставь пропущенное слово

His, my, his, her

  1. This is __ family.
  2. This is my father. __ name is Sergei.
  3. This is my mother. __ name is Natalia.
  4. This is my friend. __ name is Nikita.
  1. Подбери ответ к каждому вопросу.
  1. What’s your name?        a) I’m eight
  2. How old are you?           b) My name is Tom.
  3. How are you today?       c) It’s a plane.
  4. What’s this?                   d) I’m fine, thank you.
  1. Переведи предложения на русский язык.
  1. This is Tom’s T-shirt.
  2. This is Ben’s book.
  3. This is Vera’s picture.
  4. This is Martin’s hat.
  5. This is Ann’s dress.
  1. Переведи предложения на английский язык.
  1. Это автобус.
  2. Что это? Это собака.
  3. Его зовут Максим
  4. У меня есть пальто.
  5. Он мой друг.


Предварительный просмотр:

Контрольная работа № 3 для 2-ых классов

  1. Соедините слово и его перевод:
  1. Street                                             a) Печенье
  2. Bathroom                                     b) Слон
  3. Hall                                              c) Улица
  4. Snail                                             d) Сосиска, колбаса
  5. Ant                                               e) Шкаф
  6. Sausage                                        f) Муравей
  7. Biscuits                                        g) Обезьяна
  8. Chair                                            h) Улитка
  9. Wardrobe                                     i) Паук
  10. Elephant                                       j) Коридор, прихожая
  11. Monkey                                        k) Ванная комната
  12. Spider                                           l) Стул                            

  1. Нарисуй робота и раскрась так, как сказано в предложениях:
  1. The head is yellow.
  2.  The ears are black.  
  3. The arms are purple.
  4. The legs are blue.
  5. The body is red.
  6. The eyes are green.
  7. The mouth is brown.

  1. Выбери подходящее слово:
  1. Cats like / likes milk.
  2. She live/lives in the house.
  3. My brother don`t / doesn`t like pizza.
  4. I don`t / doesn`t live in a small house.
  5. The cat is on / in the sofa.

  1. Соедини вопросы и ответы:
  1. What does Mary like?                                    a) There are six lions.
  2. Where`s my scarf?                                         b) I`m making a robot.
  3. How many lions are there?                            c) She likes pizza.
  4. What are you doing?                                      d) It`s an arm.
  5. What is this?                                                  e) It`s on the chair.                                                  
  6. Do you like bananas?                                    f) Yes, I do.

  1. Переведите на русский язык:
  1. I like spiders.
  2. He doesn`t like centipedes.
  3. This is my bedroom.
  4. The hat is on the sofa.
  5. The dog is black.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа № 4 для 2-ых классов

  1. Соедините слово и его перевод:
  1. Village                                              a) Прыгать
  2. Spaceship                                        b) Деревня
  3. Camera                                            c) Шлем
  4. Jump                                                d) Космический корабль
  5. Helmet                                             e) Фотоаппарат

  1. Составьте предложения из слов:
  1. my, This, monster, is, space.
  2. and, red, He`s, green.
  3. three, He`s, legs, got.
  4. is, name, His, Zog.  

  1. Вставьте глаголы  have got / has got:
  1. I __________ a car.
  2. She ___________ a robot.
  3. My friend _________ two books.
  4. We ___________ a spaceship.
  5. I and my sister __________ a computer.

  1. Соедините вопросы и ответы:
  1. Where do you live?                                         a) I like bananas.
  2. What`s your name?                                         b) I`m making a robot.
  3. What`s your favourite food?                           c) I live in Russia.
  4. What are you doing?                                       d) My name`s John.

  1. Вставьте пропущенные слова из рамочки в текст:

  1. ___________ Willow!

Hello! My 2) ___________ is Kevin. I 3)____________ in Russia. I`m ten. How 4)_________ are you? I 5) __________ football. My 6) ____________ food is pizza and salad.

Write soon,

Kevin.

  1. Переведите прдложения на русский язык:
  1. My favourite colour is green.
  2. They are good friends.
  3. I`ve got a new camera.
  4. I have got a cat and a dog at home.
  5. They like my pets.


Предварительный просмотр:

  1. Напиши имена английских детей в алфавитном порядке

Nick, Ben, Tom, Ann, Cody, Lee, Mary, Sally.

  1. Распредели слова по трем группам

fox, capital, wombat, Australia, platypus, town, Moscow, city, dingo, Russia. Plesetzk, village.

