Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "День рождения"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "День рождения"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tehnologicheskaya_karta_5_kl_den_rozhdeniya.docx25.62 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: День рождения «It’s my birthday!» 5 класс

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.Эмоциональное вхождение в урок. Lead in (engage attention and create a context).

(3 мин)

-Hello, friends! -How are you?

I am glad to see you in good mood. Sit down, please.  I think our mood is connected with the weather.                                

 -What is the weather like today?                                     -What date is it today?                                                              -What season is it now?                                                    -  It is spring, the weather is fine and we are having a special lesson today-  we are receiving guests ! Let’s try to make our lesson useful and interesting

-When do we have guests?                                           -What holidays do you know?                                          -What is your favourite holiday?                                       -How do you feel on holiday?                                            

Учащиеся встают, приветствуют учителя и садятся.                                                              

-Hello, teacher!                                                              

Учащиеся отвечают на вопросы учителя.                 –The weather is fine.                                                     –The sun is shining brightly.                                          –It isn’t raining.                                                                                –Today is the twelfth of April.                                       –It is spring now.

-We have guests when we have holidays..            –We celebrate Christmas, New Year’s Day, Easter, May Day, birthdays …                                          - My favourite holiday is…                                                   -I’m happy                                                                          

Этап мотивации учебной деятельности учащихся

(5мин)

-Thanks for your answers.

-Close your eyes and listen to the music. Try to guess the theme of our lesson

Далее учитель подводит к формулированию темы урока:                                            

-So, what is the topic of our lesson?

- You’re quite right! The topic of our  lesson  today is “Birthday”.

 How do you think what are we going to do?

Open the clouds please

Учащиеся сидят по группам.

Учащиеся слушают музыку .

Учащиеся и пытаются отгадать тему урока.

Учащиеся догадываются, что речь идет о дне рождения.                                                                                –Birthday!

Today we are going …..написать на доске!!!!!!!! На облаках написано:

to learn new words

to read about birthday traditions all around the world

to talk about birthday celebrations

Этап актуализации  изученного учебного материала

(7 мин)        

Учитель организует беседу.

-Is birthday a special day for you?

- Why do you like this day?

-Have you got any family traditions?

- Do you have a party on that day?

-What meal does your mum cook?

Mind-Map “Birthday Party ”

На столах лежат листы А4, фломастеры для составления кластера.

 -Your task is to draw a mind-map. You are to write as many words associated with “Birthdaу” as possible. I give you 1      minute. Let’s start. Stand up please and read your words

Учащиеся отвечают на вопросы учителя

-Yes, it is.

-I like this day because…I get gifts

-We’ve got a tradition…

-Yes, I do

-We celebrate …

-My mum cooks…

Учащиеся работают в группах. Представитель каждой группы презентует свой кластер.

Этап создания проблемной ситуации                (5 мин)

Учитель предлагает продолжить изучение темы “Birthday” обратившись к тексту учебника.

-There are so many words connected  with the word “Birthday” in your mind-maps.

 Now open your books on page 100, read the title of the text and say What is the text about?

 I give you 2 minutes to read the text “Birthday Treats”.  

 –Have you understood everything?                                       -There are some new words in the text. Let’s have a look on the board . You can see  new words  and phrases. Listen to me first, then you will read them one by one.

 Учитель вводит   новую лексику для снятия трудностей в понимании текста

about birthday traditions in Britain and in China

Учащиеся открывают учебники на стр.100, работают над текстом “Birthday Treats” в течение 2 минут.

-Not everything…

Учащиеся слушают чтение фраз учителем, далее читают по одному.

Этап контроля усвоения навыков и коррекции

(5 мин)

-You have studied the words. Let’s listen to the text.                                                  

 –Your task is to fill in the table. The first group will write about Britain, the second –China, the third-Russia.

Let’s check ourselves with the help of the screen. 

all lines are filled in – «5»

2 lines are filled in – «4»

only 1 line is filled in –«3»

now read please

what mark have you set for yourself?

Britain

China

Russia

Food

A birthday cake, crisps, sandwiches, small cakes, chocolate biscuits, ice cream, very small sausages

Very long noodles, soup, red eggs

A birthday cake, chicken, salads, chocolate, biscuits, ice cream, fruit

Decorations

Balloons

Red paper

Balloons, posters

Activities

Getting small gifts, playing party games

Getting money in red envelopes

Getting gifts, playing games, dancing

Учащиеся работают в группах.

Проверка по эталону, ставят себе оценку

Представитель каждой   группы  презентует  свою таблицу.

Самостоятельная работа

I want you to take a sheet of paper on your desks and complete the text with the words. Then underline the correct item. Put down your names in right corner and start work by yourself. I give you 3 minutes. 

When you and your neighbour are ready you should exchange your sheets and check each other.

(дети работают индивидуально в своих листочках)

Взаимопроверка.

let's work with laptops. you see an interactive game on the Learning apps platform.The  task is to match the words.       https://learningapps.org/watch?v=pto0r4xs522                                                     

 

Учащиеся работают в группах.

физкультминутка

Учитель говорит об имениннике и предлагает его поздравить.

-Rifat and Ainur’s birthdays are in April. Let’s sing a song for them.

Учащиеся поют песню “Happy birthday to you”

Этап применения знаний и умений в новой ситуации (развитие умения

вносить предложения и писать короткий текст-описание).

(7 мин)

Teacher: Now let’s try to tell about your birthday celebration

Work in pairs. Make your suggestions for food and drinks

  • How about having a cake/a pizza/?
  • That sounds great! Shall we buy some Coke/lemonade?
  • Good idea! I like Coke/lemonade!

-Shall we make some sandwiches?

-I don’t like sandwiches.

-What about chocolate biscuits?

-I’d love to.

Use the pictures to fill the gaps.

We have a birthday party.

In my family  we invite our friends to a birthday party. Everyone brings a small gift. 

We eat special food .

My mum cooks a big birthday cake.

We decorate the house with balloons.  

We play traditional party games with my friends.

Let’s check.

birthday party

family

gift

food

cake

balloons.

party games..     

Этап рефлексии учебной деятельности на уроке. (1 мин)

Can you talk about birthday treats?

Can you tell about birthday celebration?

Do you know how people in China and Britain celebrate their birthday parties?

fill out your self-assessment card.

 Заполняют лист самооценки.

Этап выдачи домашнего задания                                   (1 мин)

Look at the screen. Your hometask.

That's all for today!

You’ve worked hard

Thank you for the lesson!  Have a nice day!

Учащиеся слушают и записывают домашнее задание.

  1. Ex.4, page 100 (Student’s book).
  2. Project: make a presentation or a poster or a video about your birthday.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Технологическая карта урока английского языкав 5 классе по теме "Путешествие по России" по учебнику "Rainbow English" 5 класс

Технологическая карта открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Путешествие по России" учебник "Rainbow English"...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time»/ Модуль 3 урок 1

Цель урока: Активизация лексики по теме «Свободное время»...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Free time». Модуль 3 урок 2...

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3

Технологическая карта урока английского языка 6 класс «Present Simple – in interrogative sentences». Модуль 3 урок 3...

Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"

Технологическая карта урока английского языка, 2 класс, УМК "Звёздный английский"...

Технологическая карта урока английского языка по теме "Мой день рождения" (2 класс)

Технологическая карта урока английского языка по теме "Мой день рождения". «Английский в фокусе» Авторы: Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс, Москва, «Просв...