Презентации уроков 8 класс
презентация к уроку по английскому языку (8 класс)

Рощупкина Кристина Александровна

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Module 4 Be yourself

Слайд 2

“ Be yourself. Everyone else is taken ”. Oscar Wild. «Будь собой . Остальные роли уже заняты \ распределены».

Слайд 3

Lesson 4a. Reading and vocabulary P58 Do you feel at home in your body?

Слайд 4

Do you feel at home in your body? Your body image How do your looks influence you? Is the way you look important for you?

Слайд 5

Study skills: Choosing headings A Magazine Adverts ___ B Believe in Yourself ___ C Don’t Compare ___ D It Can’t Be Me ___ E Growing up ___

Слайд 6

muscular ― well built P 58 ex 3 staring ― looking Match: remarks ― comments affects ― influences matures ― develops obsessed ― too concerned fit ― match unrealistic ― false vanity ― false pride focus ― concentrate

Слайд 7

vocabulary appearance - внешность, внешний вид overweight

Слайд 8

Fizzy hair

Слайд 9

Protruding ears

Слайд 10

Pointed ears

Слайд 11

Pointed nose

Слайд 12

Crooked nose

Слайд 13

a pimple

Слайд 14

Spots \ spotty skin

Слайд 15

Bushy eyebrows

Слайд 16

Vocabulary Appearance ears small protruding pointed nose straight crooked pointed build slim thick overweight thin eyebrows thick thin bushy short hair frizzy curly bushy straight

Слайд 17

Home task P 59 ex 5 – in writing Ex 7 / 8 Learn the words (ex 4 p 58)

Слайд 18

Speaking Ex 6 p.59

Слайд 19

Writing Ex 8. p.59

Слайд 20

Презентацию выполнила Кустенко Александра Павловна, учитель МОУ « Шумиловская СОШ» Приозерского района Ленинградской области


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

CAUSATIVE FORM

Слайд 2

Каузатив описывает ситуацию, когда мы находим третьих лиц, которые выполнят какую-либо работу вместо нас. Что такое каузативная форма? I wash my car every Saturday. Я мою машину каждую субботу. I have my car washed every Saturday. Мою машину моют каждую субботу.

Слайд 3

Causative form (to cause – побуждать) I have my car washed every Saturday. Мою машину моют каждую субботу. В такого рода предложениях подлежащее не является непосредственным исполнителем, оно выступает в качестве инициатора, является причиной, что действие будет совершено.

Слайд 4

Формы каузатива Активная Его особенностью является то, что исполнитель действия, как правило, будет обозначен – в предложении будет указано, кто конкретно выполняет работу. Пассивная Акцент делается на самом действии, исполнитель либо понятен из контекста, либо эта информация не важна.

Слайд 5

Активная форма I have my legal representative sign all the agreements. Все соглашения подписывает мой юр.представитель. Активная форма образуется по схеме: Подлежащее + каузативный глагол + исполнитель + инфинитив Subject + have/ get/ let/ make/ help + person + infinitive В роли исполнителя будет выступать лицо, которое будет выполнять действие.

Слайд 6

Каузативные глаголы В активной форме их 5: have, get, make, let, help. have : используется, когда мы перекладываем ответственность за выполнение действия на кого-то другого, переадресуем задачу (в большинстве случаев речь идёт о предоставлении нам каких-либо услуг, как правило на платной, выгодной основе). get : используется, когда мы побуждаем кого-то к действию, пытаясь его убедить, сподвигнуть или каким-то образом вдохновить на его выполнение. Иногда он также может означать, что мы хитростью вынудили кого-то сделать то, что нам нужно. My daughter hates working in the garden. I can never get her to water the plants.

Слайд 7

Каузативные глаголы let : выражает разрешение на выполнение какой-либо задачи. I always let my children watch some cartoons before going to bed. – Я всегда разрешаю детям посмотреть немного мультиков перед сном. make : используется для приказов и распоряжений, имеет значение заставить. She made me act this way. – Она заставила меня так поступить. help : помочь кому-либо сделать что-то. Jane helped me to clean the room. – Джейн помогла мне прибраться в комнате.