  1. Ответьте на вопросы, выбрав правильный вариант ответа.
  1. Where do kangaroos live?

a) in Russia       b) in Australia

     2. What is the capital of Australia?

          a) Canberra       b) New-York

     3. What is Veliky Ustyug famous for?

          a) Museums      b) Father Frost’s house

     4. What is the capital of Russia?

          a) St.Petersburg  b) Moscow

     5. Is Russia a big and beautiful country?

          a) No                  b) Yes

     4. Расставь слова в предложении в правильном порядке. Запиши его.

  1. live/ I/ a small/ in/ town
  2. is/ from/ Ben/ Great Britain.
  3. Great Britain/ London/ is/ the capital of.
  4. The Red Square/ Moscow/ famous for/ is.
  5. can/ in Sochi/ and/ you/ swim/ dive

5.Переведи предложения на русский язык.

  1. There are a lot of museums in Moscow.
  2. This is a bear. It is sleeping.
  3. They are running in the park.
  4. Sochi is famous for its beaches.
  5. Crocodiles don’t live in Russia.
  6. Переведи предложения на английский язык
  1. Санкт-Петербург известен парками. (Saint Petersburg)
  2. Крокодилы живут в Австралии в малонаселенной местности. (outback)
  3. У кенгуру длинный хвост.



Предварительный просмотр:

  1. Запиши числительные цифрами.

Seventeen, eighty, nineteen, fifteen, sixteen, twelve, twenty, thirty.

  1. Соотнеси фразу и ее перевод.
  1. Two blue triangles              a) пять зеленых прямоугольников
  2. Two blue squares                b) пять красных кругов
  3. Five red circles                    с) два синих треугольника
  4. Five green rectangles          d) четыре красных треугольника
  5. Four red triangles                е) два синих квадрата
  1. Вставь пропущенное слово

fly hot snowman cloudy picnic snowing windy

  1. It’s ___ and sunny. We can have a ____.
  2. It’s ___. I can’t see the sun.
  3. It’s ___ today. We can make a ____.
  4. It’s ___. I can ___ my kite.
  1. В каком из магазинов можно купить такие товары
  1. Baker’s                      a) a teddy bear
  2. Greengrocer’s            b) a magazine
  3. Chemist’s                   c) bread
  4. Newsagent’s               d) shampoo    
  5. Toy Shop                    e) apples
  1. Расставь фразы диалога в правильном порядке

-(a) 30 p., please.

-(b) Can I have some milk, please?

-(c) How much is it?

-(d) Yes, here you are.

6. Переведи предложения на английский язык

  1. Я умею играть на пианино.
  2. Он умеет плавать.
  3. Она не умеет готовить.
  4. Мы умеем кататься на велосипеде.


Предварительный просмотр:

  1. Выбери правильный вариант перевода.
  1. It’s half past five.                          a) 11.30
  2. It’s half past eight                         b) 7.00
  3. It’s nine o’clock                            c) 5.30
  4. It’s half past eleven                       d) 9.00
  5. It’s seven o’clock                          e) 8.30
  1. Прочитай текст. Определи время.
  1. Breakfast time
  2. Lunch time
  3. School time
  4. Bed time

Tom gets up at seven o’clock in the morning. At half past seven he has breakfast. Then he get dressed and at eight o’clock Tom goes to school. He has five lessons every day. Tom has lunch at twelve o’clock. After school he goes home, does his homework and helps his mum and dad. At half past nine he goes to bed.

  1. Впиши пропущенные слова.

happy, hot, hungry, cold, thirsty

  1. She wants to put on a jumper. She is _____.
  2. He wants to have some juice. He’s _____.
  3. He wants to swim in the river. He’s _____.
  4. She wants to see her presents. She’s _____.
  5. He wants to have some salad. He’s _____.

  1. Впиши пропущенные слова.

ferry, plane, bus, train

  1. From an airport I can go by _____.
  2. From a bus station I can go by _____.
  3. From a railway station I can go by _____.
  4. From a sea port I can go by _____.

5. Разгадай загадки. Выпиши правильный ответ.

a snake, a kangaroo, a mouse, a bear

  1. This animal is big. It’s got two sort legs and two long legs. It’s got a long strong tail. It can jump well.
  2. This animal is small. It’s got a long tail, four short legs and a fat body. It can run fast.
  3. This animal is big. It’s got four fat legs, a big fat body and a short tail. It sleeps in December, January and February.
  4. This animal is small. It’s got a small head and a very long tail.  It lives in a forest.

6. Распредели месяцы по 4 временам года.

October, July, November, March, February, August, September, May, June, December, April, January.

7. Прочитай. Заполни пропуски в ТВ программе.

