Методическая разработка урока по английскому языку в 8 классе “British Folklore”
методическая разработка по английскому языку (8 класс)

Людмила Агибайлова

Методическая разработка может быть использована в рамках декады английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Презентация 2.58 МБ
Файл План-конспект занятия25.54 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

In the footsteps of British folklore

Слайд 3

A cow with a cake? A flat cake was put on one of the horns of a cow in every farmyard. The farmer and the workers would sing a song and dance around the cow until the cake was thrown to the ground. If it fell in front of the cow, it signified good luck.

Слайд 4

were expelled, appeared, hope, snowdrop, give up, transformed, give A flower called snowdrop appears in February and is a symbol of hope. According to legend, Adam and Eve were expelled from the garden of Eden. When Eve was about to give up hope, that the cold winters would never end, an angel appeared. She transformed some of the snowflakes into snowdrop flowers, proving that winters do eventually give way to the spring. 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 5

The Tichborne Dole March 25th

Слайд 6

Do the puzzle What bird is the signal that spring has come? с u c k o o 3 4 n e r F h e 1 T b e 2 h n a t n l l i m r c e c S 5 i L n n d u i 6

Слайд 7

Oak Apple Day This is the day that traditionally people 1 ……… ( to wear) oak apples or oak leaves pinned to them to 2 …… ( to remember) that on May, 29, king Charles II 3 ……..( to return) to London after restoration of the monarchy in 1660. The reason for 4 ……. (to wear) of oak apples or oak leaves was to celebrate the king’s escape from capture by Cromwell soldiers by hiding in an oak tree. Until well into the 20 th century, anyone 5 ……. (to catch) not wearing an oak apple or oak leaf on May 29th could pinched, kicked or even abused. Whipping with nettles was a favourite punishment in some areas.

Слайд 8

Ask questions

Слайд 9

Put the words in the correct order. What is St Swithin's Day? on July 15 S t Swithin's Day year falls every whatever or sunny will continue the weather on that day - whether rainy is like - it for the next 40 days and 40 nights. According to tradition, was bishop of St. Swithin Winchester England’s

Слайд 10

Mime the information

Слайд 11

Michaelmas Day September 29th

Слайд 12

Whip Dog Day Whip-Dog Day was a Yorkshire custom which took place on this day. The custom is said to have originated when a dog swallowed the consecrated wafer during a service in York Minster. Слайд 2 In past times it was the job of Dog-Whippers to keep stray dogs out of churches.

Слайд 13

The Lord Mayor's Show

Слайд 14

Boxing Day https://www.youtube.com/watch?v=L99hWdZGelI



Предварительный просмотр:

Мероприятие в 7-8 классах в рамках декады английского языка

Тема

In the footsteps of British Folklore

Тип урока

комплексный

Основная цель урока

Формирование коммуникативной компетенции обучающихся

Планируемый результат

создать условия для развития умений аудирования, чтения,  говорения

Задачи урока

Образовательная: развивать умения  чтения с полным и точным пониманием прочитанного,  говорения (умение использовать услышанную и прочитанную     информацию в собственных высказываниях )

Развивающая:  развивать познавательный интерес, иноязычные способности,   внимание, логическое мышление, кругозор учащихся.

Воспитательная: воспитывать уважение к истории Великобритании и России; воспитывать чувство гордости за свою Родину; воспитывать культуру сотрудничества при работе в группах

Межпредметные связи

История, языкознание

Ресурсы:

- основные

- дополнительные

Интерактивная презентация к уроку, иллюстрации, раздаточный материал, компьютер, доска

Формы организации познавательной деятельности:

фронтальная, индивидуальная,  групповая

        

Технология проведения

этапа

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Обучающие и развивающие задания каждого этапа урока. УУД

Поддержка

1.

Организационно – мотивационный.   Мотивирование к учебной деятельности.

Учитель приветствует учащихся.

What do you think we are going to speak about? What British customs and traditions do you know?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя, определяют тему занятия, этапы достижения цели.

Регулятивные:

– осуществлять саморегуляцию и самоконтроль.

Познавательные:

– осознанное и произвольное построение речевого высказывания.

Коммуникативные:

– слушать и понимать речь учителя;
– уметь с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли;
– владеть диалогической формой речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами английского языка.

2

Актуализация знаний и фиксирование индивидуального затруднения

  1. Январь

T: You are to describe the picture to find out about one of the unusual traditions of January.

  1. Февраль

  1. Март

Материал: The Tichborne Dole is one of the eccentric British traditions and dates back to the thirteenth century. It takes place in the village of Tichborne near Alresford in Hampshire every year on 25 March, the Feast of the Annunciation (Lady’s Day).

Over eight hundred years ago, there lived a kind and generous women called Lady Maybela. It was custom in those days that if the woman had a lot of money, it all belonged to her husband from the day of their marriage. So, although Lady Maybela had been very rich, she had to ask her husband, Sir Roger de Tichborne, for anything she wanted.