Слайд 8

Пассивная форма Пассивная форма образуется по схеме: Подлежащее + каузативный глагол + дополнение + 3я форма глагола Subject + have/ get + object + V 3 She has flowers in her yard watered three times a week – Цветы в ее дворе поливают три раза в неделю. В пассивной форме акцент делается на самом действии , исполнитель либо понятен из контекста, либо эта информация вообще не важна. Здесь, подобно активному каузативу, подлежащее (в нашем примере “Она”) не сама выполняет действие, а кто-то делает это за нее.

Слайд 9

Пассивная форма Пассивный каузативный оборот может быть использован во всех видовременных формах

Слайд 11

Пассивная форма Jane has had her boyfriend propose her. – Парень Джейн сделал ей предложение. Jane has got her boyfriend to propose her. – Джейн удалось сподвигнуть своего парня сделать ей предложение В пассивной форме есть разница между каузативными глаголами have и get . Как мы уже отмечали выше, have используется при передаче ответственности, а get – когда нам удается побудить человека что-то сделать . have зачастую указывает на результат , может означать, что действие уже выполнено, в то время как get больше акцентирует на процессе убеждения .

Слайд 12

Пассивная форма Jane has had her boyfriend propose her. – Парень Джейн сделал ей предложение. Jane has got her boyfriend to propose her. – Джейн удалось сподвигнуть своего парня сделать ей предложение После have мы используем bare Infinitive (без частицы to), А после get идет full Infinitive (с частицей to).


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

SOCIALISING

Слайд 2

Read the descriptions and fill in the correct character adjectives Use: shy, easy-going, bossy, patient, sociable, stubborn, selfish, optimistic, caring. 1 . Claire is always calm in difficult situations. She is… . 2. Sue always wants to do her own way. She is… . 3. Bob rarely gets upset and he likes meeting people. He… and… . 4. Tony doesn’t care about other people’s feelings. He is… . 5. Bill doesn’t feel comfortable with people. He is… . 6. Helen always looks on the bright side of life. She is… . 7. Fred always understands how others feel, always stays calm and doesn’t get annoyed with people easily. He worries a lot about what others think of him. He is… and… 8. John is so … . He likes telling people what to do.

Слайд 3

Idioms To speak one ’ s mind - выражать свое мнение To hold one ’ s tongue -замолчать, прекратить разговор

Слайд 4

To drive someone crazy- сводить с ума , злить To break the ice -нарушить молчание, разрядить обстановку

Слайд 5

To be a pain in the neck- быть назойливым To get on someone ’ s nerves -доводить, действовать на нервы

Слайд 6

1. I don’t trust her. She can’t….. her… 2. My brother is a real… in the… . He is always causing so much trouble. 3. Please turn this loud music down .It’s….me… . 4. My friend is so bossy. She really …on my… . 5. I’m shy and I find it difficult to…the… . 6. Kim is optimistic and easy-going. She is never afraid to…her … . Use the idioms to complete the sentences. keep tongue pain in the neck driving crazy gets on my nerves break the ice speak …mind

Слайд 7

Choose from the list. What feelings do the actions in the pictures suggest? Nervous Furious Bored Puzzled Worried Make sentences, as in the example. Nick’s palms are sweating. He seems to be nervous/ He looks nervous.

