тема урока "Путешествия"
методическая разработка по английскому языку

Беспалько Елена Михайловна

Урок направлен на совершенствование навыков монологической и диалогической речи по теме «Путешествия».

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok.docx96.15 КБ

Предварительный просмотр:

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ

Государственное автономное профессиональное

образовательное учреждение Московской области

«Подмосковный колледж «Энергия»

План – конспект урока английского языка

по теме

 «Travelling»

                                                                       Автор: преподаватель

                                                                                           английского языка

                                                                                      Беспалько Е.М.

Ногинск 2018

Группа 1ЭС1-17Н

Тема: Путешествия

Цель: совершенствование навыков монологической и диалогической речи по теме «Путешествия».

Задачи:

- обучающие: формирование лексических навыков говорения и применение их на практике;

- развивающая: развивать навыки говорения, аудирования и чтения; развивать способности к догадке, коммуникабельности; развивать способность к анализу и отбору информации;

- воспитательная: содействовать формированию коммуникативных навыков и развитию активности на уроке.

Тип урока: комбинированный..

Оборудование: проектор, экран, видеоматериал, доска, раздаточный материал.

Ход урока:

1. Начало урока.

1. Организационный момент.

T: Good morning! I’m glad to see you!

P: Good morning teacher!

T: Sit down please.

T: What date is it today?

P: Today is…

T: Who is absent today?

P: All are present.

T: Today we are going to discuss a new theme. Let’s try to guess the topic of our lesson. I have prepared a crossword puzzle for you. If you guess all the words correctly, you will be able to name the topic of our lesson! Let’s begin!

2. Разминка.  Формулирование студентами темы урока.

Questions:

  1. You buy it, if you want to go by bus, by plane, or by car. (a ticket)
  2. A grey animal, likes cheese, but it’s bigger than a mouse. (a rat)
  3. The place where planes can take off and land. (airport)
  4. Tomatoes, cucumbers are… (vegetables)
  5. What foreign language do you know? (English)
  6. It’s a sour yellow fruit. (a lemon)
  7. Bags that you take with you for trips. (a luggage)
  8. Knowledge or facts learnt especially about a certain event or subject. (information)
  9. Name the antonym to the word “old”. (new)
  10.  Football, tennis are… (games)

T: So, you see that the topic of our lesson is “Travelling”.

And the quotation of our lesson is: “The world is a book, and those who don’t travel, read only one page”.

2. Основная часть урока.

1. Просмотр видео.

Now let’s watch the video about travelling! After watching this video, you should answer the question: “Why do people like travelling” (Video)

 So can you tell me why do people like travelling?

P1: They want to learn about different countries, culture and sightseeings.

P2: Travelling is good because you meet new friends.

P3: You can visit famous museums, galleries, buy souvenirs.

P4: You can learn about national traditions of many countries.

T: OK! Very good

2. Повторение и закрепление лексического материала по теме.

First of all, I want to make sure you remember the words on the topic “Travelling”.

These sheets of paper are for you.  Here are two tasks, in the first you should choose the correct answers and in the second you should match the words and phrases. Five minutes are for you! (Tasks with exercises)

Let’s check your work! Please, do it in turn one by one!

3. Развитие речевых навыков.

T: There are a lot of countries in the world, what countries do you know?

P: China, France, Australia, England, Germany, India.

T: What country would you like to visit and why?

P1: I’d like to go to the USA because I haven’t seen the Statue of Liberty.

P2: I’d like to go to China because I like Chinese cuisine.

P3: I’d like to go to England because I haven’t seen Big Ben and many other sightseeings of the country.

T: Now I will name countries, and you will name associations with these countries.

  • China (panda, the great wall, dragons)
  • Egypt (pyramids, sphinx, Cleopatra)
  • Australia (koala, kangaroos, dingo)
  • The USA (the Statue of Liberty, The White House, Hollywood)
  • India (a tiger, an elephant, Taj Mahal)

T: Very good!

T: Can you tell me how can people travel?

P:  They can travel by car, by bus, by plane, by train, by sea and on foot!

4. Физ. минутка

Now we'll play the game «Read the word correctly”. I suggest you a list of words. You must read them word by word in chain. If you are mistaken, you must sit down and your turn comes to your neighbor. He pronounces the same word. If he is right, the turn will come to his neighbor. The winner is a student who pronounces all the words without mistakes. To play this game you have to stand up!

(Luggage, cab, departure, traffic jam, arrival,  passport,  underground, buffet, suitcase, custom, ticket, agency, airport)

5.  Развитие навыков монологического высказывания. (презентации студентов)

T: It’s high time to listen to you! You have prepared presentations to the topic!

I know, there are 3 groups, each group has its own project. You are welcome!

G1: The USA

G2: Australia

G3: England

6. Активизация диалогической речи. Составление диалогов с использованием речевых клише.

T: Make up small dialogues, using word expressions from the sheets of paper.

3. Заключительный этап урока

 T: So, our lesson is coming to the end. I hope that at this lesson you’ve realized how it is important and interesting to travel and to learn foreign languages and particularly English.

Your home task will be to make up crossword on the theme “Travelling” Thanks for your job! Good bye!

ТРАНСПОРТ

Bus stop

Автобусная остановка

Gas/petrol station

Заправка

Parking

Парковка

Rent-a-car / car hire

Аренда машин

Railway/train station

ж/д вокзал

ЧАСТИ ГОРОДА

Crossroad

Перекресток

Pedestrian crossing

Пешеходный переход

Pedestrian area

Пешеходная зона

РАЗВЛЕКАТЕЛЬНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ

Art gallery – Художественная галерея

Exhibition – Выставка

Я ПОТЕРЯЛСЯ…

Excuse me, can you help me, (please)? I have lost my way.

Извините, не могли бы вы мне помочь, (пожалуйста)? Я потерялся.

Could you help me, please? I have got lost.

Не могли бы вы мне помочь, пожалуйста? Я потерялся.

КАК ДОБРАТЬСЯ…

Excuse me, could you tell me how to get to the train station?

Извините, не могли бы вы подсказать мне, как добраться до вокзала?

Excuse me, how can I get to the nearest bank?

Извините, как я могу добраться до ближайшего банка?

Could you tell me the way to the nearest hospital?

Не могли бы вы подсказать мне, как добраться до ближайшей больницы?

Could you show me on the map?

Не могли бы вы показать мне на карте?

Is it far from here?

Это далеко отсюда?

Can I walk there from here?

Могу я дойти туда пешком?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема: Обобщение, систематизация и проверка знаний по теме "Имя прилагательное" (На материале декоративно-прикладного искусства. Русская матрёшка). 6 класс. (тема рассчитана на 2 часа)

Тема: Обобщение, систематизация и проверка знаний по теме "Имя прилагательное"  (На материале декоративно-прикладного искусства. Русская матрёшка). 6 класс.   ...

Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.»

урок "Развитие психомоторики и сенсорных процессов" предназначен для учащихся 1-4 классов коррекционной школы VIII  вида. Урок "Мозаика из рваной бумаги.Птицы" развивает мелкуюмоторику, мышление,...

Конспекты по экологии с контрольными вопросами по темам: Тема № 4: « Понятие мониторинга окружающей среды». Тема № 5: Источники загрязнения и основные группы загрязняющих веществ в природных средах. Тема урока № 6: Организация рационального природопо

Конспекты по экологии по темам:4.Понятие мониторинга окружающей среды,5. Источники загрязнения и основные группы загрязняющих веществ в природных средах, 6.Организация рационального природопользования...