Jill likes to watch TV. There is a cartoon on channel seven at half past seven. There are television news on channel three at quarter past six. But she doesn’t want to watch a cartoon and television news. She wants to watch an adventure film. It’s on channel five at seven o’clock.

time

programme

channel

8.Переведи предложения на английский язык.

  1. В июле я могу купаться в реке.
  2. Паром прибывает в девять часов.
  3. Я иду в школу в половину девятого.


Предварительный просмотр:

  1. В каждой строчке найди лишнее слово и выпиши его
  1. letterbox, postmark, street, postman, card, stamp.
  2. reading, writing, science, physical training, drawing, taking photos.
  3. tortoise, parrot, lion, hippo, bear, ferry, hamster, seal.
  4. March, June, May, Christmas, October, July.
  5. Friday, Sunday, Spain, Tuesday, Wednesday.
  1. Расставь буквы в правильном порядке. Запиши слово, переведи его на русский язык.
  1. m s i w
  2. s s l e n o
  3. t h a s m r e
  4. b s t e e p m r e
  5. o h l d i a y
  1. Прочитай письмо и найди в нем ошибки. Перепиши письмо правильно.

Helo Ben,

My nane is Dasha. I’m nain years old. I live in moscow, russia. I lik to play basketball and tenis. My favourite subject is Mahts. I have got a pet – it’s a kat.

Write to me.

Dasha.

  1. Прочитай вопросы. Ответь на них письменно.
  1. What is your favourite subject?
  2. Have you got a pet? What is it?
  3. Where do you live?
  4. Do you like English?
  1. Расставь слова в предложении в правильном порядке. Запиши предложение, переведи его на русский язык.
  1. must hamster after look you
  2. you them drink water give must to
  3. cats meat like fish and
  4. my seeds dog like nuts doesn’t and
  5. delivers in the postman the morning letters
  1. Переведи предложения с русского языка на английский.
  1. Мой любимый предмет – русский язык.
  2. У меня есть хомяк. Я кормлю его орехами.
  3. Я люблю получать письма.
  4. Рождество в Англии 25 декабря.
  5. Мой любимый месяц (month) – июль.



Предварительный просмотр:

  1. Прочитай текст. Заполни анкету

Good morning. My name is Mr. Lewis. I am a scientist from Great Britain. I am twenty seven years old and my birthday is on the 25th of October. Last year I went to the rain forest. I looked for rare animals.

Name:  Age:    Birthday:    From:     Nationality:

  1. Впиши пропущенное слово
  1. He lives in the ___. He is American.
  2. She is from Russia. She is ___.
  3. We are from ___. We are Japanese.
  4. I live in ___. I am Chinese.
  1. Подбери название профессии к ее описанию.

chef, detective, doctor, pilot, engineer

  1. He catches criminals.
  2. He uses computer to design space shuttles.
  3. He flies by plane.
  4. He cooks delicious food.
  5. He looks after sick people.
  1. Выбери правильную форму глагола.
  1. He was/ were born in Australia.
  2. Jill was/ were happy about her present.
  3. My flowers was/ were OK yesterday.
  4. I was/ were in a rain forest last year.
  5. They was/ were good detectives.
  1. Расставь буквы в слове в правильном порядке. Переведи слово на русский язык
  1. m t e r c p o u
  2. i p p o e n u r c
  3. g s s e e m a
  4. n a c i l e p
  5. r e r e x l p o
  6. Впиши пропущенное слово

fly/  long tail/ meat/ holes/ monkeys/ fruits/ run/ four legs/ tigers/ trees/ swim/ climb trees

  1. There are a lot of ____ in the rain forest. They have got a ____. They live on ____. They can ____. They can’t _____. They eat ___.
  2. There are a lot of ____ in the rain forest. They have got ____. They live in ____. They can ____. They can’t _____. They eat ___.
  1. Переведи предложения на русский язык.
  1. A tree frog can climb trees and jump very well.
  2. My computer is no good today and I can’t send a message.
  3. My father is a scientist. He works in a laboratory.
  4. My friend is from Poland.
  5. Tigers live in holes. They eat meat.



Предварительный просмотр:

  1. Заполни пропуски в таблице

winter

spring

summer

autumn

December

June

April

October

February

August

  1. Прочитай предложения. Заполни таблицу

The train to London leaves at half past five from platform number nine. The train to Manchester leaves at eight o’clock from platform number eleven. The train to Leeds leaves at quarter past three from platform number two. The train to Glasgow leaves at quarter to five from platform number six.

Town

Time

Platform

  1. Расставь слова в предложениях в правильном порядке. Переведи предложения на русский язык.
  1. must/ help/ Anna/ sister/ her
  2. homework/ you/ do/ must
  3. must/ go/ we/ bus/ by
  1. Заполни пропуски в предложениях.