Слайд 9

Everyday English Complete the exchanges. A. Please to meet you . I’m… B…

Слайд 10

A. How’s it going? B. … A. Thanks for coming. B. …

Слайд 11

A. Can I offer you something ? B. … A. What a nice day! B. …

Слайд 12

A. Make yourself at home. B. … B. Don’t mention it. A. …

Слайд 13

B. No, please sit down. B. O.K. I’ll see you after school. A. … A. … 9. 10.

Слайд 14

Ссылки на презентацию: УМК « Spotlight » для 8 класса (авторы: Ю.Е.Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс) 2 . http :// www . idioms.chat.ru 3. http : //www.bogglesworldesl.com 4. http://images.yandex.ru


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Present Perfect Tense and Present Perfect Continuous TenSe . УМК Spotlight 8 Подготовила учитель английского языка МОУ Лицей №26 ,Подольск Нельга Инна Григорьевна

Слайд 2

The present perfect continuous makes the action important, and says how long it’s been continuing. The present perfect simple makes the result important, and says how many times something has happened. The present perfect continuous or the present perfect simple? REMEMBER!

Слайд 3

Present Perfect Tense. It is usually used to express a completed action connected with the present. I have seen’’ HAMLET’’ I have already eaten my breakfast. I haven’t seen you for ages. I haven’t been to Moscow sinse 2010 year.

Слайд 4

Present Perfect Tense. It is usually used with these words to express a completed action connected with the present. Already Ever Never Yet Just lately

Слайд 5

Preset Perfect Tense. It is often used with Since For I haven’t ridden a bycycle since my childhood. I haven’t seen her for ages.

Слайд 6

Present Perfect Tense. Present Perfect is not used with question WHEN. The Past Simple is used.

Слайд 7

Present Perfect Continuous. It is used to express an action which began in the past. Present Perfect Continuous has been continuing for same time. Present Perfect Continuous is still in progress at the present moment or recently finished. I have been riding a bicycle for two hours. He has been doing his homework since morning.

Слайд 8

Compare these pairs of sentences. Is the action or the result important Present Perfect, Present Perfect continuous . I have already picked a whole basket of black berries. I have been picking blackberries since early morning and can’t finished.

Слайд 9

To talk about an action which has happened over a period of time. To talk about an action which has recently finished and has a result in the present. To talk about an action which is still happening, or has recently finished. There are 3 uses of the present perfect continuous:

Слайд 10

In pairs, ask and answer questions about what you have been doing in the last two weeks. Use these ideas to help you: go to the gym play a sport study for exam look after younger brother/sister earn money We use the present perfect continuous to talk about an action which has happened over a period of time

Слайд 11

We use for and since to talk about the length of the action. Complete using for and since : We use (1)____to say when an action started and (2)____to say how long the action took. We use the present perfect continuous to talk about an action which is still happening,or has recently finished

Слайд 12

I / study / first aid ( for / since ) last year. One student / not feel / well ( for / since ) a few days. I / try / to ring my parents ( for / since ) ages. What / you / do / in the library ( for / since ) so long. We / learn / how to climb ( for / since ) 1 st August. I / wonder / what job to do ( for / since ) a long time. Write sentences using for and since and the verb in the present perfect continuous form.

Слайд 13

I. Put the verbs in brackets into Present Perfect Simple or Present Perfect Continuous Don't walk in here. I …...........................( just/clean ) the floor. Jane is hungry. She …............( not /eat ) anything for six hours. She is tired. She …......( study) for four hours. I don't want to see that film again. I …....................... (see) it twice already. Sandy …...................( teach ) English for 10 years. Chris …..................( not/do) the washing up yet. He …...................... (walk) all the morning. They....................................... (play) in the garden for two hours. Ppesent Perfect. Present Perfect Continuous.

Слайд 14

Steven Spielberg has directed/has been directing over twenty films. 2. He has worked/has been working on a new since February. 3. Oxford University Press has published/ has been publishing thousands of books. 4. They have published/ have been publishing for hundreds of years. 5. Madonna has recorded/ has been recording albums for more than two decades. 6. She has recorded/ has been recording at least ten hit records. Choose the correct form of the verbs to complete these sentences

Слайд 15

II. Put the verbs in brackets into Present Perfect Simple or Present Perfect Continuous 1. A: Where's Peter? B: He ….................................................. (just/leave) for work. 2. A: Why are you tired? B: I........................................................... (play) football. 3 .A: Is Paul studying in his room? B: Yes, he …............................................ (study) since 4:00. 4 .A: How is Jim? B:I don't know. I …........................................... (not/speak) to him since Monday. 5 .A: Let's go out to eat tonight. B: How about tomorrow night? I................................... (already/cook) dinner.

