Мастер-класс "Музыка на уроке английского языка"
презентация к уроку по английскому языку

Шишкина Татьяна Иосифовна

Мастер-класс посвящен использованию песен на различных этапах урока английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл master_kl_muzyka_na_uroke_inyaz.pptx2.41 МБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

МУЗЫКА НА РАЗЛИЧНЫХ ЭТАПА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА СЕРГИЕНКО СЕРАФИМА ЮРЬЕВНА, УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ГБОУ СОШ 582 ТАТЬЯНА ИОСИФОВНА ШИШКИНА УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ГБОУ СОШ 582 1

Слайд 2

DEFINING THE TOPIC OF THE LESSON 2 Contrast and compare the pictures. What do they have in common?

Слайд 3

Now listen to the song. How does the singer feel? What feeling is she trying to express? Look at the lyrics. What words helped you decide? If you were the Mona Lisa You'd be hanging in the Louvre Everyone would come to see you You'd be impossible to move It seems to me that's what you are A rare and priceless work of art You stay behind your velvet rope But I will not renounce all hope According to the song, what are we going to speak about? OUR TOPIC FOR TODAY IS “THE PERSON THAT INSPIRES ME” 3

Слайд 4

GOAL SETTING LISTEN TO THE SONG. FILL IN THE MISSING WORDS. Little boy, ______ years old A little too used to bein ' alone Another new________________, another school Another house that'll never be home When people ask him how he likes this __________ He looks up and says with a smile upon his face "This is my temporary __________ It's not where I belong Windows in rooms that I'm passin ' through This is just a stop, on the way to where I'm going I'm not afraid because I know this is my Temporary ____________" 4

Слайд 5

IS THIS SONG ABOUT A FAMILY OR ABOUT A HOUSE? WHAT DO YOU THINK WE WILL SPEAK ABOUT? “FAMILY+HOUSE=HOME” AT THIS LESSON WE CAN: SPEAK ABOUT DIFFERENT HOUSES SPEAK ABOUT THE FAMILIES THAT LIVE IN THEM FIND A HOME FOR THE CHARACTER OF THE SONG WHAT WOULD YOU LIKE TO DISCUSS? IS THIS AN IMPORTANT TOPIC FOR YOU? WHY? 5

Слайд 6

WORKING AT VOCABULARY “UN-BREAK MY HEART” BY TONI BRAXTON Listen to the song. Read the lyrics. Find the words with the negative prefixes. To what parts of speech do they belong? Try to find them in the dictionary. Why did the poet use such unusual words? Find the opposites to the words wjth negative prefixes. In pairs, discuss the situation described in the song. What happened in reality? 6

Слайд 7

WORKING WITH GRAMMAR “ THE DAY BEFORE YOU CAME” BY ABBA Read the lyrics while listening to the song. What is the main topic of the song? What is the main feeling expressed by the song’s main character? Find the sentences with past modals. Translate them into Russian. Why are they used rather than past forms of the verbs? What do they change in the text? In pairs, reconstruct the story told in the song. Compare your variants. What other events can change a person’s life so dramatically? 7

Слайд 8

SONGS FOR RECREATION I don't care if Monday's blue Tuesday's grey and Wednesday too Thursday I don't care about you It's Friday, I'm in love Monday you can fall apart Tuesday, Wednesday break my heart Thursday doesn't even start It's Friday I'm in love 8

Слайд 9

USING SONGS FOR INDIVIDUAL HOMETASKS Draw a picture to illustrate the song Try to translate the lyrics into Russian Learn the words and be ready to sing 9

Слайд 10

LISTENING COMPREHENSION TASKS “EVERYTHING AT ONCE” BY LENKA KRIPAC Listen to the song. Say what kind of a person the singer wants to be. Now listen again. In pairs, fill in the gaps. Compare your work with your partner. Is it possible to become such a person as in the song? Choose from the text and say what kind of a person you want to be. 10

Слайд 11

ПОДВОДЯ ИТОГИ… Песня активизирует внимание учащихся, настраивает их на позитивное восприятие учебного материала; Тексты песен показывают, что лексические и грамматические явления используются «не только в учебнике»; Песня дает эмоциональную разрядку, в старших классах заменяя динамическую паузу; Песня может быть источником вариативных индивидуальных домашних заданий, одним из способов работы с одаренными детьми. 11

Слайд 12

12


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"

Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11-  Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся  ...

Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.

Данная разработка урока представляет собой  в соответствии  с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...