Tower, river, city, capital, museums

London is the ___ of Great Britain. It stands on the ___ Thames. There are a lot of interesting ___ in London. You can visit the ___. It is very famous. It is in the centre of the ___.

  1. Распредели слова по трем группам. Составь три предложения, используя любые из предложенных слов.

right, west, robin, train, platypus, south, bus, tube, blackbird, left, fox, porcupine, plane

  1. Переведи предложения на английский язык
  1. Москва – столица России.
  2. Поверни налево и ты сможешь увидеть большую автомобильную парковку.
  3. Сибирские тигры живут в тайге.
  4. Давай поедем на автобусе!



Предварительный просмотр:

  1. Заполни таблицу.

wanted, talked, tasted, arrived, looked, needed, played, passed, followed

[t]

[d]

[id]

  1. Образуй и запиши форму прошедшего времени для глаголов.

go - _______                     cut - ______

like - ______                     be - _______

cross - _____                     walk - _____  

  1. Перепиши текст в прошедшем времени.

It is in the rain forest. Professor Wallace wants to find a rare orchid. She goes to Indonesia. But criminals from Mr.Big’s gang cut a rope ladder and steal her notebook. Sam and Kate help Professor Wallace.

  1. Определи степень сравнения прилагательных. Раскрой скобки и запиши правильную форму прилагательного.

a) The Volga is ___ (long) than the Thames.

b) A blue triangle is ___ (small) than a red triangle. And the black triangle is ___(small).

c) I can see an elephant’s footprint. It is ___ (big).

d) Moscow Zoo is ___ (old) Zoo in Russia.

e) A giraffe is ___ (tall) animal in the world.

  1. Вставь пропущенное слово в предложение.

drawing, riding, collecting, taking, swimming, skiing, diving.

  1. Sport is my hobby.  I like ___ in winter and ___ a bike in summer.
  2. Photography is very interesting. My hobby is ___ photos.
  3. I like to go to the swimming pool, because my hobby is ___ and ___.
  4. I have got a lot of stamps. My hobby is ____.
  5. Art is my favorite lesson. I like ___.
  1. Вставьте пропущенное слово.

feels, salty, tastes, horrible, lemon

  1. An ice-cream ___ sweet.
  2. A ___ tastes sour.
  3. Litter smells ____.
  4. Pizza tastes ____.
  1. Переведите предложения с русского на английский язык
  1. Виктор Васнецов был великим русским художником.
  2. Идет снег, но я не боюсь холода.
  3. Заяц меньше, чем медведь.
  4. Она похожа на маму.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Программно-методическое обеспечение тестового контроля в 6 классе.

Предлагаемые тестовые задания составлены по действующему учебнику географии для 6 класса Е.М. Домогацких, Н.И. Алексеевский  Москва «Русское слово» 2008 год. программы образовательных учреждений ...

Программно-методическое обеспечение тестового контроля в 10 классе

Предлагаемые тестовые задания составлены по действующему учебнику географии для 10 класса "Экономическая и социальная география мира"; автор В.П. Максаковский, г. Москва "Просвещение" 2007 год.Тесты о...

Конспект урока по английскому языку в 5 классе ( к УМК “Forward” М.В.Вербицкой 5 класс) Тема: «Nature»

Тип урока: урок комплексного применения знаний и способов деятельности....

Информатика и ИКТ (9 класс). Методическая разработка текущего контроля по теме "8-ричная и 16-ричная системы счисления"

Методическая разработка содержит интерактивный тест, который может быть использован для проверки знаний учащихся 9 классов по теме "8-ричная и 16-ричная системы счисления".Тест содержит 12 в...

Информатика и ИКТ (9 класс). Методическая разработка текущего контроля по теме "Единицы измерения информации"

Методическая разработка содержит интерактивный тест, который может быть использован для проверки знаний учащихся 9 классов по теме "Единицы измерения информации".Тест содержит 12 вопрос...

Информатика и ИКТ (9 класс). Методическая разработка текущего контроля по теме "Кодирование информации"

Методическая разработка содержит интерактивный тест, который может быть использован для проверки знаний учащихся 9 классов по теме "Кодирование информации".Тест содержит 11 вопросов по теме....

Информатика и ИКТ (10 класс). Методическая разработка текущего контроля по теме "Кодирование графики"

Методическая разработка содержит интерактивный тест, который может быть использован для проверки знаний учащихся 10 классов по теме "Кодирование графической информации".Тест содержит 11 вопр...