Слайд 16

II. Put the verbs in brackets into Present Perfect Simple or Present Perfect Continuous 6. A: I am going to the cinema. B: Again!You …............................................... (see) three films this week. 7. A: Have you finished the book that I lent you? B: No, I …....................................................... (finish) it yet. 8. A: Has Diana lost weight? B: Yes,she …..................................................... (exercise) for six months. 9. A: Does Tom work at MLT Limited? B: Yes, he …..................................................... (work) at that company for ten years. 10. A: Do John and Andy live in Spain? B: Yes, they................................................... (live )in Spain since 1997.

Слайд 17

III. Complete the dialogue by putting the verbs into Present Perfect or Present Perfect Continuous Tom: Hello, Peter. I 1) (not/see)____________ you for ages. What 2) (do) ________ (you)__________? Peter: I 3) (work)________________for a film company. It”s very interesting. Tom: 4) (make)_________ you _________any films? Peter: Yes, 5) ( make) ______________ two films about south-east Asia for the last two months. I 6)( work)________________ on a film about the islands in the Pacific Tom: 7) (go)__________you ______________to the islands? Peter: Of course. And the film will be about underwater life around the islands. So I 8) (have)__________driving lessons. I 9) (enjoy)________ that. Tom: You 10) (find)____________a really interesting job.

Слайд 18

I wish you success!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока и презентация урока "Chocolate Is Good For Your Heart" (для 9-10 классов ОУ).

Хочу предложить, в качестве еще одного примера использования материалов статейсайта Шона Бенвила BreakingNewsEnglish.com, мою презентацию к статье-уроку "Chocolate Is Good For Your Heart"....

"Землетрясения". Урок ОБЖ в 7 классе. Презентация урока.

"Землетрясения"., тема урока в 7 классе. В данной презентации (разработке к уроку) автор расскрыл такие вопросы: 1. Происхождение землетрясений. 2. Основные параметры землетрясений. 3. Последствия ...

Презентация урока в 5 классе по учебнику Н.А. Горяевой "ДПИ в жизни человека".Урок №1. 2 четверть.Тема урока.Древние образы в современных народных игрушках..

Презентация к уроку в 5 классе 1урок, 2 четверть .Тема урока"Древние образы в современных народных игрушках".Эта презентация знакомит детей с игрушечных дел мастерами, с созданием филимоновской игрушк...

Презентация урока на тему:"Малая металлопластика". Материалы к уроку технологии в 5 классах.

Данная презентация имеет следующее содержание: 1. Введение в "Малую металлопластику." 2. Содержит операционно-технологическую карту. 3. Знакомит с инструментами и материалами. 4.  Даёт технологию...

Презентации интегрированных к уроков курса географии и химии в 8 -9 классах и презентация урока курса Экономическая и социальная геограия мира

Размещенные материалы являются примерами интегрированных уроков по географии и химии. На современном эпате этот тип уроков позволяет решить ряд актуальных проблем современного обученияИнтегрированный ...

Конспект урока, технологическая карта урока и презентация урока математики по теме "Сложение и вычитание десятичных дробей" в 5 классе по учебнику Виленкина Математика -5

В рамках школьного фестиваля уроков по системно-деятельностному подходу я провела урок с презентацией по теме "Сложение и вычитание десятичных дробей". На уроке были использованы базовые листы контрол...

Презентация урока в 7 классе на тему "Who is who?" по учебнику "Spotlight"; Конспект урока в 7 классе на тему "Who is who?" по учебнику Spotlight

Программа семинара учителей английского языка на тему: «Активные формы и методы обучения в условиях реализации ФГОС"Презентация на тему "Активные методы обчения на уроках английского я...