Sir Roger was not the nicest of all people. Lady Maybela had to beg for everything she needed. Most of things she had she gave to the poor.

When she was very ill and dying, she asked her husband if he would still be kind to the poor people after she was dead. She wanted him to give bread to the poor once a year. Sir Roger wasn't very happy about this, for he would have to give up some of the flour that he made from the wheat he grew and he didn't like to give anything away for nothing!

Now, remember that Lady Maybela was very ill! Sir Roger took a burning log from the fire. He told his wife that however much of his land she could get round before the flames from the log went out, he would set aside for the growing of wheat and this wheat would be made into flour for the poor. Lady Maybela called to her maids and they lifted her from her bed into the grounds outside.

Now, everyone knows that March is a very windy month, but as Sir Roger carried the burning log outside to watch Lady Maybela, the winds dropped and the flames from the log burned brightly with an unflickering flame. Lady Maybela tried to stand up but she was too weak, so she began to crawl on her hands and knees. As she disappeared in the distance, the servants held their breath and watched the flames on the log. Sir Roger was getting more and more angry as he saw how far his wife was crawling - he thought he had set her an impossible task. He saw Lady Maybela turn and start to cross across the land - then, still crawling, she turned again, this time to crawl down back to the house. All the time the flame burned brightly.

As Lady Maybela was nearing the house, the log was nearly all burned out, and when at last she reached the place where she had started, the flame suddenly went out. She had crawled over an area of twenty-three acres! These same twenty-three acres are, even today, still known as the 'Crawls'.

Before Lady Maybela died she made Sir Roger promise to give all the flour grown on the 'Crawls' to the poor every 25th March, and just to make sure he kept his promise, she put a curse on the Tichborne family and house. The curse said that anyone in the family not giving flour to the poor on 25th March would find that their house would collapse, their money would be lost and seven sons would be born followed by seven daughters and the name Tichborne would die out.

The flour was given every year until 1796, when Sir Henry Tichborne gave money to the church instead of flour to the poor. He had seven sons, his eldest son had seven daughters and half the family fell down, so a very worried son of Sir Henry, a Sir Edward Doughty-Tichborne, started up the custom again - and things have been all right ever since.

4.Апрель

Do the puzzle

  1. This language used to be official in Britain for about 300 years.
  2. Another name of London Underground.
  3. What are London and France connected by?
  4. What is the national clothing of Scots?
  5. What is the most popular sport in Britain?
  6. What is the old name of London?

5.Май

6.Июнь

  1. Июль

  1. Август

Lammas Day (Anglo-Saxon hlaf-mas, "loaf-mass"), is a holiday celebrated in some English-speaking countries , usually between 1 August and 1 September. It is a festival to mark the annual wheat harvest, and is the first harvest festival of the year. On this day it was customary to bring to church a loaf made from the new crop, which began to be harvested at Lammastide.

The Notting Hill Carnival is an annual event that has taken place since 1966 on the streets of Notting Hilland the Royal Borough of Kensington and Chelsea, London, England, each August over two days (the August bank holiday Monday and the preceding Sunday). It is led by members of the British West Indian community, and attracts around one million people annually, making it one of the world's largest street festivals, and a significant event in British culture.

  1. Сентябрь

  1. Октябрь

  1. Ноябрь

  1. Декабрь

Учащиеся описывают картинку, предугадывая традицию января.

Учащиеся читают текст заполняя пропущенными словами.

Собирают разрозненные части текста, знакомятся с традицией марта.

Отвечают на вопросы, заполняют кроссворд.

Читают текст, выполняют задание: открыть скобки, поставив глагол в правильном времени.

Задают вопросы

Знакомятся с информацией, поставив слова в предложениях в правильном порядке.

Учащиеся получают задание на карточках тексты о праздниках: Lammas Day, Notting Hill Carnival, и показывают с помощью пантомимо противоположной группе. Потом знакомят с информацией из текстов.

Описывают картинки

Читают текст

Отвечают на вопросы

Смотрят  фильм о праздновании Boxing Day

Регулятивные:

– осуществлять саморегуляцию и самоконтроль;
– оценивать правильность выполнения учебной задачи, возможности ее решения.

Познавательные: участие в учебном диалоге, сотрудничество в совместном решении проблемы

Коммуникативные:

– построение речевого высказывания;
– слушать и понимать речь других;
– уметь с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли.

Коммуникативные:

– планирование учебного сотрудничества с учителем;
– умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.

Познавательные:

– осознанное и произвольное построение речевого высказывания с использованием опоры.

Регулятивные:

– осуществлять саморегуляцию и самоконтроль.

3

Dear children! Our lesson is over. Please go to the blackboard and fill in the target.

Рефлексия учебной деятельности на уроке.

Заполнение рефлексивной мишени.

Регулятивные:

–умение оценивать результаты своей деятельности


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

Методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме "Функциональный язык"

Тест для обучающихся 2 курса НПО, создан на основе материала учебника для контроля сформированности  знаний, умений и навыков по теме "Функциональный язык". Время выполнения 45 минут. Препод...

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...

Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...